BibTex RIS Kaynak Göster

TEMEL PAZARLAMA BİLEŞENLERİ AÇISINDAN MUHASEBE VERİLERİNİN KULLANILMASI: PAZARLAMA MUHASEBESİ

Yıl 2011, Sayı: 21, 77 - 101, 01.06.2011

Öz

Temel pazarlama bileşenleri olarak bilinen mal, fiyat, dağıtım ve tutundurma ile ilgili kararlarda muhasebe bilgilerine gereksinim duyulmaktadır. Özellikle maliyet muhasebesi bilgileri pazarlamada karar vermeye ve pazarlama faaliyetlerini denetlemeye yönelik olarak kullanılmaktadır. Amaçlarını gerçekleştirmek için çeşitli işlevleri yerine getiren işletmelerde genel olarak tüm işlevler için söz konusu olan uyumlaştırma koşulu pazarlama ve muhasebe işlevleri için de geçerli olmaktadır. Bu çalışmada işletme yöneticilerinin dört temel bileşeni kullanarak tayin ettikleri işletmenin pazarlama başarısı için ne gibi muhasebe verileri kullanıldığına dikkat çekilmeye çalışılmış, ayrıca pazarlama denetimi için de muhasebe verilerinin kullanılması gereğine genel olarak değinilmiştir

Kaynakça

  • Akdoğan Nalan (1982), Pazarlama Maliyetleri Ve Muhasebesi, Ankara İktisadi Ve Ticari İlimler Akademisi, Ankara.
  • Alpugan Oktay, Demir, M.Hulusi, Oktav, Mete, Üner, Nurel (1995), İşletme Ekonomisi ve Yönetimi, Beta Yayınevi, İstanbul.
  • Alpugan, Oktay (1998), Küçük İşletmeler, Der Yayınları, İzmir.
  • Büyükmirza, Kamil (2003), Maliyet ve Yönetim Muhasebesi, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Can, Ahmet Vecdi (2004), Hedef Maliyetleme, Sakarya Kitabevi, Sakarya.
  • Cemalcılar, İlhan (1965), İşletme Bütçeleri, Eskişehir İTİA Yayınları, Yayın No:24-2, Eskişehir.
  • Cemalcılar, İlhan (1999), Pazarlama: Kavramlar Kararlar, Beta Basım, İstanbul.
  • Ceran Yunus, İnal M. Emin (2004), “Maliyet Bilgileri Temeline Dayalı Pazarlama Kararları İçin Pazarlama Muhasebesi”, Erciyes Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı 22, Ocak – Haziran 2004: 63 – 83.
  • Erden, Selman Aziz (2004), Stratejik Maliyet Yönetimi, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Haftacı, Vasfi (2006), “Modern Değerleme Yöntemleri”, Türkiye Maliyet ve Yönetim Muhasebesi Sempozyumu I, Kartepe, Kocaeli.
  • Haftacı, Vasfi (2011), Maliyet Muhasebesi, Umuttepe Yayınları, 8.bs, İzmit.
  • Haftacı, Vasfi (2010), İşletme Bütçeleri, Beta Yayınevi, 6.bs, İstanbul.
  • Hansen D.R., Mowen M.M. (1992), Management Accounting, South Western Publishing, Ohio.
  • İslamoğlu, Ahmet Hamdi (2006), Pazarlama Stratejileri: Stratejik ve Global Yaklaşım, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Karcıoğlu, Reşat (2000), Stratejik Maliyet Yönetimi, Aktif Yayınevi, Erzurum.
  • Kaygusuz, Sait Yüksel (2006), Yenilikçi Yönetim Muhasebesi, Alfa Aktüel, Bursa.
  • Kotler Philip (2000), Pazarlama Yönetimi, Çeviren Nejat MUALLİMOĞLU, 10. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Manav, Cevat (1990), Yönetim Açısından İşletme Bütçeleri ve Finansal Planlama, Ankara.
  • Mccarthy, Jerome A., Perrault, William D. Jr. (1999), Basic Marketing: A Global Approach, McGraw – Hill, USA.
  • Otlu, Fikret, Karaca, Serdar (2005), “Maliyet Yönetimi ve Yaşam Seyri Maliyet Analizi”, SDÜ İİBF Dergisi, c.10, s.2, 2005: 245-270.
  • Tek, Nergis, Dalkılıç, A.Fatih (2011), “Pazarlama- Satış ve Muhasebe İşlevlerinin Etkileşiminde Muhasebe Eğitiminden Beklentiler”, Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, sayı:33, Ocak 2011:1-15.
  • Tek, Ömer Baybars (2000), Pazarlama İlkeleri: Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, 8. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Tokol, Tuncer (1996), Pazarlama Yönetimi, 7. Basım, Ceylan Matbaacılık, Bursa.
  • Uslu, Selçuk (1991), Planlama ve Kontrol Açısından Maliyet Muhasebesi, Gazi Üniversitesi Yayın No:170, Ankara.
  • Yalkın, Yüksel Koç- (1985), Yönetim Aracı Olarak İşletme Bütçeleri, Turhan Kitabevi, Ankara, 1985.
  • Yükselen, Cemal (1998), Pazarlama: İlkeler – Yönetim, Yeniden Yazılmış 3. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Wright, David (1994), A Practical Foundation in Costing, Roudledge.

