Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Klasik Gitar Eğitiminde Üretken Öğrenme Modeli’nin Kullanılması: Agustin Barrios Mangoré La Catedral Örneği

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 2, 321 - 344, 30.12.2022
https://doi.org/10.26650/CONS2022-1190628

Öz

Üretken Öğrenme Modeli, teorik temeli sinirsel araştırmalara, bilginin yapısıyla ilgili araştırmalara ve bilişsel gelişime dayanan ve öğrenen için uygun, öğrenen merkezli, yaratıcı öğretim etkinliklerinin seçilmesine odaklanan bir harmanlama alanıdır. Bu araştırma, eğitim bilimleri disiplini içeresinde tanımlanan Üretken Öğrenme Modelinin müzik eğitiminde disiplinlerarası bir yaklaşımla ele alınarak klasik gitar eğitiminde bir öğrenme startejisi olarak kullanımının olgusal ve pratik yönünü ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmada Üretken Öğrenme Modelinin olgusal bağlamlarının ortaya konması için nitel araştırma yöntemlerinden doküman tarama ve doküman analizi yöntemleri kullanılmıştır. Üretken Öğrenme Modelinin klasik gitar eğitimine uyarlanması aşamasında ise ulusal ve evrensel klasik gitar repertuvarının başat eserlerinden olan Agustin Barrios Mangoré’nin La Catedral başlıklı eserinin ikinci bölümü seçilmiştir. Araştırma sonucunda Üretken Öğrenme Modelinin uygulanmaya çalışıldığı La Catedral, Andante Religioso bölümü için 15 farklı çalışma varyasyonu/paterni üretilmiştir. Bu paternler klasik gitarda ritmik tutarlılık, arpejleme, pozisyon geçişlerinde sağ elin konumlandırılması, tını, melodik çizginin ortaya çıkarılması gibi farklı teknik sorunlara yönelik Üretken Öğrenme Modeline dayalı olarak üretilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen veriler Üretken Öğrenme Modelinin klasik gitar özelinde çalgı eğitimine adapte edilebilir olduğunu ortaya koymuştur. Araştırma sonuçlarına göre Üretken Öğrenme Modelinin özellikle öğrenilmesi güç teknik pasajlar için etkili öğrenme stratejileri sunabileceği düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Alcantara, P. (2013). Indirect procedures- “A musician’s guide to the Alexander technique”. (2. Ed) NY: Oxford University Press. google scholar
  • Alyörük, G. (2018). Agustin Barrios Mangore’nin eserlerindeki folklorik, taktiksel ve dinsel etkiler. Sanat ve Tasa-rım Dergisi, 8(1), 92-103. doi: 10.20488/sanattasarim.509616 google scholar
  • Angı, E. (2005). Keman öğretiminde karşılaşılan entonasyon problemleri ve çözüm önerileri. (Yayımlanmamış yük-sek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. google scholar
  • Ataman, N. (2015). Agustin Barrios Mangore’nin “ormanda bir rüya” adlı eseri ve incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. google scholar
  • Bauman, Z. (2006). Liquid times: Living in an age of uncertainty. Malden, MA: Polity Press google scholar
  • Boardman, E. (2008). The generative theory of musical learning part I: Introduction. Visions of Research in Music Education: 11(7). google scholar
  • Boys, J. (2011). Towards creative learning spaces: rethinking the architecture of post-compulsory. London and New York: Routledge. google scholar
  • Craft, A. 2005. Creativity in schools – tensions and dilemmas. London: Routledge. google scholar
  • Çilden, Ş. (2006). Müzik öğretmeni yetiştirme sürecinde çalgı eğitiminin nitelik sorunlarının irdelenmesi. Ulusal Müzik Sempozyumunda sunulan bildiri, Pamukkale Üniversitesi, Denizli google scholar
  • Değirmencioğlu, L. (2014). Makamsal viyolonsel eğitimi için e-öğrenme kapsamında bir kitaplık önerisi: youtube örneği. Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi,2014(3), 1-17. google scholar
  • Davis, M. ve Hult, R.E. (1997). Effects of writing summaries as a generative learning activity during note taking. The teaching of Psychology, 24(1), 47-49. google scholar
