Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BERGAMA ASKLEPİON’UNDA BİR SAĞALTIM YÖNTEMİ OLARAK MÜZİK

Yıl 2015, Sayı: 7, 63 - 73, 15.02.2016

Öz

Kaynakça

  • AK, Ahmet Şahin (1997). Avrupa ve Türk-İslam Medeniyetinde Müzikle Tedavi Tarihi Gelişimi Ve Uygulamaları, Konya: Öz Eğitim Basım Yayın.
  • AKÇİÇEK, Yrd. Doç. Dr. Eren (2015). Söyleşi.
  • ALTINÖLÇEK, Dr. Haşmet (2004). “Tedavide Müzik Ve Antik Dönem’de Uygulanması”, Müzik ve Bilim Dergisi. Sayı: 1.
  • ATAÇ, Doç. Dr. Adnan (2001). “Anadolu’da Önemli, Antik Bir Sağlık Merkezi Bergama Asklepion’u”, Anadolu Tıp Dergisi. C: 3, Sayı. 1.
  • BAYATLI, Osman (1947). Bergama Tarihinde Asklepion, İzmir: Doğanlar Basımevi.
  • CİHAD, Doç. Dr. Ceyhun (1974). “Eskülap-Sağlık Tanrısı “, Dirim Dergisi. Sayı: 9.
  • CROSS, I., Watson, A., (2006). Archaeoacoustics, “Acoustics and Human Experience of Socially-Organized Sound”, London: Cambridge Press.
  • ÇOBAN, Dr. Adnan (2005). Müzikterapi, İstanbul: Tavaslı Matbaacılık. ERHAT, Azra (2012). Mitoloji Sözlüğü, İstanbul: Remzi Kitabevi. GÖKOVALI, Prof. Dr. Şadan (1987). “Ölümün Giremediği Yer: Bergama Asklepionu”, İzmir Diş Hekimleri Odası Dergisi, C. 2, Sayı. 3.__________ (2015). Söyleşi.
  • GÖKTÜRK, Halil İbrahim (1978). “Bergama’da Sağlık Yurdu – Tapınak: Asklepion”, Bilim ve Teknik, C. 17, Sayı. 131.
  • HENDY, D. (2014). Gürültü: Sesin Beşeri Tarihi, İstanbul: Kolektif Kitap.
  • İLİN, M - SEGAL, E (1989). İnsan Nasıl İnsan Oldu, İstanbul: Say Yayınları.
  • KOZANOĞLU, Kemal (1995). “Asklepios, Aristides Ve Asklepieion Üzerine” Toplumsal Tarih, Sayı: 23.
  • MİTHEN, S., (2006), The Singing Neanderthals: The Origins of Music Language, Mind and Body, London: Phoenix Publishing.
  • MUSTAN DÖNMEZ, Banu – KILINÇER, Zafer (2011). “Müziğin Yunan Mitolojisi ve Batı Kültürü İçindeki Algılanışı’’, İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. C. 1, No. 1, ss. 101-113.
  • ÖZER, Doç. Dr. Mehmet Can (2010). “Müziğin Ve Duyusal Bilimin Kökeni”, Sound.
  • RADT, WOLFGANG (2001). Pergamon Antik Bir Kentin Tarihi ve Yapıları, İstanbul: Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık Ticaret ve Sanayi A.Ş.
  • REZNİKOFF, I., (2002). “Prehistoric Paintings, Sounds and Rocks”, Verlag Marie Leidorf, ss. 44-48.
  • TÜKEL, Prof. Dr. Uşun (2015). Söyleşi.
  • USTURA, Nilgün (2007). Antik Dönem Tıbbın Işığında Bergama Asklepion’u, İstanbul: Duru Basım Yayın.
  • UZEL, İlter (1996). “Anadolu Antik Şehir Sikkelerinde Asklepios Kültü”, T.C Kültür Bakanlığı Anıtlar Ve Müzeler Genel Müdürlüğü XII. Ankeometri Sonuçları Toplantısı.
  • YARAŞ, Doç. Dr. Ahmet (2015). Söyleşi.

MUSIC AS A HEALING METHOD AT THE PERGAMON ASCLEPIEION

Yıl 2015, Sayı: 7, 63 - 73, 15.02.2016

Öz

In ancient times, gods’ healing power was of great importance. Asclepius, who was

a god of medicine in ancient Greece, became increasingly popular and several

healing temples called asclepeions were built during his time. This article examines

music which was one of the complementary healing practices at the Pergamon

asclepeion. The literature on the use of music and other methods in these healing

temples is often fragmented and lacks detail.

The purpose of this article is to synthesise extant research and present it in a

coherent manner whilst taking into consideration the views of scholars who have

produced works on the topic. A literature review on medical and archeological

research was conducted. This review shows that asclepeions were the pioneers of

complementary medical centres. Additionally, music and other complementary

healing methods were used together with conventional medical treatments to

speed up the healing process.


