Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KADININ SANAT, YARATICILIK VE ROMANTİK DÖNEM BESTECİLERİ ÜZERİNDEN BİR OKUMASI

Yıl 2015, Sayı: 7, 97 - 109, 15.02.2016

Öz

Kaynakça

  • ADAMSON, Linda G. (1998). Notable Women in World History, London: Greenwood press.
  • AKSOY, Suay (2002). “Her büyük kadının arkasında onu eteğinden geri çeken bir erkek vardır”. Milliyet Sanat Dergisi, S. 516.
  • ARISTOTELES (1938). Politika, İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • BERKTAY, Fatmagül (1997). Tanımlanması Serbest Bir Nesne: Kadın, Kadınların Gündemi, İstanbul: Say Yayınları.
  • BERKTAY, Fatmagül (2003). Tarihin Cinsiyeti, İstanbul: Metis Yayınları.
  • BEYAZIT, Suzan (2002). Erkek Senfoni Besteler, Evrensel Kültür. S. 124.
  • CHİSSELL, Joan (1989). The Master Musicians Schumann, London: J. M. Dent-Sons Ltd.
  • DÖKMEN, Zehra Y. (2006). “Toplumsal Cinsiyet Sosyal Psikolojik Açıklamalar”, İstanbul: Sistem Yayınları.
  • DURAKBAŞA, Ayşe (2009). Türk Modernleşmesi ve Feminizm. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
  • ELSON, Louis C. (1971). The History of American Music, New York: Macmillan.
  • FREELAND, Cynthia (2008). Sanat Kuramı. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • FUBINI, Enrico (2003). Müzikte Estetik, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • HEATH, Stephen (1982). “Sexuality and Representation: Five British Artists”. Newyork: New Museum of Contemporary Art.
  • JEZIC, Diane (1988). Woman Composers, Newyork: The Feminist Press At the City University of Newyork. KELLY, Mary (1982). “No Essential Femininity”, Parachute, S. 26.
  • KİRMAN, M. Ali (2011). Din Sosyolojisi Terimleri Sözlüğü, 2. baskı, İstanbul: Rabet Yayınları.
  • KUÇURADİ, İonna (1988). Etik, Ankara: Meteksan Yayınları.
  • KUTLUK, Fırat (1997). Müziğin Tarihsel Evrimi, Çivi Yazıları, İstanbul: Ceylan Maatbacılık.
  • KÜÇÜK, Ali (2003). “Piyano Tekniğinin Tarihi Gelişim Sürecine Kısa Bir Bakış”, Cumhuriyetin 80. Yılında Müzik Sempozyum Bildirileri, İnönü Üniversitesi. Ankara: Pegam Yayıncılık.
  • LLOYD, Genevieve (1996). Erkek Akıl: Batı Felsefesinde Erkek ve Kadın, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • MENGÜ, Seda Çakar (2004). “Televizyon Reklamlarında Kadına Yönelik Oluşturulan Toplumsal Kimlik”, İstanbul: İletişim Fakültesi Yayınları.
  • MİMAROĞLU, İlhan (1990). Müzik Tarihi, İstanbul: Varlık Yayınları.
  • NEULS-BATES, Carol (1982). Women in Music: An Anthology of Source Readings from the Middle Ages to the Present, Newyork: Harper & Row.
  • NUTKU, Özdemir (1999). Atatürk ve Cumhuriyet Tiyatrosu, “Kadın ve Sanat”, İstanbul: Özgür Yayınları.
  • ÖZKİŞİ, Zeynep Gülçin. (2013). “Kadın Besteci Sorunu: Cinsiyet Rollerine ve Kadının Yaratıcılığına İlişkin Yargılar”, Electronic Turkish Studies.
  • PAGLIA, Camille (2004). Cinsel kimlikler: Nefretiti'den Emily Dickinson'a Sanat ve Dekadans, Epos.
  • REİCH, Nancy. (1985). Clara Schumann: The Artist and the Woman, Newyork: Cornell University Press.
  • RUBINSTEIN, Anton (1892). A Conversation on Music. New York: C. F. Tretbar.
  • SANCAR, Serpil (2011). Birkaç Arpa Boyu, İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
  • SCOTT, Joan W. (2007). Toplumsal Cinsiyet: Faydalı Bir Tarihsel Analiz Kategorisi, İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • STEPHAN, Inge (1989). Ünlü Erkeklerin Gölgesinde Yetenekli Kadının Yazgısı, Ankara: Atol Yayınları.
  • TUNÇDEMİR, İlknur (2004). “Müzik Sanatında Kadın Olgusu, Yaratıcılığı ve Besteciliği”, Yeditepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Kadın Çalışmalarında Disiplinler Arası Buluşma Sempozyum Bildiri Metinleri.
  • TÜRKMEN, Emel F. (2012). “Müzik ve Kültürel Doku”, Karadeniz Teknik Üniversitesi Uluslararası Müzik Araştırmaları Sempozyumu.
  • YETİŞKEN, Hülya (2004). “Kadın ve Felsefe”, Frankofoni, Ankara: H.Ü. Yayınları, S.16.

