Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Effect of Anxiety, Depression, and Anxiety Sensitivity on Learning Performance in Rhythm Training

Yıl 2024, , 43 - 53, 24.06.2024
https://doi.org/10.26650/CONS2024-1435616

Öz

There is a relationship and publication information on anxiety and depression that can adversely affect the success of theoretical education and skill training. In this study, we aimed to investigate the effect of anxiety, depression, and anxiety sensitivity on standard rhythm education and applied it to students studying music. Research is done by; Manisa Celal Bayar University Faculty of Fine Arts Design and Architecture, Department of Music. Research has been conducted on the first-grade students studying, Basic Sciences and Sound Education Departments of the State Conservatory of Turkish Music at Aegean University. Research has been conducted on first grade students studying Basic, Sciences and Sound Education Departments of the State Conservatory of Turkish Music at Aegean University.
The students mentioned above were given a voluntary consent form to fill; however, because of the Covid 19 pandemic and the online education system, 30 of 55 students could attend the research. A standard (basic) rhythm education is given to 30 of our students to evaluate anxiety, sensitivity, the effect of anxiety, and the depressive mood on the success of rhythm training. During the research on the subjects (students), Anxiety Sensitivity Index-3 and Hospital Anxiety Depression scale has been conducted. Description of standard rhythm education: It has been executed with kudum instrument, including holding, sitting, execution positions of the instrument correct postural positions to prevent long-term postural deformities. The training includes 2–8 beats and patterns and beating the usûls of Turkish Music, dividing them by section. During the stages of education, achievement evaluation is done on a 5-point scale to obtain the results. The relationship between current anxiety sensitivity, anxiety itself, and depressive effect on the success of rhythm training has been statistical analysed by SPSS programme and shown in conclusion section.

Proje Numarası

2020-080

Kaynakça

  • Atılgan Avcı, N., & Sağer, T. (2021). Türkiye’deki viyola icracılarının müzik performans anksiyetesi (mpa) üzerine bir inceleme, International Journal of Interdisciplinary and Intercultural Art, 6(12), 298-321. google scholar
  • Aydemir, Ö. (1997). Hastane anksiyete ve depresyon ölçeği Türkçe formunun geçerlilik ve güvenilirliği. Türk Psikiyatri Dergisi, 8(4), 280-7. google scholar
  • Brugues, A. O. (2011). Music performance anxiety-part 2. a review of treatment options, Medical Problems of Performing Artists (MPPA) Journal, 26(3), 164-71. google scholar
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (11. baskı). Pegem Akademi. google scholar
  • Can, Ü. K., & Akbal, B. (2021). Türkiye’de müzik performans kaygısı üzerine yapılmış lisansüstü çalışmaların incelenmesi, Turkish Studies Dergisi, 16(1), 85-101. google scholar
  • Çirakoğlu, O. C., & Şentürk G. Ç. (2013). Development of a performance anxiety scale for music students, Medical Problems of Performing Artists (MPPA) Journal, 28(4), 199-206. google scholar
  • Gerek, Z., & Katkat, D. (2006). Elit sporcuların ve sedanterlerin ritm duyguları bakımından karşılaştırılması, Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(1), 36-42 google scholar
  • Gökalp, P. (2006). Psikodinamik açıdan anksiyete kavramı ve anksiyete bozuklukları. R. Tükel, T. Alkın (Ed.) Anksiyete bozuklukları içinde (s. 15-26). Türkiye Psikiyatri Derneği Yayınları. google scholar
  • Mantar, A., Yemez, B., & Alkın, T. (2010). Anksiyete duyarlılığı indeksi-3’ün Türkçe formunun geçerlik ve güvenilirlik çalışması, Türk Psikiyatri Dergisi. 21, 225-234. google scholar
  • Öner, N., & Le Compte, A. (1983). Süreksiz durumluk /sürekli kaygı envanteri el kitabı. Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi. google scholar
  • Özer, Ş. (2006). Anksiyete ve anksiyete bozukluklarının kısa tarihçesi. R. Tükel, T. Alkın (Ed.) Anksiyete bozuklukları içinde (s. 3-14). Türkiye Psikiyatri Derneği Yayınları. google scholar
  • Spielberger, C. D., Gorsuch, R. L., Lushene, R. E. (1970). Test manual for the state trait anxiety ınventory. 1 st ed. California: Consulting Psychologists Press. google scholar
  • Tunçkol, M., Gündoğan, B., Biber, S., (2020). Ritim eğitimi ve dans dersindeki öğrencilerin kaygı seviyelerinin karşılaştırılması, (3), 1-7. Uluslararası Beden Eğitimi Spor Rekreasyon ve Dans Dergisi. http://dx.doi.org/10.29228/ispes.44842 google scholar
  • Ungay, H. (1981). Türk Mûsıkîsinde Usûller ve Kudûm. Türk Musiki Vakfı Yayınları. google scholar

