Otomobil üreticileri yolcu güvenliğini göz önünde bulundurarak konforlu, küresel ısınma ile mücadeleye destek olan ve yakıt tüketimi az olan araçlar geliştirmek için bir takım çalışmalar yürütmektedir. Yoğunluk, maliyet, işlenebilirlik, elektriksel iletkenlik, üretilebilirlik, estetik, korozyon direnci ve geri dönüşüm özelliklerinden dolayı Al-Si alaşımlı jantlar otomobil üreticileri tarafından tercih edilmektedir. Ana ekipman üreticisi ürün için tüm spesifikasyonları belirlesede inovatif yaklaşımlarla aynı ürün özellikleri elde edebilecek, az maliyetli üretim yöntemlerini kabul etmektedir. Yüksek basınçlı otomobil jant üretimi yöntemi ile alçak basınçlı döküm yöntemi karşılaştırıldığında ana ekipman üreticilerine katma değer katarak alüminyum alaşımlı jant sektörüne rekabet kazandıracağı düşünülmektedir. Bu çalışmada, MagmaSoft 5.4. simülasyon programında, yüksek basınçlı döküm yöntemi ile otomobil jant üretimi için simülasyon çalışmaları yürütülmüştür. Simülasyon sonuçları gerekli iyileştirmeler yapıldıktan sonra jant üretiminin yüksek basınçlı döküm yöntemi ile üretilebileceğini doğrulamıştır.
Alüminyum Jant Alçak Basınçlı Döküm Yöntemi Yüksek Basınçlı Döküm Yöntemi MagmaSoft 5.4
KIRPART OTOMOTİV PARÇALARI SANAYİ VE TİC. A.Ş.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Malzeme Üretim Teknolojileri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Kabul Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |