Bu çalışma, Igor Stravinsky’nin neoklasik dönem eseri olan “Concerto for Piano and Winds” adlı eserinin birinci bölümünü müzikal ve yapısal açıdan analiz etmektedir. Eserin müzikal yapısını detaylıca inceleyerek, Stravinsky’nin konçerto türüne katkılarını ve bu eserin neoklasik yaklaşım içindeki yerini ortaya koymaktadır. Analiz, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi teknikleriyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın amacı, eserin nota ve ses kaydını inceleyerek yapısal özellikleri ve öne çıkan müzikal unsurları belirlemektir. Bulgular, Stravinsky’nin armonik yapılar ve müzikal malzemeler üzerindeki öznel yaklaşımlarını ve bu eserle beraber konçerto türüne getirdiği yenilikçi bakış açılarını göstermektedir. Ayrıca, eserin Barok döneme özgü bazı müzikal geçişler ve Barok konçerto grosso’da yer alan solo-topluluk dinamikleri ile klasik konçerto formundan ayrıldığı tespit edilmiştir. Sonuçlar, Stravinsky’nin tonalite kullanımındaki yenilikler, ritmik çeşitlilik ve orkestrasyon tekniklerini de detaylandırmaktadır. Bu yapısal özellikler, eserin dinamik ve dramatik atmosferini pekiştiren önemli unsurlardır. Ayrıca, piyanonun eserdeki kullanımı, tipik solist rolünün ötesine geçerek, orkestrayla zengin bir diyalog oluşturmaktadır. Bu çalışma, Stravinsky’nin müzikal dilindeki evrimi ve neoklasik dönemin karakteristik özelliklerini yansıtan bu eserin, müzik literatürüne nasıl bir yenilik getirdiğini aydınlatmaktadır.
Igor Stravinsky’nin “Concerto for Piano and Winds” adlı eserinin birinci bölümünün incelenmesi başlıklı makalem, yüksek etik standartlara uygun olarak hazırlanmıştır. Makalem orijinal olup başka bir yerde yayımlanmamış ve değerlendirilmemektedir. Araştırma sürecinde katılımcı bulunmamakta olup bu araştırma/inceleme makalesi etik kurul onayı alınmasına gerek yoktur. İntihal kontrolü için Turnitin yazılımı kullanılmıştır ve %4 intihal oranlı tespit belgesi ek dosya olarak sunulmuştur.
-
-
-
This study analyzes the first movement of Igor Stravinsky’s neoclassical work, "Concerto for Piano and Winds," from musical and structural perspectives. By thoroughly examining the musical structure of the piece, it highlights Stravinsky’s contributions to the concerto genre and positions this work within his neoclassical approach. The analysis was conducted using qualitative research methods, specifically document analysis techniques. The aim of the study is to examine the score and audio recordings of the work to identify its structural features and prominent musical elements. The findings reveal Stravinsky’s subjective approaches to harmonic structures and musical materials, as well as the innovative perspectives he brought to the concerto genre with this work. Additionally, it has been determined that the piece departs from the classical concerto form through certain musical transitions characteristic of the Baroque period and the solo-ensemble dynamics found in the Baroque concerto grosso. The results also detail Stravinsky’s innovations in the use of tonality, rhythmic diversity, and orchestration techniques. These structural features are significant elements that reinforce the dynamic and dramatic atmosphere of the work. Furthermore, the use of the piano in the piece goes beyond the typical soloist role, establishing a rich dialogue with the orchestra. This study sheds light on how this work reflects the evolution of Stravinsky’s musical language and the characteristic features of the neoclassical period, illuminating the innovations it introduced into the music literature.
My article titled "Analysis of the First Movement of Igor Stravinsky’s 'Concerto for Piano and Winds'" has been prepared in accordance with high ethical standards. My article is original and has not been published or submitted elsewhere for evaluation. There are no participants in the research process, and as this is a research/review article, there is no need for ethical committee approval. Turnitin software was used for plagiarism control, and a plagiarism report with a 4% similarity rate is provided as a supplementary file.
-
-
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müzik (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 17 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 2 |