Bu makale aile şirketlerinde çatışma yönetimi konusuna katkıda bulunmak amacıyla hazırlanmıştır. Aile şirketleri bütün dünyada ekonomik yapı içerisinde en yüksek orana sahip işletmelerdir. Dolayısıyla günümüzde gittikçe artan bir şekilde önem kazanmakta ve incelenmektedir. Aile şirketi, içerisinde aile üyelerinin yer alması nedeniyle aynı zamanda duygusal yoğunluğu da olan işletmelerdir. Bu özellikleri nedeniyle çatışmaya da açık yapıdadır. Ancak önceden alınacak birtakım önlemlerle çatışmayı asgari düzeye indirmeleri mümkündür. Aile şirketlerinde çatışmayı çözüm yöntemi olarak stratejik planlama konusu incelenmiştir. Stratejik planlama gelecekteki tehlikelerden sakınmak ve fırsatlardan yararlanmak için işletmenin güçlü ve zayıf yönlerini tespit ederek, geleceğe yönelik alacağı kararları ifade etmektedir. Çalışmada başarılı bir stratejik planlama ile çatışmanın önlenebileceği hatta başarıya katkı sağlanabileceği vurgulanmıştır
This article has been prepared to contribute to the subject of the conflicts
in family businesses. Family businesses are the management that have the
highest proportion in whole world’s economic structure.Thereby, nowadays this issue
has come into prominence increasingly and is also being analysed. Family businesses
since they have members of families, are the kind of management that have emotional
intensions. Because of this feature, they are inclined to have conflicts. Nevertheless,
it is possible that they can reduce these conflicts to the minimum level by
taking several precautions. As a solution method of these conflicts in family businesses,
strategic planning has been examined. Strategic planning reflects the future
decisions that will be taken by determining the strengths and weaknesses of the
business to avoid dangers and to take the advantage of opportunities in the future.
In this study, it has been emphasized that it is possible not only to prevent the conflicts
and also to contribute to success by the help of a successful strategic planning.
Diğer ID | JA84ZD98HC |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Sayı: 12 |
**