Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MINIMALISM in THE ART of OPERA THROUGH THE EXAMPLE of ‘OPERA TRILOGY’ by PHILIP GLASS

Yıl 2016, Sayı: 9, 31 - 39, 31.12.2016

Öz

The term minimalism first emerged in art in mid-60's and then in avant-garde music in the 80's. Minimalism, which also had a place in different art branches such as architecture, became an artistic trend although it had originally been perceived as a subversive movement. This trend, becoming a common language of the mass culture, also appeared in rock music in the 70's and took on a new shape via “NewAge” in the 80’s. Dominating commercial music and Hollywood soundtracks, minimalism became a symbol that overthrown the effects of serialism. In this sense, especially Glass achieved a significant breakthrough in Hollywood soundtracks. Glass’s texture and sound was first featured in 1988 for Special K jingle. Triadic Major arpeggios were suggesting a happier and healthier life with Kellogg’s. In 1992, Incognito perfume commercial also incorporated excerpts from Glass’s avant-garde theater “The Photographer” (Strickland, 1993:1). In this study, the concepts of science, religion and politics in Glass’s opera ‘trilogy’ will be examined in metaphorical context.

Kaynakça

  • AKTUĞ, Elif (2016). “Luciano Berio Un Re In Ascolto Örneğinde 20. Yüzyıl Opera Sanatında Semiyotik Yaklaşımlar”, Uluslararası Hakemli Müzik Araştırmaları Dergisi. Ocak- Şubat- Mart- Nisan 2016 Sayı: 06 Kış İlkbahar Dönemi.
  • BREWER, Douglas J., TEETER, Emily (2011). Mısır ve Mısırlılar, Ankara: Arkadaş Yayınevi. COVENTRY, Chelsea M. (2014). Einstein on the Beach: A Global Analysis, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, University of Nebraska- Lincoln School of Music
  • FRANDSEN, Paul John (1993). “Philip Glass’s ‘Akhnaten’, The Musical Quarterly, Vol. 77, No. 2 ( Summer, 1993), pp.241-267.
  • GEIERSBACH, Frederick J. (1998). “Making the Most of Minimalism in Music”, Music Educators Journal. Vol. 85, No. 3 (Nov., 1998), pp. 26-30+49.
  • GLASS, Philip (1978). “Einstein on the Beach”, Performing Arts Journal. Vol. 2, No. 3 (Winter, 1978), pp. 63- 70.
  • GLASS, Philip, HOWELL, John (1981). “Satyagraha and Contemporary Opera” Performing arts Journal. Vol. 6, No. 1 (1981), pp. 68-83.
  • GLASS, Philip (2015). Words Without Music, New York: Liveright Publishing Company.
  • RICHARDSON, John (1999). Singing Archaeology Philip Glass’s Akhnaten, USA: University Press of New England.
  • SAKARYA, Uğur Cihat (2014). Yirminci Yüzyıl Müziğinde Minimalist Eğilimler, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • STRICKLAND, Edward (1993). Minimalism: Origins, Bloomington, IN: Indiana University Press.
  • Fotoğraf 1. Einstein on the Beach http://assets.rollingstone.com/assets/images/story/philip-glass-einstein-on-the-beach-receives-powerfulrevival- at-the-brooklyn-academy-of-music-20120916/large_120916-einstein-beach-600- 1347836435.jpg Erişim tarihi: 28. 09. 2016
  • Fotoğraf 2. Einstein on the Beach http://www.thetimes.co.uk/tto/arts/music/classical/article3385716.ece Erişim tarihi: 28. 09. 2016
  • Fotoğraf 3. Satyagraha http://www.nonesuch.com/journal/philip-glasss-satyagraha-at-the-met-masterpiece-of-musical-andvisual- art-ny-post-2011-11-07 Erişim tarihi: 28. 09. 2016
  • Fotoğraf 4. Satyagraha http://www.telegraph.co.uk/culture/music/opera/10491171/The-opera-novice-Satyagraha-by-Philip- Glass.html Erişim Tarihi: 04.11.2016
  • Fotoğraf 5. Akhnaten http://www.laopera.org/mobile/Tickets/?depth=6&srcid=10234 Erişim tarihi: 28. 09. 2016
  • Fotoğraf 6. Akhnaten http://www.laopera.org/mobile/Tickets/?depth=6&srcid=10234 Erişim tarihi: 28. 09. 2016