USING ACOOUNTING DATA IN TERMS OF THE BASIC COMPONENT OF MARKETING: MARCETING ACCOUNTING

Yıl 2011, Sayı: 21, 77 - 101, 01.06.2011

Öz

Accounting information is needed to make decisions regarding known as the basic components of marketing, products, price, place and promotion. Especially cost accounting is used as a tool in making marketing decisions and auditing the marketing activities. Businesses in order to realize their ultimate targets, carry out various functions. However, the necessity of coordination between all these functions is also valid for marketing and accounting functions. In this study, it is aimed to underline what kind of accounting information managers benefit from while they are reaching the marketing success through examining the four main principles of marketing. Furthermore, the necessity of the use of accounting information in marketing audits is mentioned in general

Kaynakça

  • Akdoğan Nalan (1982), Pazarlama Maliyetleri Ve Muhasebesi, Ankara İktisadi Ve Ticari İlimler Akademisi, Ankara.
  • Alpugan Oktay, Demir, M.Hulusi, Oktav, Mete, Üner, Nurel (1995), İşletme Ekonomisi ve Yönetimi, Beta Yayınevi, İstanbul.
  • Alpugan, Oktay (1998), Küçük İşletmeler, Der Yayınları, İzmir.
  • Büyükmirza, Kamil (2003), Maliyet ve Yönetim Muhasebesi, Gazi Kitabevi, Ankara.
  • Can, Ahmet Vecdi (2004), Hedef Maliyetleme, Sakarya Kitabevi, Sakarya.
  • Cemalcılar, İlhan (1965), İşletme Bütçeleri, Eskişehir İTİA Yayınları, Yayın No:24-2, Eskişehir.
  • Cemalcılar, İlhan (1999), Pazarlama: Kavramlar Kararlar, Beta Basım, İstanbul.
  • Ceran Yunus, İnal M. Emin (2004), “Maliyet Bilgileri Temeline Dayalı Pazarlama Kararları İçin Pazarlama Muhasebesi”, Erciyes Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Sayı 22, Ocak – Haziran 2004: 63 – 83.
  • Erden, Selman Aziz (2004), Stratejik Maliyet Yönetimi, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
  • Haftacı, Vasfi (2006), “Modern Değerleme Yöntemleri”, Türkiye Maliyet ve Yönetim Muhasebesi Sempozyumu I, Kartepe, Kocaeli.
  • Haftacı, Vasfi (2011), Maliyet Muhasebesi, Umuttepe Yayınları, 8.bs, İzmit.
  • Haftacı, Vasfi (2010), İşletme Bütçeleri, Beta Yayınevi, 6.bs, İstanbul.
  • Hansen D.R., Mowen M.M. (1992), Management Accounting, South Western Publishing, Ohio.
  • İslamoğlu, Ahmet Hamdi (2006), Pazarlama Stratejileri: Stratejik ve Global Yaklaşım, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Karcıoğlu, Reşat (2000), Stratejik Maliyet Yönetimi, Aktif Yayınevi, Erzurum.
  • Kaygusuz, Sait Yüksel (2006), Yenilikçi Yönetim Muhasebesi, Alfa Aktüel, Bursa.
  • Kotler Philip (2000), Pazarlama Yönetimi, Çeviren Nejat MUALLİMOĞLU, 10. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Manav, Cevat (1990), Yönetim Açısından İşletme Bütçeleri ve Finansal Planlama, Ankara.
  • Mccarthy, Jerome A., Perrault, William D. Jr. (1999), Basic Marketing: A Global Approach, McGraw – Hill, USA.
  • Otlu, Fikret, Karaca, Serdar (2005), “Maliyet Yönetimi ve Yaşam Seyri Maliyet Analizi”, SDÜ İİBF Dergisi, c.10, s.2, 2005: 245-270.
  • Tek, Nergis, Dalkılıç, A.Fatih (2011), “Pazarlama- Satış ve Muhasebe İşlevlerinin Etkileşiminde Muhasebe Eğitiminden Beklentiler”, Muhasebe ve Denetime Bakış Dergisi, sayı:33, Ocak 2011:1-15.
  • Tek, Ömer Baybars (2000), Pazarlama İlkeleri: Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, 8. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Tokol, Tuncer (1996), Pazarlama Yönetimi, 7. Basım, Ceylan Matbaacılık, Bursa.
  • Uslu, Selçuk (1991), Planlama ve Kontrol Açısından Maliyet Muhasebesi, Gazi Üniversitesi Yayın No:170, Ankara.
  • Yalkın, Yüksel Koç- (1985), Yönetim Aracı Olarak İşletme Bütçeleri, Turhan Kitabevi, Ankara, 1985.
  • Yükselen, Cemal (1998), Pazarlama: İlkeler – Yönetim, Yeniden Yazılmış 3. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara.
  • Wright, David (1994), A Practical Foundation in Costing, Roudledge.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA78SG45VK
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cemkut Badem Bu kişi benim

Duygu Fırat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Badem, C., & Fırat, D. (2011). TEMEL PAZARLAMA BİLEŞENLERİ AÇISINDAN MUHASEBE VERİLERİNİN KULLANILMASI: PAZARLAMA MUHASEBESİ. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(21), 77-101.

**