A READING OF WOMAN IN ART, CREATIVITY AND ROMANTIC ERA COMPOSERS

Yıl 2015, Sayı: 7, 97 - 109, 15.02.2016

Öz

Women were left in the background in the Western music just as in science and
philosophy throughout the history, because of the social beliefs and other
circumstances, it can’t be unseen that their creativity and contribution to music
have improved after the musical education they receive, because the personal
rights and freedom they acquired after the renaissance. This work focuses on how
the creator role in music which was under the dominance of men have changed
with the education given to women in the area of music and fine arts.
The artist who are mentioned in this paper; Fanny Mendelssohn Hensel, Clara Wieck
Schumann, have composed and performed lots of songs, lieds, symphonic works
and solo sonatas, as well as the works they did in parallel with these master
musicians and have performed their pieces in international tours.

Kaynakça

  • ADAMSON, Linda G. (1998). Notable Women in World History, London: Greenwood press.
  • AKSOY, Suay (2002). “Her büyük kadının arkasında onu eteğinden geri çeken bir erkek vardır”. Milliyet Sanat Dergisi, S. 516.
  • ARISTOTELES (1938). Politika, İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • BERKTAY, Fatmagül (1997). Tanımlanması Serbest Bir Nesne: Kadın, Kadınların Gündemi, İstanbul: Say Yayınları.
  • BERKTAY, Fatmagül (2003). Tarihin Cinsiyeti, İstanbul: Metis Yayınları.
  • BEYAZIT, Suzan (2002). Erkek Senfoni Besteler, Evrensel Kültür. S. 124.
  • CHİSSELL, Joan (1989). The Master Musicians Schumann, London: J. M. Dent-Sons Ltd.
  • DÖKMEN, Zehra Y. (2006). “Toplumsal Cinsiyet Sosyal Psikolojik Açıklamalar”, İstanbul: Sistem Yayınları.
  • DURAKBAŞA, Ayşe (2009). Türk Modernleşmesi ve Feminizm. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
  • ELSON, Louis C. (1971). The History of American Music, New York: Macmillan.
  • FREELAND, Cynthia (2008). Sanat Kuramı. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • FUBINI, Enrico (2003). Müzikte Estetik, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • HEATH, Stephen (1982). “Sexuality and Representation: Five British Artists”. Newyork: New Museum of Contemporary Art.
  • JEZIC, Diane (1988). Woman Composers, Newyork: The Feminist Press At the City University of Newyork. KELLY, Mary (1982). “No Essential Femininity”, Parachute, S. 26.
  • KİRMAN, M. Ali (2011). Din Sosyolojisi Terimleri Sözlüğü, 2. baskı, İstanbul: Rabet Yayınları.
  • KUÇURADİ, İonna (1988). Etik, Ankara: Meteksan Yayınları.
  • KUTLUK, Fırat (1997). Müziğin Tarihsel Evrimi, Çivi Yazıları, İstanbul: Ceylan Maatbacılık.
  • KÜÇÜK, Ali (2003). “Piyano Tekniğinin Tarihi Gelişim Sürecine Kısa Bir Bakış”, Cumhuriyetin 80. Yılında Müzik Sempozyum Bildirileri, İnönü Üniversitesi. Ankara: Pegam Yayıncılık.
  • LLOYD, Genevieve (1996). Erkek Akıl: Batı Felsefesinde Erkek ve Kadın, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • MENGÜ, Seda Çakar (2004). “Televizyon Reklamlarında Kadına Yönelik Oluşturulan Toplumsal Kimlik”, İstanbul: İletişim Fakültesi Yayınları.
  • MİMAROĞLU, İlhan (1990). Müzik Tarihi, İstanbul: Varlık Yayınları.
  • NEULS-BATES, Carol (1982). Women in Music: An Anthology of Source Readings from the Middle Ages to the Present, Newyork: Harper & Row.
  • NUTKU, Özdemir (1999). Atatürk ve Cumhuriyet Tiyatrosu, “Kadın ve Sanat”, İstanbul: Özgür Yayınları.
  • ÖZKİŞİ, Zeynep Gülçin. (2013). “Kadın Besteci Sorunu: Cinsiyet Rollerine ve Kadının Yaratıcılığına İlişkin Yargılar”, Electronic Turkish Studies.
  • PAGLIA, Camille (2004). Cinsel kimlikler: Nefretiti'den Emily Dickinson'a Sanat ve Dekadans, Epos.
  • REİCH, Nancy. (1985). Clara Schumann: The Artist and the Woman, Newyork: Cornell University Press.
  • RUBINSTEIN, Anton (1892). A Conversation on Music. New York: C. F. Tretbar.
  • SANCAR, Serpil (2011). Birkaç Arpa Boyu, İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları.
  • SCOTT, Joan W. (2007). Toplumsal Cinsiyet: Faydalı Bir Tarihsel Analiz Kategorisi, İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • STEPHAN, Inge (1989). Ünlü Erkeklerin Gölgesinde Yetenekli Kadının Yazgısı, Ankara: Atol Yayınları.
  • TUNÇDEMİR, İlknur (2004). “Müzik Sanatında Kadın Olgusu, Yaratıcılığı ve Besteciliği”, Yeditepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Kadın Çalışmalarında Disiplinler Arası Buluşma Sempozyum Bildiri Metinleri.
  • TÜRKMEN, Emel F. (2012). “Müzik ve Kültürel Doku”, Karadeniz Teknik Üniversitesi Uluslararası Müzik Araştırmaları Sempozyumu.
  • YETİŞKEN, Hülya (2004). “Kadın ve Felsefe”, Frankofoni, Ankara: H.Ü. Yayınları, S.16.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ece*, Mehmet Can Sarıkaya, Özer