PHILIP GLASS ‘OPERA ÜÇLEMESİ’ ÖRNEĞİNDE OPERA SANATINDA MİNİMALİZM

Yıl 2016, Sayı: 9, 31 - 39, 31.12.2016

Öz

Minimalizm terimi ilk olarak 1960’lı yılların ortalarında sanatta, 1980’lerde ise avangart müzikte duyuldu. Sonraki yıllarda mimari gibi farklı disiplinlerde de kendini gösteren minimalizm, başta yıkıcı bir tarz olarak algılansa da zaman içinde içerikolarak bir akım halini aldı. Dönemin kitle kültürünün ortak dili (lingua franca) haline gelen terim, 1970’li yıllarda rock müzikte kendini gösterdi. 1980’lerde “New Age” ile yeni bir form kazandı. Aynı yıllarda televizyon reklamlarını ve Hollywood film müziklerini de etkisi altına alan akım, serializmin etkisini yok eden bir sembol haline geldi. Özellikle Philip Glass, Hollywood film müziklerinde bu anlamda bir çığır açmış oldu. Glass’ın kullandığı doku ve tını, ilk kez 1988 yılında Special K reklam müziği için kullanıldı. Majör üçlü arpejler, Kellogg’s’la daha mutlu ve daha sağlıklı bir hayatı telkin ediyordu. 1992’de Incognito parfümünün reklamı için yine P. Glass’ın Fotoğrafçı başlıklı avangart tiyatrosundan alıntılar yapıldı (Strickland, 1993:1).

Bu çalışmada, Philip Glass’ın ‘üçleme’ olarak anılan operalarında, bilim, din, siyasetolguları metaforik bağlamda ele alınacaktır.

Kaynakça

  • AKTUĞ, Elif (2016). “Luciano Berio Un Re In Ascolto Örneğinde 20. Yüzyıl Opera Sanatında Semiyotik Yaklaşımlar”, Uluslararası Hakemli Müzik Araştırmaları Dergisi. Ocak- Şubat- Mart- Nisan 2016 Sayı: 06 Kış İlkbahar Dönemi.
  • BREWER, Douglas J., TEETER, Emily (2011). Mısır ve Mısırlılar, Ankara: Arkadaş Yayınevi. COVENTRY, Chelsea M. (2014). Einstein on the Beach: A Global Analysis, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, University of Nebraska- Lincoln School of Music
  • FRANDSEN, Paul John (1993). “Philip Glass’s ‘Akhnaten’, The Musical Quarterly, Vol. 77, No. 2 ( Summer, 1993), pp.241-267.
  • GEIERSBACH, Frederick J. (1998). “Making the Most of Minimalism in Music”, Music Educators Journal. Vol. 85, No. 3 (Nov., 1998), pp. 26-30+49.
  • GLASS, Philip (1978). “Einstein on the Beach”, Performing Arts Journal. Vol. 2, No. 3 (Winter, 1978), pp. 63- 70.
  • GLASS, Philip, HOWELL, John (1981). “Satyagraha and Contemporary Opera” Performing arts Journal. Vol. 6, No. 1 (1981), pp. 68-83.
  • GLASS, Philip (2015). Words Without Music, New York: Liveright Publishing Company.
  • RICHARDSON, John (1999). Singing Archaeology Philip Glass’s Akhnaten, USA: University Press of New England.
  • SAKARYA, Uğur Cihat (2014). Yirminci Yüzyıl Müziğinde Minimalist Eğilimler, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • STRICKLAND, Edward (1993). Minimalism: Origins, Bloomington, IN: Indiana University Press.
  • Fotoğraf 1. Einstein on the Beach http://assets.rollingstone.com/assets/images/story/philip-glass-einstein-on-the-beach-receives-powerfulrevival- at-the-brooklyn-academy-of-music-20120916/large_120916-einstein-beach-600- 1347836435.jpg Erişim tarihi: 28. 09. 2016
  • Fotoğraf 2. Einstein on the Beach http://www.thetimes.co.uk/tto/arts/music/classical/article3385716.ece Erişim tarihi: 28. 09. 2016
  • Fotoğraf 3. Satyagraha http://www.nonesuch.com/journal/philip-glasss-satyagraha-at-the-met-masterpiece-of-musical-andvisual- art-ny-post-2011-11-07 Erişim tarihi: 28. 09. 2016
  • Fotoğraf 4. Satyagraha http://www.telegraph.co.uk/culture/music/opera/10491171/The-opera-novice-Satyagraha-by-Philip- Glass.html Erişim Tarihi: 04.11.2016
  • Fotoğraf 5. Akhnaten http://www.laopera.org/mobile/Tickets/?depth=6&srcid=10234 Erişim tarihi: 28. 09. 2016
  • Fotoğraf 6. Akhnaten http://www.laopera.org/mobile/Tickets/?depth=6&srcid=10234 Erişim tarihi: 28. 09. 2016
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Tam Sayı
Yazarlar

