The study of rhythmic complexity aims to determine the perceptual complexity of rhythms and how easily they can be remembered and performed. This research report evaluates two preliminary studies that approached rhythmic complexity from two complementary perspectives: conceptual understanding and performance. The research focuses on five rhythmic complexity measures: Lempel-Ziv, Keith, Tanguiane, Weighted Note-to-Beat Distance (WNBD), and Pressing. The rhythms used in the studies were created by the algorithmic software designed based on the conservatory entrance exam questions. In the first study, three expert raters evaluated the suitability and difficulty of 80 patterns. Their scores were compared with the values obtained from the complexity scales. The second study involved 11 conservatory students (5 female, 6 male) performing 16 selected rhythms from the initial pool.
The results demonstrated varying degrees of alignment between different scales and expert predictions under different conditions. In fırst study, Pressing, WNBD, Keith and Tanguiane complexity scales were found to be consistent with expert raters. In the second study, the expert raters provided the most accurate predictions for rhythm repetition difficulty, followed by the WNBD scale and the Tanguiane scale. In addition, there was a significant negative correlation between the average time spent and performance scores.
Rhythm cognition rhythm performance rhythmic complexity scales rhythmic skill assessment
Publication Ethics Committee for Science and Engineering Sciences Tel +90 232 260 1001 (pbx) Faks: +90 232 260 1004 e-mail: iletisim@idu.edu.tr Ethical approval document information Protocol No: 2022/04 Acceptance Date: 18/11//2022 Decision Number: 2022/09-01 Place: Izmir Democracy University
Bu çalışma TÜBİTAK 1001 - Bilimsel Ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı kapsamında “Çevrimiçi Müzik Eğitiminde Kullanılma Amaçlı Öğrenci Müzik Egzersiz İcrası Otomatik Notlandırma Sistemi Tasarımı” başlıklı, 121E198 numaralı proje içinde gerçekleştirilmiştir.
121E198
Ritmik karmaşıklık çalışmaları, ritimlerin algısal karmaşıklığını, ne kadar kolay hatırlanıp icra edilebileceğini belirlemeyi amaçlayan bir araştırma alanıdır. Bu makalede, ritmik karmaşıklığa iki tamamlayıcı perspektiften yaklaşan (kavramsal algı ve ritmik kalıpların icrası.) iki ön çalışmanın sonuçlarını raporlanmıştır. Çalışmada beş ölçeğe odaklanılmıştır: Lempel-Ziv, Keith, Tanguiane, Weight Note-to-Beat Distance (WNBD) ve Pressing. Çalışmalarda kullanılan ritimler, Konservatuvar giriş sınavı soruları temel alınarak tasarlanan algoritmik yazılım tarafından oluşturulmuştur. İlk çalışmada, üç uzman değerlendirici, algoritmik olarak oluşturulan 80 ritim kalıbının uygunluğunu ve zorluğunu değerlendirmiştir. Verdikleri puanlar, karmaşıklık ölçeklerinden elde edilen değerlerle karşılaştırılmıştır. İkinci çalışmada 11 konservatuar öğrencisi (5 kadın, 6 erkek) ilk havuzdan seçilen 16 ritmi icra etmiştir.
Sonuçlar, farklı koşullar altında farklı ölçekler ve uzman tahminleri arasında değişen derecelerde uyum olduğunu göstermiştir. İlk çalışmada, Pressing, WNBD, Keith ve Tanguiane karmaşıklık ölçeklerinin uzman puanlayıcılarla tutarlı olduğu bulunmuştur. İkinci çalışmada, ritim tekrarı zorluğu için en doğru tahminleri uzman puanlayıcılar yapmış, bunu WNBD ölçeği ve Tanguiane ölçeği izlemiştir. Ayrıca, her bir soru için harcanan ortalama süre ile performans puanları arasında anlamlı bir negatif korelasyon bulunmuştur.
Ritmik algı ritim performansı ritmik karmaşıklık ölçekleri ritmik beceri değerlendirmesi
121E198
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Müzik (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 121E198 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 2 |