Kaynakça

  • AK, Ahmet Şahin (1997). Avrupa ve Türk-İslam Medeniyetinde Müzikle Tedavi Tarihi Gelişimi Ve Uygulamaları, Konya: Öz Eğitim Basım Yayın.
  • AKÇİÇEK, Yrd. Doç. Dr. Eren (2015). Söyleşi.
  • ALTINÖLÇEK, Dr. Haşmet (2004). “Tedavide Müzik Ve Antik Dönem’de Uygulanması”, Müzik ve Bilim Dergisi. Sayı: 1.
  • ATAÇ, Doç. Dr. Adnan (2001). “Anadolu’da Önemli, Antik Bir Sağlık Merkezi Bergama Asklepion’u”, Anadolu Tıp Dergisi. C: 3, Sayı. 1.
  • BAYATLI, Osman (1947). Bergama Tarihinde Asklepion, İzmir: Doğanlar Basımevi.
  • CİHAD, Doç. Dr. Ceyhun (1974). “Eskülap-Sağlık Tanrısı “, Dirim Dergisi. Sayı: 9.
  • CROSS, I., Watson, A., (2006). Archaeoacoustics, “Acoustics and Human Experience of Socially-Organized Sound”, London: Cambridge Press.
  • ÇOBAN, Dr. Adnan (2005). Müzikterapi, İstanbul: Tavaslı Matbaacılık. ERHAT, Azra (2012). Mitoloji Sözlüğü, İstanbul: Remzi Kitabevi. GÖKOVALI, Prof. Dr. Şadan (1987). “Ölümün Giremediği Yer: Bergama Asklepionu”, İzmir Diş Hekimleri Odası Dergisi, C. 2, Sayı. 3.__________ (2015). Söyleşi.
  • GÖKTÜRK, Halil İbrahim (1978). “Bergama’da Sağlık Yurdu – Tapınak: Asklepion”, Bilim ve Teknik, C. 17, Sayı. 131.
  • HENDY, D. (2014). Gürültü: Sesin Beşeri Tarihi, İstanbul: Kolektif Kitap.
  • İLİN, M - SEGAL, E (1989). İnsan Nasıl İnsan Oldu, İstanbul: Say Yayınları.
  • KOZANOĞLU, Kemal (1995). “Asklepios, Aristides Ve Asklepieion Üzerine” Toplumsal Tarih, Sayı: 23.
  • MİTHEN, S., (2006), The Singing Neanderthals: The Origins of Music Language, Mind and Body, London: Phoenix Publishing.
  • MUSTAN DÖNMEZ, Banu – KILINÇER, Zafer (2011). “Müziğin Yunan Mitolojisi ve Batı Kültürü İçindeki Algılanışı’’, İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi. C. 1, No. 1, ss. 101-113.
  • ÖZER, Doç. Dr. Mehmet Can (2010). “Müziğin Ve Duyusal Bilimin Kökeni”, Sound.
  • RADT, WOLFGANG (2001). Pergamon Antik Bir Kentin Tarihi ve Yapıları, İstanbul: Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık Ticaret ve Sanayi A.Ş.
  • REZNİKOFF, I., (2002). “Prehistoric Paintings, Sounds and Rocks”, Verlag Marie Leidorf, ss. 44-48.
  • TÜKEL, Prof. Dr. Uşun (2015). Söyleşi.
  • USTURA, Nilgün (2007). Antik Dönem Tıbbın Işığında Bergama Asklepion’u, İstanbul: Duru Basım Yayın.
  • UZEL, İlter (1996). “Anadolu Antik Şehir Sikkelerinde Asklepios Kültü”, T.C Kültür Bakanlığı Anıtlar Ve Müzeler Genel Müdürlüğü XII. Ankeometri Sonuçları Toplantısı.
  • YARAŞ, Doç. Dr. Ahmet (2015). Söyleşi.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayda, Mehmet Can Tuna, Özer

Yayımlanma Tarihi 15 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Tuna, Özer, A. M. C. (2016). BERGAMA ASKLEPİON’UNDA BİR SAĞALTIM YÖNTEMİ OLARAK MÜZİK. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi(7), 63-73.
AMA Tuna, Özer AMC. BERGAMA ASKLEPİON’UNDA BİR SAĞALTIM YÖNTEMİ OLARAK MÜZİK. EKOD. Şubat 2016;(7):63-73.
Chicago Tuna, Özer, Ayda, Mehmet Can. “BERGAMA ASKLEPİON’UNDA BİR SAĞALTIM YÖNTEMİ OLARAK MÜZİK”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, sy. 7 (Şubat 2016): 63-73.
EndNote Tuna, Özer AMC (01 Şubat 2016) BERGAMA ASKLEPİON’UNDA BİR SAĞALTIM YÖNTEMİ OLARAK MÜZİK. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 7 63–73.
IEEE A. M. C. Tuna, Özer, “BERGAMA ASKLEPİON’UNDA BİR SAĞALTIM YÖNTEMİ OLARAK MÜZİK”, EKOD, sy. 7, ss. 63–73, Şubat 2016.
ISNAD Tuna, Özer, Ayda, Mehmet Can. “BERGAMA ASKLEPİON’UNDA BİR SAĞALTIM YÖNTEMİ OLARAK MÜZİK”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 7 (Şubat 2016), 63-73.
JAMA Tuna, Özer AMC. BERGAMA ASKLEPİON’UNDA BİR SAĞALTIM YÖNTEMİ OLARAK MÜZİK. EKOD. 2016;:63–73.
MLA Tuna, Özer, Ayda, Mehmet Can. “BERGAMA ASKLEPİON’UNDA BİR SAĞALTIM YÖNTEMİ OLARAK MÜZİK”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, sy. 7, 2016, ss. 63-73.
Vancouver Tuna, Özer AMC. BERGAMA ASKLEPİON’UNDA BİR SAĞALTIM YÖNTEMİ OLARAK MÜZİK. EKOD. 2016(7):63-7.