Müzik öğretmenliği lisans programında, müzik öğretmeni adaylarına mesleki
yeterlilik kazandırmak üzere planlanmış dersler yer almaktadır. Bu dersler arasında
yer alan Bireysel Çalgı ve Bireysel Çalgı ve Öğretimi dersleri, müzik öğretmeni
adayına seçmiş olduğu bir çalgı üzerinde mesleki yeterlilik kazandırmayı amaçlar.
Yüksek Öğretim Kurumu’nun (YÖK) eğitim fakültesi yapılanmasında çalgı eğitimi, 4
yıllık / 8 yarıyıllık bir süreç içinde bireysel olarak sürdürülmektedir. YÖK’ün
yayınlamış olduğu müzik eğitimi anabilim dalı ders içerikleri incelendiğinde,
“Bireysel Çalgı” ve “Bireysel Çalgı ve Öğretimi” başlıkları altında yer alan çalgılar
arasında kanun çalgısının yer almadığı görülmektedir. Buna karşın çalışma
kapsamında üniversitelerin internet adresleri üzerinden yayınlanmış oldukları
programlar çerçevesinde yapılan incelemede, Bireysel Çalgı-Kanun ve Bireysel Çalgı
ve Öğretimi-Kanun derslerinin, 4 üniversitenin anabilim dalı ders programlarında
yer aldığı belirlenmiştir. Bu çalışmada kanunun müzik öğretmenliği programlarında
kullanılabilirliği, belirgin icra özellikleri, eğitim fakültelerinde yer alma durumu
incelenmiştir. Bunlara ek olarak iki üniversitenin ders bilgi paketlerinde açıklanan
Bireysel Çalgı-Kanun ve Bireysel Çalgı ve Öğretimi-Kanun ders içeriklerinin
karşılaştırması yapılarak kanun eğitiminde standardizasyon ile ilgili inceleme
yapılmıştır. Çalışmanın amacı, kanun çalgısının müzik öğretmenliği lisans programlarında
yaygınlaşmasını sağlamak ve YÖK’ün yayınlamış olduğu ders programında Bireysel Çalgı
ve Bireysel Çalgı ve Öğretimi dersleri adı altında yer alan çalgılar içerisine kanun çalgısının
da eklenerek güncellenmesi gerekliliğini ortaya koymaktır.
Bireysel çalgı kanun eğitimi lisans programı müfredat müzik öğretmenliği
In the music teacher education program defined by Higher Education Institution,
music lessons are planned to provide professional qualification to music teacher candidate. Among these courses, instrument training and pedagogy courses aim to
give professional competence to music teacher candidates within a period of 4
years/8 semesters. When the course content of the music education program,
published by Higher Education Institution, is examined, it is seen that the
instrument kanun is not included among the instruments. On the other hand, it
was determined that the courses of kanun training and pedagogy were included in
the curriculum of four universities. In this article, the use of the kanun in music
teaching programs, its distinctive executive characteristics, and its inclusion in
education faculties are examined. In addition, comparing the lesson contents of the
courses of two universities, an examination was made about the standardization
in kanun training and pedagogy. The aim of this study is to provide that the
instrument kanun become common in music teacher education programs and to
present the need for its inclusion to the instrument training and pedagogy courses
listed by Higher Education Institution’s published program.
Bachelor’s program curriculum instrument training kanun education music teacher education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 11 |