Yayımlanma Tarihi 15 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Sarıkaya, Özer, E. M. C. (2016). KADININ SANAT, YARATICILIK VE ROMANTİK DÖNEM BESTECİLERİ ÜZERİNDEN BİR OKUMASI. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi(7), 97-109.
AMA Sarıkaya, Özer EMC. KADININ SANAT, YARATICILIK VE ROMANTİK DÖNEM BESTECİLERİ ÜZERİNDEN BİR OKUMASI. EKOD. Şubat 2016;(7):97-109.
Chicago Sarıkaya, Özer, Ece*, Mehmet Can. “KADININ SANAT, YARATICILIK VE ROMANTİK DÖNEM BESTECİLERİ ÜZERİNDEN BİR OKUMASI”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, sy. 7 (Şubat 2016): 97-109.
EndNote Sarıkaya, Özer EMC (01 Şubat 2016) KADININ SANAT, YARATICILIK VE ROMANTİK DÖNEM BESTECİLERİ ÜZERİNDEN BİR OKUMASI. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 7 97–109.
IEEE E. M. C. Sarıkaya, Özer, “KADININ SANAT, YARATICILIK VE ROMANTİK DÖNEM BESTECİLERİ ÜZERİNDEN BİR OKUMASI”, EKOD, sy. 7, ss. 97–109, Şubat 2016.
ISNAD Sarıkaya, Özer, Ece*, Mehmet Can. “KADININ SANAT, YARATICILIK VE ROMANTİK DÖNEM BESTECİLERİ ÜZERİNDEN BİR OKUMASI”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 7 (Şubat 2016), 97-109.
JAMA Sarıkaya, Özer EMC. KADININ SANAT, YARATICILIK VE ROMANTİK DÖNEM BESTECİLERİ ÜZERİNDEN BİR OKUMASI. EKOD. 2016;:97–109.
MLA Sarıkaya, Özer, Ece*, Mehmet Can. “KADININ SANAT, YARATICILIK VE ROMANTİK DÖNEM BESTECİLERİ ÜZERİNDEN BİR OKUMASI”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, sy. 7, 2016, ss. 97-109.
Vancouver Sarıkaya, Özer EMC. KADININ SANAT, YARATICILIK VE ROMANTİK DÖNEM BESTECİLERİ ÜZERİNDEN BİR OKUMASI. EKOD. 2016(7):97-109.