Dünya’da ve Türkiye’de aile şirketlerinin ekonomideki ve sosyal hayattaki yeri çok önemlidir. Özellikle sanayide ve yan sanayide imalat ve pazarlama-satış faaliyetlerini bir arada yürüten aile şirketleri gelişmekte olan ülkeler için hayati önem taşımaktadır. Son zamanlarda ise aile şirketlerinin kurumsallaşma sürecine girdikleri ve böylece daha istikrarlı ve planlı bir büyüme yoluna gittikleri görülmektedir. Kurumsallaşamayan ve KOBİ niteliğinde olan aile şirketleri ise hem krize karşı hem de küresel boyutta devamlılıklarını sürdürmekte zorlanmaktadırlar. Bu nitel çalışma ile aile şirketlerinin pazarlama faaliyetlerinde yaşadıkları problemleri belirlemek amaçlanmıştır. Bu çalışmada amaçlı örnekleme yöntemine göre belirlenen 3 aile şirketi sahibi ile yapılan derinlemesine görüşme sonucunda elde edilen veriler yorumlanmıştır. Daha sonra yapılacak olan nicel ve daha büyük çaptaki araştırmalar için öncül bir nitelik taşıdığı düşünülmektedir
Family businesses have an important role in both economical and social life ın
the whole world and Turkey. Especially, family businesses which manufactures and sells
at the same time in endustry and related endustry , have a great importance for
developing countries. Todays, it is seen that most of family businesses has been got into
the ıbstitutionalization process and has tried to grow in planned way. On the other hand,
uninstitutionalizationed family businesses(SMEs) have lots of challenges in doing their
business according to tthe crises and global competition. Wit this qualitative study, it is
purposed to determine marketing problems of family businesses. In this study datas
were collected from 3 family businesses’ bossess who were selected according to the
purposal sampling method. Then all datas was evaluated and interpreted. It is thought
that this study can be a pioneer for largest and quantitative researches.
Diğer ID | JA27KH68JB |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 22 |
**