Anksiyete, Depresyon ve Anksiyete Duyarlılığının Ritim Eğitiminde Öğrenme Performansı Üzerine Etkisi

Yıl 2024, , 43 - 53, 24.06.2024
https://doi.org/10.26650/CONS2024-1435616

Öz

Anksiyete ve depresyona yönelik yapılan literatür taraması sonucunda; anksiyete ve depresyonun kuramsal ve beceri eğitimindeki başarıyı olumsuz yönde etkileyebileceğine ilişkin yayınların mevcut olduğu bilgisine ulaşılmıştır. Bu bağlamda yapılan bu araştırma ile anksiyete, depresyon ve anksiyete duyarlılığının müzik eğitimi alan öğrencilere uygulanan standart ritim eğitimi üzerindeki etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma; Manisa Celal Bayar Üniversitesi Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Müzik Bölümü 1. sınıf öğrencileri ve Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Temel Bilimler Ses Eğitimi Bölümlerinde öğrenim gören 1. sınıf öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. Adı geçen kurumların 1. sınıflarında eğitim görmekte olan ve ulaşılması planlanan 55 öğrenciden gönüllü onam formu alınmış olmasına rağmen eğitim-öğretimin bazı dönemlerde online olması sebebiyle ancak 30 öğrenci ile standart ritim eğitimi çalışması yapılmıştır. Deneklerdeki anksiyete duyarlılığı, anksiyöz ve depresif duygu durumun ritim eğitimi başarısı üzerindeki etkisi değerlendirilmiştir. Tüm deneklere eğitim öncesi Anksiyete Duyarlılığı İndeksi-3 ve Hastane Anksiyete Depresyon Ölçeği uygulanmıştır. Standart ritim eğitimi; kudüm sazı ile duruş, oturuş, tutuş ve vuruş şekilleri gösterilerek metronom eşliğinde 2-8 zamanlı usullerin velvelelerini içerecek şekilde planlanmıştır. Eğitim aşamalarında başarı değerlendirmesi 5 üzerinden not verme şeklinde yapılmıştır. Elde edilen veriler, başarı ortalamaları ile mevcut anksiyete duyarlılığı, anksiyete ve depresif duygulanım arasındaki ilişki SPSS aracılığı ile istatistik yöntemlerle analiz edilerek sonuç bölümünde paylaşılmıştır.

Etik Beyan

Bu çalışmanın, özgün bir çalışma olduğunu; çalışmanın hazırlık, veri toplama, analiz ve bilgilerin sunumu olmak üzere tüm aşamalarından bilimsel etik ilke ve kurallarına uygun davrandığımı; bu çalışma kapsamında elde edilmeyen tüm veri ve bilgiler için kaynak gösterdiğimi ve bu kaynaklara kaynakçada yer verdiğimi; kullanılan verilerde herhangi bir değişiklik yapmadığımı, çalışmanın Committee on Publication Ethics (COPE)' in tüm şartlarını ve koşullarını kabul ederek etik görev ve sorumluluklara riayet ettiğimi beyan ederim. Herhangi bir zamanda, çalışmayla ilgili yaptığım bu beyana aykırı bir durumun saptanması durumunda, ortaya çıkacak tüm ahlaki ve hukuki sonuçlara razı olduğumu bildiririm.

