Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT TO MUSIC LISTENER AND AUDIENCE OF THE ENVIRONMENT AND PLACE’S

Yıl 2013, Sayı: 3, 125 - 128, 06.03.2014

Öz

Instrumental and vocal performans which is a source message of traditional musics,

with the performed media, the visual elements, the local language, the urban

dances, both verbal and visual (clothing, harness, a person-specific accessories and

designs, etc. ) stimulus that is grove is an art. Therefore, this personality has

perceived listener in a affecting significance. Music is a whole its every patterns. It

contains isolation items. To say that is read-only to sing or to play is wrong. Media,

the place, the audience, listener, music perception, the inspired air, in fact many

factors creates a presentation. The purpose of this study is to define this structures.

Kaynakça

  • AKDOĞU, Onur. Türk Müziği’nde Türler ve Biçimler, 2.Baskı, Meta Basım, İzmir, 1997.
  • AKTÜZE, İrkin. Müziği Anlamak, Ansiklopedik Müzik Sözlüğü, Pan Yayıncılık, 2004.
  • BEHAR, Cem. Zaman Mekân Müzik, İstanbul, Afa Yayınları, 1998.
  • EROL, Ayhan. Müzik Üzerine Düşünmek, Bağlam Yayınları, İstanbul, 2009.
  • KAYGİSİZ, Mehmet. Müzik Tarihi, Kaynak Yayınları, İstanbul, 1999.
  • SACHS, Curt. Kısa Dünya Musikisi Tarihi, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1965.
  • STANLEY S. The New Grove Dictionary of Music & Musicians Edition 2, Oxford University Press, Oxford, 2001.
  • SAY, Ahmet. Müziğin Kitabı, Ankara, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, 2001.

GELENEKSEL MÜZİKLERİN SESLENDİRİLDİĞİ MEKÂN VE ORTAMIN DİNLEYİCİYE/İZLEYİCİYE OLAN ETKİSİ

Yıl 2013, Sayı: 3, 125 - 128, 06.03.2014

Öz

Kaynakça

  • AKDOĞU, Onur. Türk Müziği’nde Türler ve Biçimler, 2.Baskı, Meta Basım, İzmir, 1997.
  • AKTÜZE, İrkin. Müziği Anlamak, Ansiklopedik Müzik Sözlüğü, Pan Yayıncılık, 2004.
  • BEHAR, Cem. Zaman Mekân Müzik, İstanbul, Afa Yayınları, 1998.
  • EROL, Ayhan. Müzik Üzerine Düşünmek, Bağlam Yayınları, İstanbul, 2009.
  • KAYGİSİZ, Mehmet. Müzik Tarihi, Kaynak Yayınları, İstanbul, 1999.
  • SACHS, Curt. Kısa Dünya Musikisi Tarihi, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1965.
  • STANLEY S. The New Grove Dictionary of Music & Musicians Edition 2, Oxford University Press, Oxford, 2001.
  • SAY, Ahmet. Müziğin Kitabı, Ankara, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, 2001.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dr. Çağrıhan Erkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Erkan, D. Ç. (2014). GELENEKSEL MÜZİKLERİN SESLENDİRİLDİĞİ MEKÂN VE ORTAMIN DİNLEYİCİYE/İZLEYİCİYE OLAN ETKİSİ. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi(3), 125-128.
AMA Erkan DÇ. GELENEKSEL MÜZİKLERİN SESLENDİRİLDİĞİ MEKÂN VE ORTAMIN DİNLEYİCİYE/İZLEYİCİYE OLAN ETKİSİ. EKOD. Mart 2014;(3):125-128.
Chicago Erkan, Dr. Çağrıhan. “GELENEKSEL MÜZİKLERİN SESLENDİRİLDİĞİ MEKÂN VE ORTAMIN DİNLEYİCİYE/İZLEYİCİYE OLAN ETKİSİ”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, sy. 3 (Mart 2014): 125-28.
EndNote Erkan DÇ (01 Mart 2014) GELENEKSEL MÜZİKLERİN SESLENDİRİLDİĞİ MEKÂN VE ORTAMIN DİNLEYİCİYE/İZLEYİCİYE OLAN ETKİSİ. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 3 125–128.
IEEE D. Ç. Erkan, “GELENEKSEL MÜZİKLERİN SESLENDİRİLDİĞİ MEKÂN VE ORTAMIN DİNLEYİCİYE/İZLEYİCİYE OLAN ETKİSİ”, EKOD, sy. 3, ss. 125–128, Mart 2014.
ISNAD Erkan, Dr. Çağrıhan. “GELENEKSEL MÜZİKLERİN SESLENDİRİLDİĞİ MEKÂN VE ORTAMIN DİNLEYİCİYE/İZLEYİCİYE OLAN ETKİSİ”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi 3 (Mart 2014), 125-128.
JAMA Erkan DÇ. GELENEKSEL MÜZİKLERİN SESLENDİRİLDİĞİ MEKÂN VE ORTAMIN DİNLEYİCİYE/İZLEYİCİYE OLAN ETKİSİ. EKOD. 2014;:125–128.
MLA Erkan, Dr. Çağrıhan. “GELENEKSEL MÜZİKLERİN SESLENDİRİLDİĞİ MEKÂN VE ORTAMIN DİNLEYİCİYE/İZLEYİCİYE OLAN ETKİSİ”. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, sy. 3, 2014, ss. 125-8.
Vancouver Erkan DÇ. GELENEKSEL MÜZİKLERİN SESLENDİRİLDİĞİ MEKÂN VE ORTAMIN DİNLEYİCİYE/İZLEYİCİYE OLAN ETKİSİ. EKOD. 2014(3):125-8.