Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kocaeli Mühendislik Fakültesi Mezunlarının Akademik Başarılarının İncelenmesi

Yıl 2017, Sayı: 34, 143 - 168, 31.12.2017

Öz

Bu çalışmanın amacı mühendislik fakültesi mezunlarının akademik başarılarının bölümler bazında bölüme giriş şekli, cinsiyet, öğretim türü, mezuniyet dönemi gibi değişkenlere göre farklı olup olmadığını araştırmaktır. Bu kapsamda fakülte ortak dersleri ve genel mezuniyet not ortalamaları üzerinden bir başarı değerlendirmesi yapılmıştır. Tarama modelli betimsel çalışma olan araştırmanın bulguları belirlenen amaçlar doğrultusunda, Kocaeli Üniversitesi Mühendislik Fakültesinden Bologna Süreci'ne dahil olarak mezun olmuş 3984 öğrencinin verilerinin SPSS paket programında analiziyle elde edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre mezunların fakülte ortak ders başarısı ve mezuniyet başarıları, ilişkili ve anlamlı derecede farklıdır. Bölümler arasında fakülte ortak derslerdeki başarı düzeyi farklılık göstermektedir. Mezunların genel mezuniyet başarısının her bölüm için bölüme giriş şekli, cinsiyet, öğretim türü, mezuniyet dönemi gibi değişkenlere bağlı olarak farklı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Adigüzel Mercangöz B.,Eroğlu E.(2008) "Öğrenci Başarısını Etkileyen Faktörlerin Parametrik Olmayan Testlerle Analizi", Yöneylem Araştırması ve Endüstri Mühendisliği 28. Ulusal Kongresi, İSTANBUL, TÜRKİYE
  • Ağır H. B. , Akbay C. , Yılmaz H. İ., (2016). “Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenim Başarısını Etkileyen Faktörler : Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Örneği”. KSÜ Doğa Bilimleri Dergisi, 19(4): 425-432.
  • Arslantaş İ., Külekçi E., Özkan M., (2012) “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Başarı Düzeylerinin Bazı Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi” . Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:11 Sayı:39 (395-407)
  • Baran, T., Kahraman, S., (1999) “Yetkin Mühendislik ve Eğitim” Mühendislik Mimarlık Eğitimi Sempozyumu, İSTANBUL, TÜRKİYE
  • Büyüköztürk, S., Bökeoğlu, O. C. & Köklü, N. (2010). Sosyal Bilimler İçin İstatistik. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, S. (2006) . Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı İstatistik Araştırma Deseni-SPSS Uygulamaları ve Yorum. Ankara: Pegem Akademi.
  • Gavcar E. , Ülkü M., Ekmekçi S., (2001) “Üniversite Öğrencilerinin Başarıları Üzerine Etki Eden Bazı Faktörlerin Araştırılması (Muğla Üniversitesi İ.İ.B.F Örneği)”. Muğla Üniversitesi SBE Dergisi Sayı: 5.
  • Gençoğlu M.T., Gençoğlu E.,(2005) “Mühendislik Lisans Eğitimi ve Başarı Ölçütleri”. TMMOB Mühendislik Eğitimi Sempozyumu ,Fırat Üniversitesi, ELAZIĞ.
  • Kurt Ç. , Erdem O. A. (2012). “Öğrenci Başarısını Etkileyen Faktörlerin Veri Madenciliği Yöntemleriyle İncelenmesi”. Politeknik Dergisi, 15 (2): 111-116.
  • Özgüven, İ.E. (1974). “Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Zihinsel Olmayan Faktörler”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Rençber B. A. (2012). “Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Faktörler”. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 3(1): 191-198.
  • Ünverdi, N.Ö., Ünverdi, N.A. ( 1999 ). “Mühendislik Öğretiminin Değerlendirilmesi”. Mühendislik Mimarlık Eğitimi Sempozyumu, İstanbul. ÜNİŞEN, A., Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Alan Dersleriyle Meslek Derslerindeki Başarılarının Farklı Bölümlere Göre Karşılaştırılması (Gaziantep Üniversitesi Örneği), Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2007. https://www.academia.edu/5441488/Erişim Tarihi:10 /12/2016

