This article examines the opera Kerem (Op. 28) composed by Ahmed Adnan Saygun (1907-1991) in terms of traditionalism due to how it involves elements of Anatolian traditions. The libretto of the opera was written by Selâhattin Batu (1905-1973). The subject of the opera, which consists of three acts and eight scenes, is based on the tale of Kerem and Aslı. Kerem scales identified as belonging to Âşık Kerem are thought to have been used in the work. In this context, the study discusses the Turkish folk music and classical Turkish music scales used in the work, in particular the Kerem scales, and presents detailed examples of their usage.
Ahmed Adnan Saygun Kerem (opera) traditionalism Kerem scales
Bu makalede, Ahmed Adnan Saygun’un (1907-1991) bestelediği Kerem operası (Op. 28) Anadolu geleneklerine ait ögeler içermesi nedeniyle gelenekçilik açısından incelenmiştir. Operanın librettosu Selâhattin Batu (1905-1973) tarafından yazılmıştır. Üç perde ve sekiz sahneden oluşan eserin konusu Kerem ile Aslı hikâyesine dayanmaktadır. Eserde Âşık Kerem’le özdeşleştirilen Kerem dizilerinin kullanılmış olduğu düşünülmektedir. Bu bağlamda Kerem dizileri başta olmak üzere, eserde kullanılan Türk halk müziği ve klasik Türk müziği dizileri ele alınmış, kullanım örnekleri ayrıntılarıyla verilmiştir.
Ahmed Adnan Saygun Kerem Operası Gelenekçilik Kerem Dizileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müzik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 1 |