Elif, Zibelhan Aktuğ, Dağdelen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Aktuğ, Dağdelen, E. Z. (2016). PHILIP GLASS ‘OPERA ÜÇLEMESİ’ ÖRNEĞİNDE OPERA SANATINDA MİNİMALİZM. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi(9), 31-39.
AMA Aktuğ, Dağdelen EZ. PHILIP GLASS ‘OPERA ÜÇLEMESİ’ ÖRNEĞİNDE OPERA SANATINDA MİNİMALİZM. EKOD. Aralık 2016;(9):31-39.
Chicago Aktuğ, Dağdelen, Elif, Zibelhan. “PHILIP GLASS ‘OPERA ÜÇLEMESİ’ ÖRNEĞİNDE OPERA SANATINDA MİNİMALİZM”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, sy. 9 (Aralık 2016): 31-39.
EndNote Aktuğ, Dağdelen EZ (01 Aralık 2016) PHILIP GLASS ‘OPERA ÜÇLEMESİ’ ÖRNEĞİNDE OPERA SANATINDA MİNİMALİZM. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 9 31–39.
IEEE E. Z. Aktuğ, Dağdelen, “PHILIP GLASS ‘OPERA ÜÇLEMESİ’ ÖRNEĞİNDE OPERA SANATINDA MİNİMALİZM”, EKOD, sy. 9, ss. 31–39, Aralık 2016.
ISNAD Aktuğ, Dağdelen, Elif, Zibelhan. “PHILIP GLASS ‘OPERA ÜÇLEMESİ’ ÖRNEĞİNDE OPERA SANATINDA MİNİMALİZM”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 9 (Aralık 2016), 31-39.
JAMA Aktuğ, Dağdelen EZ. PHILIP GLASS ‘OPERA ÜÇLEMESİ’ ÖRNEĞİNDE OPERA SANATINDA MİNİMALİZM. EKOD. 2016;:31–39.
MLA Aktuğ, Dağdelen, Elif, Zibelhan. “PHILIP GLASS ‘OPERA ÜÇLEMESİ’ ÖRNEĞİNDE OPERA SANATINDA MİNİMALİZM”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, sy. 9, 2016, ss. 31-39.
Vancouver Aktuğ, Dağdelen EZ. PHILIP GLASS ‘OPERA ÜÇLEMESİ’ ÖRNEĞİNDE OPERA SANATINDA MİNİMALİZM. EKOD. 2016(9):31-9.