  • Ergenekon, E. (2000). Viyolonsel eğitiminde yay problemleri olan lise öğrencilerine önerilecek çalışmalar. (Yayım-lanmamış yüksek lisans tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne. google scholar
  • Fiorella, L. ve Mayer, R. E. (2016). Eight ways to promote generative learning. Educational Psychology Review, 28(4), 717–741. doi: https://doi.org/10.1007/s10648-015-9348-9 google scholar
  • Fosnot, C. T. (2005) Constructivism revisited. Implications and reflections. Fosnot, C. T. (Ed.) Constructivism: Theory, perspectives, and practice içinde (2. ed., ss. 276-291), New York: Teachers College Press. google scholar
  • Garcia, G. (1995). 25 Etudes esquisses for guitar. USA: Melbay AGB Publications. google scholar
  • Gök, M. (2012). Müzik eğitiminde 5E modelinin akademik başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi. (Yayımlanmamış dok-tora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. google scholar
  • Gören, Ö. A. (2013). Kemanda teknik sorunların saptanması ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri. (Yayımlan-mamış sanatta yeterlilik tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul google scholar
  • Güdek, B. ve Öztürk, D. (2016). Viyolonsel öğretiminde öz değerlendirme uygulamalarının öğrencilerin performan-sına ve tutumlarına etkisi/The effect of self-evaluation implementations on students’ performance and attitude in violoncello teaching, Turkish Studies -International Periodical for the Languages, Literature and Historyof Turkish or Turkic-, ISSN: 1308-2140, doi:http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9097, 1149-1162. google scholar
  • Güler, B. (2007). Viyolonsel eğitimine yönelik olarak geliştirilmiş bir “etüt analiz modeli”. (Yayımlanmamış dokto-ra tezi). Gazi üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara. google scholar
  • Grabowski, B. L. (2004). Generative learning contributions to the design of instruction and learning. D.H. Jonassen (Ed.), Handbook of research on educational communication and technology içinde (2. ed. ss. 719-745), London: Lawrence Erlbaum Associates Publishers. google scholar
  • Hardalaç, N. (2012). Öz-düzenlemeli öğrenme yönteminin çalgı eğitimi boyutunda bireysel çalışma sürecine etkisi: Gazi Üniversitesi sınıf öğretmenliği anabilim dalı örneği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversi-tesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara google scholar
  • Jelen, B. (2013). Türkiye’de müzik öğretmeni yetiştirme sürecinde piyano eğitiminde karşılaşılan sorunlar. Rast Müzikoloji Dergisi, 1(1), 258-285. google scholar
  • Karpov, A. O. (2016). Generative learning in research education for the knowledge society. IEJME, Mathematics Education. 11(6), 1621-1633. google scholar
  • Kılıç, S. (2013). Örnekleme yöntemleri. Journal of Mood Disorders, 3(1), 44-6. doi: 10.5455/jmood.20130325011730. google scholar
  • Küçük, S. (2003). Müzik öğretmenliği anabilim dallarında öğrenim gören viyolonsel öğrencilerinin etüt çalışma ve etüt kitaplarını kullanma alışkanlıkları. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimle-ri Enstitüsü, Ankara. google scholar
  • Küpana, M. N. (2016). Yaratıcı problem çözme ve müzik eğitimi. Online Journal Of Music Sciences, 1(1), 44-58 google scholar
  • Mangoré, A. B. (2003). La Catedral [Klasik gitar notası]. The complete works of Agustin Barrios Mangoré for gui-tar Vol. 1, R. Stover (Ed.), Mel Bay Publications, Inc. (Orijinal eser 1939’da yayınlanmıştır). google scholar
  • Moma, L.; Kusumah, Y. S.; Sabandar, J. ve Afgani, J. D. (2013). The enhancement of junior high school students’ mathematical creative thinking abilities through generative learning. Mathematical Theory and Modeling, Uni-versitas Pattimurra, 3(8), 146-156. google scholar
