Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Igor Stravinsky’nin “Concerto for Piano and Winds” Adlı Eserinin Birinci Bölümünün İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 2, 349 - 362, 25.12.2024
https://doi.org/10.26650/CONS2024-1524651

Öz

Bu çalışma, Igor Stravinsky’nin neoklasik dönem eseri olan “Concerto for Piano and Winds” adlı eserinin birinci bölümünü müzikal ve yapısal açıdan analiz etmektedir. Eserin müzikal yapısını detaylıca inceleyerek, Stravinsky’nin konçerto türüne katkılarını ve bu eserin neoklasik yaklaşım içindeki yerini ortaya koymaktadır. Analiz, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi teknikleriyle gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın amacı, eserin nota ve ses kaydını inceleyerek yapısal özellikleri ve öne çıkan müzikal unsurları belirlemektir. Bulgular, Stravinsky’nin armonik yapılar ve müzikal malzemeler üzerindeki öznel yaklaşımlarını ve bu eserle beraber konçerto türüne getirdiği yenilikçi bakış açılarını göstermektedir. Ayrıca, eserin Barok döneme özgü bazı müzikal geçişler ve Barok konçerto grosso’da yer alan solo-topluluk dinamikleri ile klasik konçerto formundan ayrıldığı tespit edilmiştir. Sonuçlar, Stravinsky’nin tonalite kullanımındaki yenilikler, ritmik çeşitlilik ve orkestrasyon tekniklerini de detaylandırmaktadır. Bu yapısal özellikler, eserin dinamik ve dramatik atmosferini pekiştiren önemli unsurlardır. Ayrıca, piyanonun eserdeki kullanımı, tipik solist rolünün ötesine geçerek, orkestrayla zengin bir diyalog oluşturmaktadır. Bu çalışma, Stravinsky’nin müzikal dilindeki evrimi ve neoklasik dönemin karakteristik özelliklerini yansıtan bu eserin, müzik literatürüne nasıl bir yenilik getirdiğini aydınlatmaktadır.

Etik Beyan

Igor Stravinsky’nin “Concerto for Piano and Winds” adlı eserinin birinci bölümünün incelenmesi başlıklı makalem, yüksek etik standartlara uygun olarak hazırlanmıştır. Makalem orijinal olup başka bir yerde yayımlanmamış ve değerlendirilmemektedir. Araştırma sürecinde katılımcı bulunmamakta olup bu araştırma/inceleme makalesi etik kurul onayı alınmasına gerek yoktur. İntihal kontrolü için Turnitin yazılımı kullanılmıştır ve %4 intihal oranlı tespit belgesi ek dosya olarak sunulmuştur.

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Ak, İ. (2019). Francis Poulenc’in klarnet ve piyano için Sonat’ının klarnet icracılığı yönünden incelenmesi. İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 217-229. google scholar
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388. google scholar
  • Bonta, S. (1969). The uses of the "sonata da chiesa". Journal of the American Musicological Society, 22(1), 54-84. google scholar
  • Burde, W. (1992). Strawinsky: leben werke dokumente. Mainz: Schott Verlag. google scholar
  • Daverio, J. (1985). In search of the sonata da camera before Corelli. Acta Musicologica, 57(2), 195-214. google scholar
  • Erkan, Ç. (2015). 17. yüzyıl müziğinde groundbass tekniğinin Barok dönemin bağlamında temsil ettiği kimlik. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, 1(6), 71-80. google scholar
  • İlyasoğlu, E. (1999). Zaman içinde müzik. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. google scholar
  • Hecht, J. C. G. (2022). Music and international history in the twentieth century. New York: Berghahn Books. google scholar
  • Hyde, M. M. (1996). Neoclassic and anachronistic impulses in twentieth-century music. Music Theory Spectrum, 18(2), 200-235. google scholar
  • Karabey, M. (2018). 12 ton sisteminin yaratıcısı ve öğretmen olarak Arnold Schoenberg. Fine Arts, 13(4), 91-104. google scholar
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80. google scholar
  • Kütahyalı, Ö. (1981). Müzik tarihi. Ankara: Varol Matbaası. google scholar
  • Messing, S. (1988). Neoclassicism in music from the genesis of the concept through the Schoenberg/Stravinsky polemic. London. UMI Research Press. google scholar
  • Mimaroğlu, İ. (1995). Müzik tarihi. İstanbul: Varlık Yayınları. google scholar
  • Morgan, R. P. (1992). Anthology of Twentieth-Century music. USA: W.W. Norton&Company Inc. google scholar
  • Say, A. (1997). Müzik tarihi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları. google scholar
  • Say, A. (2002). Müzik sözlüğü. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları. google scholar
  • Traut, D. G. (2016). Stravinsky’s “great passacaglia” recurring elements in the concerto for piano and wind ınstruments. Rochester, New York: University of Rochester Press. google scholar
  • White, E. W. (1979). Stravinsky the composer and his works. Berkeley and Los Angeles: University of California Press. google scholar
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. google scholar

