Yıl 2019, Cilt 6 , Sayı 2, Sayfalar 169 - 186 2020-01-07

Johannes Brahms 51 Piyano Egzersizi
Johannes Brahms 51 Piano Exercises

Rüya SÜNDER ŞENTÜRK [1]


İnsan yapısının anatomik özelliği farklı olduğundan piyanistlerin fiziksel yapıları teknik çalışmalar süregeldiğinde değişik zorluklar öne çıkarmaktadır. Bu sorunlar parmak ve kas esnekliği zayıflığından kaynaklanmış olup çalışmayla zaman içinde üstesinden gelinebileceğini düşünen Brahms; kol, bilek ve parmak kuvvetini artıracak değişik hareketler içeren ve refleks kazandıran egzersizler yazmıştır. Daima iyi bir piyanist olmayı hedefleyen Brahms,besteciliği ve piyanistliğinin yanı sıra Viyana ve Hamburg’da müzik yönetmenlikleri ve öğrencilere ders vermekle geçen yaşamının ancak kısıtlı bir zamanını piyano çalışmaya ayırabilmiştir. Tekniğini ilerletmek adına emprovize olarak değişik egzersizler yaratmıştır. Bu çalışmaları öğrencilere de uygulatıp zamanla faydalı olduklarını gördüğü halde yayınlatmayı düşünmemiştir. Yakın dostları Schumann ve değerli piyanist eşi Clara’nın ısrarı üzerine egzersizleri düzenlemeye karar vermiş ve 1893’de Edition Peters’e yayınlatmıştır. Opus numarası vermediği metot, uzun konser etüdleri olmayıp daha kısa, adı egzersiz olan fakat içerdikleri modülasyonlardan ötürü melodik, deşifresi çok kolay olmayan, sadece zamanı ekonomik kullandıran çalışmalardan oluşur. Bu kapsamlı egzersizler piyano yapıtlarında karşılaşılan zorlukları giderebilecek nitelikte yazıldıklarından pek çok piyaniste yol gösterici olmayı amaçlamıştır.
The human anatomic structure shows great variety from person to person. Most pianists face the same difficulties in technical studies. Problems usually stem from the lack of flexibility or weakness of fingers and muscles. Brahms believed he had to write exercises to overcome these problems. He himself always aspired to become a perfect pianist. He was a teacher and a musical director in Vienna and Hamburg, therefore he had little time to practice the piano. He created different improvised exercises to improve his technique. His students were required to practice these exercises. Brahms realized that they were beneficial, yet he never thought of publishing them. With the insistence of his close friend, pianist Clara Schumann, he decided to publish his studies by Edition Peters in 1893, without an opus number. These methodical short exercises, which also helped the pianist to save time in practicing, were perhaps hard to sight-read but included charming modulations. These comprehensive exercises were written to overcome the difficulties in piano pieces and aimed to help many pianists.
  • Becatti, R. (Ed.). (1966). Magia dei Suoni, Milano:
  • Brahms, J. (2002). 51 Übungen für das Pianoforte. Viyana: Schott Universal Edition.
  • Cooke, J. F. (1999). Great pianists on piano playing. Toronto: Dover Publications.
  • Dubal, D. (1984). Reflections from
  • Feridunoğlu, Z. L. (2005). İz bırakan besteciler. İstanbul: İnkılap Yayınevi.
  • Grunfeld, F. V. (1974). Music Verona, Italia:
  • Say, A. (1995). Müzik Tarihi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • The Larousse Encyclopedia of Music. (1971) Hindley, G. Londra: Hamlyn Publishing.
Birincil Dil tr
Konular Sanat
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Orcid: 0000-0002-8048-5540
Yazar: Rüya SÜNDER ŞENTÜRK (Sorumlu Yazar)
Kurum: İstanbul Üniversitesi, Devlet Konservatuarı, İstanbul, Türkiye
Ülke: Turkey


Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 7 Ocak 2020

Bibtex @araştırma makalesi { konservatoryum671626, journal = {Konservatoryum}, issn = {2146-264X}, eissn = {2618-5695}, address = {}, publisher = {İstanbul Üniversitesi}, year = {2020}, volume = {6}, pages = {169 - 186}, doi = {10.26650/CONS2019-0017}, title = {Johannes Brahms 51 Piyano Egzersizi}, key = {cite}, author = {SÜNDER ŞENTÜRK, Rüya} }
APA SÜNDER ŞENTÜRK, R . (2020). Johannes Brahms 51 Piyano Egzersizi. Konservatoryum , 6 (2) , 169-186 . DOI: 10.26650/CONS2019-0017
MLA SÜNDER ŞENTÜRK, R . "Johannes Brahms 51 Piyano Egzersizi". Konservatoryum 6 (2020 ): 169-186 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/konservatoryum/issue/50206/671626>
Chicago SÜNDER ŞENTÜRK, R . "Johannes Brahms 51 Piyano Egzersizi". Konservatoryum 6 (2020 ): 169-186
RIS TY - JOUR T1 - Johannes Brahms 51 Piyano Egzersizi AU - Rüya SÜNDER ŞENTÜRK Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - doi: 10.26650/CONS2019-0017 DO - 10.26650/CONS2019-0017 T2 - Konservatoryum JF - Journal JO - JOR SP - 169 EP - 186 VL - 6 IS - 2 SN - 2146-264X-2618-5695 M3 - doi: 10.26650/CONS2019-0017 UR - https://doi.org/10.26650/CONS2019-0017 Y2 - 2020 ER -
EndNote %0 Konservatoryum Johannes Brahms 51 Piyano Egzersizi %A Rüya SÜNDER ŞENTÜRK %T Johannes Brahms 51 Piyano Egzersizi %D 2020 %J Konservatoryum %P 2146-264X-2618-5695 %V 6 %N 2 %R doi: 10.26650/CONS2019-0017 %U 10.26650/CONS2019-0017
ISNAD SÜNDER ŞENTÜRK, Rüya . "Johannes Brahms 51 Piyano Egzersizi". Konservatoryum 6 / 2 (Ocak 2020): 169-186 . https://doi.org/10.26650/CONS2019-0017
AMA SÜNDER ŞENTÜRK R . Johannes Brahms 51 Piyano Egzersizi. Konservatoryum. 2020; 6(2): 169-186.
Vancouver SÜNDER ŞENTÜRK R . Johannes Brahms 51 Piyano Egzersizi. Konservatoryum. 2020; 6(2): 186-169.