  • Mustul, Ö. (2017). Keman öğretiminde mikro öğretim tekniğinin öğretme becerilerine etkisi. (Yayımlanmamış dok-tora tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya. google scholar
  • Müniroğlu, B. (2001). Viyolonsel eğitiminde karşılaşılan güçlükler. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üni-versitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. google scholar
  • Nicolaides, A. (2015). Generative learning: Adults learning within ambiguity. Adult Education Quarterly,65(3), 179-195. doi: 10.1177/0741713614568887. google scholar
  • Odena, O. ve Welch, G. (2009). A generative model of teachers’ thinking on musical creativity. Society for Educati-on, Music and Psychology Research, 37(4), 416–442. google scholar
  • Ormrod, J. E. (2003). Educational psychology: developing learners (4th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill Prentice Hall. google scholar
  • Özmenteş, S. (2008). Self-regulated learning strategies in instrument education. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakülte-si Dergisi, 9(16), 157-175. google scholar
  • Peper, R. J., ve Mayer, R. E. (1986). Generative effects of note-taking during science lectures. Journal of Educatio-nal Psychology, 78, 34-38 google scholar
  • R. M. Serrano ve O. Casanova (2017). Flipped learning in music education at university, EDULEARN17’de sunu-lan bildiri, Proceedings, 5370-5374. google scholar
  • Sever, G. (2006). Erken keman eğitimi veren öğretmenlerin (5-7 Yaş) başlangıç düzeyinde sık karşılaştıkları so-runlar ve çözüm önerileri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. google scholar
  • Ševčík, O. (1901). Violin Studies Op.2, Schule der Bogentechnik. London: Bosworth Co google scholar
  • Sili, H. L. (2020). Agustin Barrios’un eserlerinin müzikal özellikleri ve bestecinin kişisel icra yöntemlerinin incelen-mesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul google scholar
  • Starker, J. (1965). An organized method of string playing: violoncello exercises for the left hand. California: Peer International Corporation, California University. google scholar
  • Rickards, J. P. ve August, G. J. (1975). Generative underlining strategies in prose recall. Journal of Educational Psychology, 67, 800-815 google scholar
  • Tanggaard, L. (2011). Stories about creative teaching and productive learning. European Journal of Teacher Educa-tion, 34(2), 219-232, doi: 10.1080/02619768.2011.558078. google scholar
  • Topalak, Ş. (2013). Güzel sanatlar lisesi çalgı eğitimi/öğretiminde karşılaşılan sorunların incelenmesi. Sanat Eğitimi Dergisi, 1(2),doi:10.7816/sed-01-02-08. google scholar
  • Tuzcu, Ö. (2016). Piyano eğitiminde özdüzenlemeli öğrenme ve öğrenme stilleri ile akademik başarı arasındaki ilişki. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. google scholar
  • Umuzdaş, S. (2010). Mikro öğretim yönteminin viyolonsel öğretmeni adaylarının öğretim becerilerine ve viyolonsel dersine ilişkin tutumlarına etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi) Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. google scholar
  • Wilhelm-Chapin, M. K. ve Koszalka, T. (2016). Generative learning theory and its application to learning resour-ces. Research in designing learning resources. Erişim adresi: http://ridlr.syr.edu/publications. google scholar
  • Wittrock, M. C. (1974). A Generative model of mathematics learning. Journal for Research in Mathematics Educa-tion,5(4), 81-196. google scholar
  • Wittrock, M. C. (2010).Learning as a generative process. Educational Psychologist, 45(1), 40-45. doi:10.1080.00461520903433554. google scholar
  • Yaltur, N. (2006). İlköğretim 6. sınıfların müzik dersinde aktif öğrenme yönteminin öğrenci başarısına etkisi. (Ya-yımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. google scholar

