The term minimalism first emerged in art in mid-60's and then in avant-garde music in the 80's. Minimalism, which also had a place in different art branches such as architecture, became an artistic trend although it had originally been perceived as a subversive movement. This trend, becoming a common language of the mass culture, also appeared in rock music in the 70's and took on a new shape via “NewAge” in the 80’s. Dominating commercial music and Hollywood soundtracks, minimalism became a symbol that overthrown the effects of serialism. In this sense, especially Glass achieved a significant breakthrough in Hollywood soundtracks. Glass’s texture and sound was first featured in 1988 for Special K jingle. Triadic Major arpeggios were suggesting a happier and healthier life with Kellogg’s. In 1992, Incognito perfume commercial also incorporated excerpts from Glass’s avant-garde theater “The Photographer” (Strickland, 1993:1). In this study, the concepts of science, religion and politics in Glass’s opera ‘trilogy’ will be examined in metaphorical context.
Minimalizm terimi ilk olarak 1960’lı yılların ortalarında sanatta, 1980’lerde ise avangart müzikte duyuldu. Sonraki yıllarda mimari gibi farklı disiplinlerde de kendini gösteren minimalizm, başta yıkıcı bir tarz olarak algılansa da zaman içinde içerikolarak bir akım halini aldı. Dönemin kitle kültürünün ortak dili (lingua franca) haline gelen terim, 1970’li yıllarda rock müzikte kendini gösterdi. 1980’lerde “New Age” ile yeni bir form kazandı. Aynı yıllarda televizyon reklamlarını ve Hollywood film müziklerini de etkisi altına alan akım, serializmin etkisini yok eden bir sembol haline geldi. Özellikle Philip Glass, Hollywood film müziklerinde bu anlamda bir çığır açmış oldu. Glass’ın kullandığı doku ve tını, ilk kez 1988 yılında Special K reklam müziği için kullanıldı. Majör üçlü arpejler, Kellogg’s’la daha mutlu ve daha sağlıklı bir hayatı telkin ediyordu. 1992’de Incognito parfümünün reklamı için yine P. Glass’ın Fotoğrafçı başlıklı avangart tiyatrosundan alıntılar yapıldı (Strickland, 1993:1).
Bu çalışmada, Philip Glass’ın ‘üçleme’ olarak anılan operalarında, bilim, din, siyasetolguları metaforik bağlamda ele alınacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Tam Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 9 |