An Investigation of Academic Achievements of Graduates of Kocaeli University Engineering Faculty

Yıl 2017, Sayı: 34, 143 - 168, 31.12.2017

Öz

The aim of this study is to investigate whether the academic achievements of the engineering faculty graduates differ according to the variables such as division type, gender, type of education, graduation period on the basis of departments. Within this scope, a success evaluation was carried out on faculty joint courses, engineering vocational field courses and general graduation grade averages. The findings of the research, which is a scanning modeled descriptive study, were obtained by analyzing the data of 3984 students graduated from Kocaeli University Faculty of Engineering through Bologna Process in the SPSS package program. According to the findings, success of the graduates, success of the vocational courses and graduation successes are related and different at significant levels. The level of achievement in the faculty common courses varies between the departments. It is concluded that the overall graduation success of the graduates is different for each department depending on the variables such as entry type, sex, type of education, graduation period.

Kaynakça

  • Adigüzel Mercangöz B.,Eroğlu E.(2008) "Öğrenci Başarısını Etkileyen Faktörlerin Parametrik Olmayan Testlerle Analizi", Yöneylem Araştırması ve Endüstri Mühendisliği 28. Ulusal Kongresi, İSTANBUL, TÜRKİYE
  • Ağır H. B. , Akbay C. , Yılmaz H. İ., (2016). “Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenim Başarısını Etkileyen Faktörler : Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Örneği”. KSÜ Doğa Bilimleri Dergisi, 19(4): 425-432.
  • Arslantaş İ., Külekçi E., Özkan M., (2012) “Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Başarı Düzeylerinin Bazı Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi” . Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:11 Sayı:39 (395-407)
  • Baran, T., Kahraman, S., (1999) “Yetkin Mühendislik ve Eğitim” Mühendislik Mimarlık Eğitimi Sempozyumu, İSTANBUL, TÜRKİYE
  • Büyüköztürk, S., Bökeoğlu, O. C. & Köklü, N. (2010). Sosyal Bilimler İçin İstatistik. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, S. (2006) . Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı İstatistik Araştırma Deseni-SPSS Uygulamaları ve Yorum. Ankara: Pegem Akademi.
  • Gavcar E. , Ülkü M., Ekmekçi S., (2001) “Üniversite Öğrencilerinin Başarıları Üzerine Etki Eden Bazı Faktörlerin Araştırılması (Muğla Üniversitesi İ.İ.B.F Örneği)”. Muğla Üniversitesi SBE Dergisi Sayı: 5.
  • Gençoğlu M.T., Gençoğlu E.,(2005) “Mühendislik Lisans Eğitimi ve Başarı Ölçütleri”. TMMOB Mühendislik Eğitimi Sempozyumu ,Fırat Üniversitesi, ELAZIĞ.
  • Kurt Ç. , Erdem O. A. (2012). “Öğrenci Başarısını Etkileyen Faktörlerin Veri Madenciliği Yöntemleriyle İncelenmesi”. Politeknik Dergisi, 15 (2): 111-116.
  • Özgüven, İ.E. (1974). “Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Zihinsel Olmayan Faktörler”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Rençber B. A. (2012). “Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Faktörler”. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 3(1): 191-198.
  • Ünverdi, N.Ö., Ünverdi, N.A. ( 1999 ). “Mühendislik Öğretiminin Değerlendirilmesi”. Mühendislik Mimarlık Eğitimi Sempozyumu, İstanbul. ÜNİŞEN, A., Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Alan Dersleriyle Meslek Derslerindeki Başarılarının Farklı Bölümlere Göre Karşılaştırılması (Gaziantep Üniversitesi Örneği), Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2007. https://www.academia.edu/5441488/Erişim Tarihi:10 /12/2016
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burcu Özcan

Ezgi Güler

Zehra Yerlikaya

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Özcan, B., Güler, E., & Yerlikaya, Z. (2017). Kocaeli Mühendislik Fakültesi Mezunlarının Akademik Başarılarının İncelenmesi. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(34), 143-168.

**