Doğal frekanslar cisimlerin kütle ve esnekliğine
bağlı olarak belirlenen bir parametredir.
Kren sistem elemanların hepsi birbiri ile temasta olmasından dolayı bir
bütün olarak tasarlanıp frekansların belirlenmesi gerekmektedir. Bu nedenle
kren sisteminin çalışma şartlarına göre üzerinde araba bulunması ve sistemde
yapının yük ile hareket etmesi sebebi ile kren sistemi bir bütün olarak
modellenmiştir. Ayrıca kren sistemlerinde köprü grubunun hareket ettiği
taşıyıcı çerçevelerde dikkate alınarak modal analizler Sonlu Elamanlar Metodu
(SEM) ile yapılmıştır. Köprü grubu, kaldırma grubu ve yük ile tasarlanan kren
sisteminde; araba grubunun ve yükün köprü başında ve ortasında olması
durumlarına göre de analizler yapılmıştır. Belirtilen şartlara göre doğal
frekans ve mod şekilleri elde edilerek, karşılaştırmalar yapılmış ve tasarım özelliklerinin sonuçlar üzerindeki etkileri üzerinde durulmuştur.
Erciyes Üniversitesi
FCD-2015-5162
Bu çalışma Erciyes Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi (BAP)tarafından FCD-2015-5162 nolu proje ile desteklenmiştir. Yazarlar Erciyes Üniversitesi BAP birimine desteklerinden dolayı teşekkür eder.
Natural frequencies are a parameter determined by
the mass and flexibility of the bodies. Since all the crane system elements are
in contact with each other, they should be designed as a whole, and their
frequencies should be determined. Therefore, the crane system is modelled as a
whole system due to the presence of cars on the crane system and the movement
of the structure with the load. In addition, modal analysis was performed by
using finite element method in crane systems by taking into consideration the
carrier frames in which the bridge group moves. In the crane system designed
with bridge group, lifting group and load; analyses were made according to the
fact that the car group and the load were at the beginning and middle of bridge.
Natural frequency and mode shapes are obtained according to the specified
conditions, comparisons have been made and the effects of the design
characteristics on the results are emphasized.
FCD-2015-5162
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | FCD-2015-5162 |
Publication Date | December 30, 2019 |
Submission Date | September 30, 2019 |
Acceptance Date | November 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 KONJES_c7_Special_Issue |