Destekleyen Kurum

Manisa Celal Bayar Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi

Proje Numarası

2020-080

Kaynakça

  • Atılgan Avcı, N., & Sağer, T. (2021). Türkiye’deki viyola icracılarının müzik performans anksiyetesi (mpa) üzerine bir inceleme, International Journal of Interdisciplinary and Intercultural Art, 6(12), 298-321. google scholar
  • Aydemir, Ö. (1997). Hastane anksiyete ve depresyon ölçeği Türkçe formunun geçerlilik ve güvenilirliği. Türk Psikiyatri Dergisi, 8(4), 280-7. google scholar
  • Brugues, A. O. (2011). Music performance anxiety-part 2. a review of treatment options, Medical Problems of Performing Artists (MPPA) Journal, 26(3), 164-71. google scholar
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (11. baskı). Pegem Akademi. google scholar
  • Can, Ü. K., & Akbal, B. (2021). Türkiye’de müzik performans kaygısı üzerine yapılmış lisansüstü çalışmaların incelenmesi, Turkish Studies Dergisi, 16(1), 85-101. google scholar
  • Çirakoğlu, O. C., & Şentürk G. Ç. (2013). Development of a performance anxiety scale for music students, Medical Problems of Performing Artists (MPPA) Journal, 28(4), 199-206. google scholar
  • Gerek, Z., & Katkat, D. (2006). Elit sporcuların ve sedanterlerin ritm duyguları bakımından karşılaştırılması, Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8(1), 36-42 google scholar
  • Gökalp, P. (2006). Psikodinamik açıdan anksiyete kavramı ve anksiyete bozuklukları. R. Tükel, T. Alkın (Ed.) Anksiyete bozuklukları içinde (s. 15-26). Türkiye Psikiyatri Derneği Yayınları. google scholar
  • Mantar, A., Yemez, B., & Alkın, T. (2010). Anksiyete duyarlılığı indeksi-3’ün Türkçe formunun geçerlik ve güvenilirlik çalışması, Türk Psikiyatri Dergisi. 21, 225-234. google scholar
  • Öner, N., & Le Compte, A. (1983). Süreksiz durumluk /sürekli kaygı envanteri el kitabı. Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi. google scholar
  • Özer, Ş. (2006). Anksiyete ve anksiyete bozukluklarının kısa tarihçesi. R. Tükel, T. Alkın (Ed.) Anksiyete bozuklukları içinde (s. 3-14). Türkiye Psikiyatri Derneği Yayınları. google scholar
  • Spielberger, C. D., Gorsuch, R. L., Lushene, R. E. (1970). Test manual for the state trait anxiety ınventory. 1 st ed. California: Consulting Psychologists Press. google scholar
  • Tunçkol, M., Gündoğan, B., Biber, S., (2020). Ritim eğitimi ve dans dersindeki öğrencilerin kaygı seviyelerinin karşılaştırılması, (3), 1-7. Uluslararası Beden Eğitimi Spor Rekreasyon ve Dans Dergisi. http://dx.doi.org/10.29228/ispes.44842 google scholar
  • Ungay, H. (1981). Türk Mûsıkîsinde Usûller ve Kudûm. Türk Musiki Vakfı Yayınları. google scholar
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sibel Karaman 0000-0002-5227-1836

Nihat Ozan Köroğlu 0000-0001-9631-8926

Gamze Nevra Köroğlu 0000-0001-7118-1222

Harun Baki 0000-0001-7890-8236

Mehmet Murat Demet 0000-0001-9021-4165

Proje Numarası 2020-080
Yayımlanma Tarihi 24 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 12 Şubat 2024
Kabul Tarihi 22 Mayıs 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Karaman, S., Köroğlu, N. O., Köroğlu, G. N., Baki, H., vd. (2024). Anksiyete, Depresyon ve Anksiyete Duyarlılığının Ritim Eğitiminde Öğrenme Performansı Üzerine Etkisi. Konservatoryum, 11(1), 43-53. https://doi.org/10.26650/CONS2024-1435616