Using the Generative Learning Model in Classical Guitar Training: The Case of Agustin Barrios Mangoré La Catedral

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 2, 321 - 344, 30.12.2022
https://doi.org/10.26650/CONS2022-1190628

Öz

The Generative Learning Model (GLM) is a blending field whose theoretical basis is based on neural research, the structure of knowledge, and cognitive development, and which focuses on selecting learner-centered, creative teaching activities that are appropriate for the learner. This research aims to reveal the factual and practical aspects of using the Generative Learning Model, as a learning strategy in classical guitar training, with an interdisciplinary approach. In the research, the descriptive survey model was used to reveal the factual contexts of the model. In adapting the model to classical guitar tarining, the second movement of Agustin Barrios Mangoré’s work titled La Catedral, was chosen. As a result of the research, 15 different exercise patterns were produced for the La Catedral Andante Religioso movement. These patterns are produced based on the Generative Learning Model for different technical problems, such as rhythmic consistency, arpeggiation, positioning of the right hand in shifting position, and revealing the melodic line in classical guitar. The data obtained from the research revealed that the Generative Learning Model can be adapted to classical guitar training. As a result, the model can offer effective and creative learning strategies, especially for difficult-to-learn technical passages in instrument education.

Kaynakça

  • Alcantara, P. (2013). Indirect procedures- “A musician’s guide to the Alexander technique”. (2. Ed) NY: Oxford University Press. google scholar
  • Alyörük, G. (2018). Agustin Barrios Mangore’nin eserlerindeki folklorik, taktiksel ve dinsel etkiler. Sanat ve Tasa-rım Dergisi, 8(1), 92-103. doi: 10.20488/sanattasarim.509616 google scholar
  • Angı, E. (2005). Keman öğretiminde karşılaşılan entonasyon problemleri ve çözüm önerileri. (Yayımlanmamış yük-sek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. google scholar
  • Ataman, N. (2015). Agustin Barrios Mangore’nin “ormanda bir rüya” adlı eseri ve incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. google scholar
  • Bauman, Z. (2006). Liquid times: Living in an age of uncertainty. Malden, MA: Polity Press google scholar
  • Boardman, E. (2008). The generative theory of musical learning part I: Introduction. Visions of Research in Music Education: 11(7). google scholar
  • Boys, J. (2011). Towards creative learning spaces: rethinking the architecture of post-compulsory. London and New York: Routledge. google scholar
  • Craft, A. 2005. Creativity in schools – tensions and dilemmas. London: Routledge. google scholar
  • Çilden, Ş. (2006). Müzik öğretmeni yetiştirme sürecinde çalgı eğitiminin nitelik sorunlarının irdelenmesi. Ulusal Müzik Sempozyumunda sunulan bildiri, Pamukkale Üniversitesi, Denizli google scholar
  • Değirmencioğlu, L. (2014). Makamsal viyolonsel eğitimi için e-öğrenme kapsamında bir kitaplık önerisi: youtube örneği. Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi,2014(3), 1-17. google scholar
  • Davis, M. ve Hult, R.E. (1997). Effects of writing summaries as a generative learning activity during note taking. The teaching of Psychology, 24(1), 47-49. google scholar
  • Ergenekon, E. (2000). Viyolonsel eğitiminde yay problemleri olan lise öğrencilerine önerilecek çalışmalar. (Yayım-lanmamış yüksek lisans tezi). Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne. google scholar
  • Fiorella, L. ve Mayer, R. E. (2016). Eight ways to promote generative learning. Educational Psychology Review, 28(4), 717–741. doi: https://doi.org/10.1007/s10648-015-9348-9 google scholar
  • Fosnot, C. T. (2005) Constructivism revisited. Implications and reflections. Fosnot, C. T. (Ed.) Constructivism: Theory, perspectives, and practice içinde (2. ed., ss. 276-291), New York: Teachers College Press. google scholar
  • Garcia, G. (1995). 25 Etudes esquisses for guitar. USA: Melbay AGB Publications. google scholar
  • Gök, M. (2012). Müzik eğitiminde 5E modelinin akademik başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi. (Yayımlanmamış dok-tora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. google scholar
  • Gören, Ö. A. (2013). Kemanda teknik sorunların saptanması ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri. (Yayımlan-mamış sanatta yeterlilik tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul google scholar
  • Güdek, B. ve Öztürk, D. (2016). Viyolonsel öğretiminde öz değerlendirme uygulamalarının öğrencilerin performan-sına ve tutumlarına etkisi/The effect of self-evaluation implementations on students’ performance and attitude in violoncello teaching, Turkish Studies -International Periodical for the Languages, Literature and Historyof Turkish or Turkic-, ISSN: 1308-2140, doi:http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.9097, 1149-1162. google scholar
  • Güler, B. (2007). Viyolonsel eğitimine yönelik olarak geliştirilmiş bir “etüt analiz modeli”. (Yayımlanmamış dokto-ra tezi). Gazi üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara. google scholar
  • Grabowski, B. L. (2004). Generative learning contributions to the design of instruction and learning. D.H. Jonassen (Ed.), Handbook of research on educational communication and technology içinde (2. ed. ss. 719-745), London: Lawrence Erlbaum Associates Publishers. google scholar
  • Hardalaç, N. (2012). Öz-düzenlemeli öğrenme yönteminin çalgı eğitimi boyutunda bireysel çalışma sürecine etkisi: Gazi Üniversitesi sınıf öğretmenliği anabilim dalı örneği. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversi-tesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara google scholar
