Öz
Obua kamışla çalınan tahta üflemeli bir enstrümandır ve kamış ton kalitesini belirleyen en önemli faktördür. Kamışın hammaddesi olan kargı, makine ve alet kullanımıyla şekillendirilerek çalınmaya hazır hale getirilir. Ton anlayışına uygun ve iyi sonuç veren bir kamış yapabilmek uzun bir eğitim süreci gerektirir. Kullanılan malzemeler ve el alışkanlığı kazanmak gerekliliği de düşünüldüğünde, kamış yapımını öğrenmek için gereken süre ve emek, iyi seviyede obua çalabilecek duruma gelebilmek için gereken ile hemen hemen aynıdır. Obua kamışı yapımı ve pedagojisi adı altında birçok kaynak bulunmaktadır. Ancak, kamış yapımının hangi yöntemlerle ve nasıl öğretilmesi gerektiği ile ilgili yol gösterici bir kaynağa rastlanmamıştır. Bu çalışmada, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi ve Proquest veri tabanında obua kamışı, kamış yapımı ve kamış eğitimi ile ilgili tezler incelenmiş, elde edilen 15 tez çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Yapılan inceleme sonucunda, pek çok obua eğitimcisinin kamış yapımının önemine değinmesine rağmen, kamış yapımı eğitiminin müzik okullarındaki müfredata dahil edilmediği tespit edilmiştir. Araştırma süresince incelenen tezler, bu alanda eğitmenlerin başvurabileceği yeterli kaynağın olmadığını ve kamış yapımı eğitiminin belli bir müfredata ve sürece dayanmadığını destekler niteliktedir. Çalışmanın literatürde bu alandaki boşluğa katkıda bulunması, kamış yapımı eğitiminin önemine dikkat çekmesi ve diğer çalışmaları tetiklemesi hedeflenmiştir.