Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Onur Özmen’s Op. 41 Violin–Piano Sonatina and Its Level

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 1, 14 - 28, 24.06.2024
https://doi.org/10.26650/CONS2024-1430323

Öz

Teaching the technical behaviors in violin education is delivered through various exercises, etudes and works. Throughout the history of the violin, composers, such as P. Billot and R. Kreutzer, J.P., and performers, such as Rode, H. and Sitt, A. Seybold wrote various etudes to improve techniques in playing the violin. Later, famous pedagogues I. Galamian, C. Flesch, and L. Auer worked on advanced techniques. Violin works supported by all these technical studies, have been written and classified in a systematic manner from the earliest to the most difficult works in Western music literature. Examining the violin literature in Turkey, the study finds that violin works are written only for those at the intermediate and advanced levels and works written for beginners are scarce. If the notion that education written in the students’ culture and made with melodies familiar to one’s ears is more reliable were to be true, then beginning education by playing the works of Turkish composers is important. In this research, Onur Özmen’s Op. 41 This study aimed to examine a work entitled “Sonata for Violin–Piano” from the technical aspect and determine its level. The study is descriptive in nature and employs a questionnaire to violin educators. Data were analyzed as percentage and frequency.

Kaynakça

  • Arney, K. M. (2006). A Comparison of the Violin Pedagogy of Auer, Flesch and Galamian: Improving Accessibility and Use Through Characterization and Indexing. Master of Music in Music Education.The University of Texas, Arlington google scholar
  • Auer, L., Saeger, G. (1926). Graded course of violin playing. Book 7. New York: Carl Fisher, INC. google scholar
  • Cerreto, S. (1601). Della practica musica vocale et strumentale. Napoli. google scholar
  • Çuhadar, H. (2009). Kemanda çalma teknikleri. Ç. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 18 (1). 121-132. google scholar
  • Dalkıran, E. (2011). KemanEğitimindeStaccatoveMarteleYayTekniklerininKemanÖğrencilerineAktarımı.E-JournalofNewWorldSciences Academy. (6) 1. google scholar
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel yayıncılık. google scholar
  • Kutluk, Ö., Kurtaslan, Z. (2012). Keman eğitiminde çağdaş Türk keman eserlerinin kullanılma durumuna ilişkin öğretim elemanı görüşleri. III. Uluslararası Hisarlı Hamet Sempozyumu, Kütahya. google scholar
  • Nadal, P, J. (2022). The development of slurs in violin bowing during the Italian seicento: printing and rhetoric. Yayımlanmamış Doktora Tezi. The City University of New York. google scholar
  • Parasız, G. (2009). Eğitim müziği eksenli keman öğretiminde kullanılmakta olan Çağdaş Türk Müziği eserlerinin tespitine yönelik bir çalışma. Sanat Dergisi. 0 (15). 19-24. google scholar
  • https://www.violinist.com/discussion/archive/10323/ google scholar

Onur Özmen’in “Op. 41 Keman-Piyano İçin Sonatin” Eserinin İncelenmesi ve Düzeyinin Belirlenmesi

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 1, 14 - 28, 24.06.2024
https://doi.org/10.26650/CONS2024-1430323

Öz

Keman eğitiminde öğretilmek istenen teknik davranışlar çeşitli egzersizler, etütler ve eserler yoluyla öğretilmektedir. Keman tarihi boyunca P. Billot, R. Kreutzer, J.P. Rode, H. Sitt, A. Seybold gibi besteci ve icracılar keman tekniğini geliştirmek için çeşitli etütler yazmışlardır. Daha sonraları ise meşhur pedagoglar I. Galamian, C. Flesch ve L. Auer ileri keman çalma teknikleri üzerine çalışmalar yapmışlardır. Tüm bu teknik çalışmalarla desteklenen keman eserleri ise Batı müziği literatüründe sistematik bir şekilde başlangıçtan en zor esere kadar yazılmış ve sınıflandırılmıştır. Türk keman literatürüne baktığımızda ise, keman eserlerinin ancak orta ve ileri düzeyler için yazılmış olduğu ve başlangıç aşaması için yazılan eserlerin oldukça az olduğu görülmektedir. Öğrencinin kendi kültürü içerisinde yazılan ve kulağına bildik ezgilerle yapılan bir eğitimin daha nitelikli olacağı düşüncesinin doğru olduğunu kabul edecek olursak, Türk bestecilerinin eserlerini de çalarak eğitimine başlaması ayrıca önem kazanacaktır. Bu araştırmada keman eğitiminin ilk yıllarında hedeflenen sağ ve sol el davranışları için yazılmış olan Onur Özmen’in Op. 41 “Keman-Piyano İçin Sonatin” adlı eserinin teknik açıdan incelenmesi ve eserin seviyesinin tespitinin yapılması amaçlanmıştır. Betimsel bir çalışma olan bu araştırmada keman eğitimcilerine anket uygulanmış ve verilen cevaplar yüzde (%) ve frekans (f) olarak çözümlenmiştir.

Etik Beyan

Etik kurul izni alınmıştır.

Teşekkür

Bu araştırma Akdeniz Üniversitesi 5157 numaralı normal araştırma projesi kapsamında yapılmış bir çalışmadır ve Akdeniz Üniversitesi tarafından desteklenmiştir.

Kaynakça

  • Arney, K. M. (2006). A Comparison of the Violin Pedagogy of Auer, Flesch and Galamian: Improving Accessibility and Use Through Characterization and Indexing. Master of Music in Music Education.The University of Texas, Arlington google scholar
  • Auer, L., Saeger, G. (1926). Graded course of violin playing. Book 7. New York: Carl Fisher, INC. google scholar
  • Cerreto, S. (1601). Della practica musica vocale et strumentale. Napoli. google scholar
  • Çuhadar, H. (2009). Kemanda çalma teknikleri. Ç. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 18 (1). 121-132. google scholar
  • Dalkıran, E. (2011). KemanEğitimindeStaccatoveMarteleYayTekniklerininKemanÖğrencilerineAktarımı.E-JournalofNewWorldSciences Academy. (6) 1. google scholar
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel yayıncılık. google scholar
  • Kutluk, Ö., Kurtaslan, Z. (2012). Keman eğitiminde çağdaş Türk keman eserlerinin kullanılma durumuna ilişkin öğretim elemanı görüşleri. III. Uluslararası Hisarlı Hamet Sempozyumu, Kütahya. google scholar
  • Nadal, P, J. (2022). The development of slurs in violin bowing during the Italian seicento: printing and rhetoric. Yayımlanmamış Doktora Tezi. The City University of New York. google scholar
  • Parasız, G. (2009). Eğitim müziği eksenli keman öğretiminde kullanılmakta olan Çağdaş Türk Müziği eserlerinin tespitine yönelik bir çalışma. Sanat Dergisi. 0 (15). 19-24. google scholar
  • https://www.violinist.com/discussion/archive/10323/ google scholar
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sonat Coşkuner 0000-0003-3252-7803

Yayımlanma Tarihi 24 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 3 Şubat 2024
Kabul Tarihi 3 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Coşkuner, S. (2024). Onur Özmen’in “Op. 41 Keman-Piyano İçin Sonatin” Eserinin İncelenmesi ve Düzeyinin Belirlenmesi. Conservatorium, 11(1), 14-28. https://doi.org/10.26650/CONS2024-1430323