The Analysis of the First Movement of Igor Stravinsky’s “Concerto for Piano and Winds”

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 2, 349 - 362, 25.12.2024
https://doi.org/10.26650/CONS2024-1524651

Öz

This study analyzes the first movement of Igor Stravinsky’s neoclassical work, "Concerto for Piano and Winds," from musical and structural perspectives. By thoroughly examining the musical structure of the piece, it highlights Stravinsky’s contributions to the concerto genre and positions this work within his neoclassical approach. The analysis was conducted using qualitative research methods, specifically document analysis techniques. The aim of the study is to examine the score and audio recordings of the work to identify its structural features and prominent musical elements. The findings reveal Stravinsky’s subjective approaches to harmonic structures and musical materials, as well as the innovative perspectives he brought to the concerto genre with this work. Additionally, it has been determined that the piece departs from the classical concerto form through certain musical transitions characteristic of the Baroque period and the solo-ensemble dynamics found in the Baroque concerto grosso. The results also detail Stravinsky’s innovations in the use of tonality, rhythmic diversity, and orchestration techniques. These structural features are significant elements that reinforce the dynamic and dramatic atmosphere of the work. Furthermore, the use of the piano in the piece goes beyond the typical soloist role, establishing a rich dialogue with the orchestra. This study sheds light on how this work reflects the evolution of Stravinsky’s musical language and the characteristic features of the neoclassical period, illuminating the innovations it introduced into the music literature.

Etik Beyan

My article titled "Analysis of the First Movement of Igor Stravinsky’s 'Concerto for Piano and Winds'" has been prepared in accordance with high ethical standards. My article is original and has not been published or submitted elsewhere for evaluation. There are no participants in the research process, and as this is a research/review article, there is no need for ethical committee approval. Turnitin software was used for plagiarism control, and a plagiarism report with a 4% similarity rate is provided as a supplementary file.

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Ak, İ. (2019). Francis Poulenc’in klarnet ve piyano için Sonat’ının klarnet icracılığı yönünden incelenmesi. İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 217-229. google scholar
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388. google scholar
  • Bonta, S. (1969). The uses of the "sonata da chiesa". Journal of the American Musicological Society, 22(1), 54-84. google scholar
  • Burde, W. (1992). Strawinsky: leben werke dokumente. Mainz: Schott Verlag. google scholar
  • Daverio, J. (1985). In search of the sonata da camera before Corelli. Acta Musicologica, 57(2), 195-214. google scholar
  • Erkan, Ç. (2015). 17. yüzyıl müziğinde groundbass tekniğinin Barok dönemin bağlamında temsil ettiği kimlik. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, 1(6), 71-80. google scholar
  • İlyasoğlu, E. (1999). Zaman içinde müzik. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. google scholar
  • Hecht, J. C. G. (2022). Music and international history in the twentieth century. New York: Berghahn Books. google scholar
  • Hyde, M. M. (1996). Neoclassic and anachronistic impulses in twentieth-century music. Music Theory Spectrum, 18(2), 200-235. google scholar
  • Karabey, M. (2018). 12 ton sisteminin yaratıcısı ve öğretmen olarak Arnold Schoenberg. Fine Arts, 13(4), 91-104. google scholar
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80. google scholar
  • Kütahyalı, Ö. (1981). Müzik tarihi. Ankara: Varol Matbaası. google scholar
  • Messing, S. (1988). Neoclassicism in music from the genesis of the concept through the Schoenberg/Stravinsky polemic. London. UMI Research Press. google scholar
  • Mimaroğlu, İ. (1995). Müzik tarihi. İstanbul: Varlık Yayınları. google scholar
  • Morgan, R. P. (1992). Anthology of Twentieth-Century music. USA: W.W. Norton&Company Inc. google scholar
  • Say, A. (1997). Müzik tarihi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları. google scholar
  • Say, A. (2002). Müzik sözlüğü. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları. google scholar
  • Traut, D. G. (2016). Stravinsky’s “great passacaglia” recurring elements in the concerto for piano and wind ınstruments. Rochester, New York: University of Rochester Press. google scholar
  • White, E. W. (1979). Stravinsky the composer and his works. Berkeley and Los Angeles: University of California Press. google scholar
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. google scholar
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mahmut Yontar 0009-0008-3202-5268

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 30 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 17 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yontar, M. (2024). Igor Stravinsky’nin “Concerto for Piano and Winds” Adlı Eserinin Birinci Bölümünün İncelenmesi. Konservatoryum, 11(2), 349-362. https://doi.org/10.26650/CONS2024-1524651