  • Jelen, B. (2013). Türkiye’de müzik öğretmeni yetiştirme sürecinde piyano eğitiminde karşılaşılan sorunlar. Rast Müzikoloji Dergisi, 1(1), 258-285. google scholar
  • Karpov, A. O. (2016). Generative learning in research education for the knowledge society. IEJME, Mathematics Education. 11(6), 1621-1633. google scholar
  • Kılıç, S. (2013). Örnekleme yöntemleri. Journal of Mood Disorders, 3(1), 44-6. doi: 10.5455/jmood.20130325011730. google scholar
  • Küçük, S. (2003). Müzik öğretmenliği anabilim dallarında öğrenim gören viyolonsel öğrencilerinin etüt çalışma ve etüt kitaplarını kullanma alışkanlıkları. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimle-ri Enstitüsü, Ankara. google scholar
  • Küpana, M. N. (2016). Yaratıcı problem çözme ve müzik eğitimi. Online Journal Of Music Sciences, 1(1), 44-58 google scholar
  • Mangoré, A. B. (2003). La Catedral [Klasik gitar notası]. The complete works of Agustin Barrios Mangoré for gui-tar Vol. 1, R. Stover (Ed.), Mel Bay Publications, Inc. (Orijinal eser 1939’da yayınlanmıştır). google scholar
  • Moma, L.; Kusumah, Y. S.; Sabandar, J. ve Afgani, J. D. (2013). The enhancement of junior high school students’ mathematical creative thinking abilities through generative learning. Mathematical Theory and Modeling, Uni-versitas Pattimurra, 3(8), 146-156. google scholar
  • Mustul, Ö. (2017). Keman öğretiminde mikro öğretim tekniğinin öğretme becerilerine etkisi. (Yayımlanmamış dok-tora tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya. google scholar
  • Müniroğlu, B. (2001). Viyolonsel eğitiminde karşılaşılan güçlükler. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üni-versitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. google scholar
  • Nicolaides, A. (2015). Generative learning: Adults learning within ambiguity. Adult Education Quarterly,65(3), 179-195. doi: 10.1177/0741713614568887. google scholar
  • Odena, O. ve Welch, G. (2009). A generative model of teachers’ thinking on musical creativity. Society for Educati-on, Music and Psychology Research, 37(4), 416–442. google scholar
  • Ormrod, J. E. (2003). Educational psychology: developing learners (4th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill Prentice Hall. google scholar
  • Özmenteş, S. (2008). Self-regulated learning strategies in instrument education. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakülte-si Dergisi, 9(16), 157-175. google scholar
  • Peper, R. J., ve Mayer, R. E. (1986). Generative effects of note-taking during science lectures. Journal of Educatio-nal Psychology, 78, 34-38 google scholar
  • R. M. Serrano ve O. Casanova (2017). Flipped learning in music education at university, EDULEARN17’de sunu-lan bildiri, Proceedings, 5370-5374. google scholar
  • Sever, G. (2006). Erken keman eğitimi veren öğretmenlerin (5-7 Yaş) başlangıç düzeyinde sık karşılaştıkları so-runlar ve çözüm önerileri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. google scholar
  • Ševčík, O. (1901). Violin Studies Op.2, Schule der Bogentechnik. London: Bosworth Co google scholar
  • Sili, H. L. (2020). Agustin Barrios’un eserlerinin müzikal özellikleri ve bestecinin kişisel icra yöntemlerinin incelen-mesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul google scholar
  • Starker, J. (1965). An organized method of string playing: violoncello exercises for the left hand. California: Peer International Corporation, California University. google scholar
  • Rickards, J. P. ve August, G. J. (1975). Generative underlining strategies in prose recall. Journal of Educational Psychology, 67, 800-815 google scholar
  • Tanggaard, L. (2011). Stories about creative teaching and productive learning. European Journal of Teacher Educa-tion, 34(2), 219-232, doi: 10.1080/02619768.2011.558078. google scholar
  • Topalak, Ş. (2013). Güzel sanatlar lisesi çalgı eğitimi/öğretiminde karşılaşılan sorunların incelenmesi. Sanat Eğitimi Dergisi, 1(2),doi:10.7816/sed-01-02-08. google scholar
  • Tuzcu, Ö. (2016). Piyano eğitiminde özdüzenlemeli öğrenme ve öğrenme stilleri ile akademik başarı arasındaki ilişki. (Yayımlanmamış doktora tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. google scholar
  • Umuzdaş, S. (2010). Mikro öğretim yönteminin viyolonsel öğretmeni adaylarının öğretim becerilerine ve viyolonsel dersine ilişkin tutumlarına etkisi. (Yayımlanmamış doktora tezi) Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. google scholar
  • Wilhelm-Chapin, M. K. ve Koszalka, T. (2016). Generative learning theory and its application to learning resour-ces. Research in designing learning resources. Erişim adresi: http://ridlr.syr.edu/publications. google scholar
  • Wittrock, M. C. (1974). A Generative model of mathematics learning. Journal for Research in Mathematics Educa-tion,5(4), 81-196. google scholar
  • Wittrock, M. C. (2010).Learning as a generative process. Educational Psychologist, 45(1), 40-45. doi:10.1080.00461520903433554. google scholar
  • Yaltur, N. (2006). İlköğretim 6. sınıfların müzik dersinde aktif öğrenme yönteminin öğrenci başarısına etkisi. (Ya-yımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. google scholar
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Murat Gök 0000-0002-1349-6856

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 17 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gök, M. (2022). Klasik Gitar Eğitiminde Üretken Öğrenme Modeli’nin Kullanılması: Agustin Barrios Mangoré La Catedral Örneği. Konservatoryum, 9(2), 321-344. https://doi.org/10.26650/CONS2022-1190628