Günümüzde, sosyal medya çeşitli medya araçları
içerisinde sıkça tercih edilmektedir. Bu çalışma da, sosyal medyanın tanımı ve
tüketicilerin gıda ürünleri satınalma tercihlerine olası etkileri ortaya
konulmuştur. Ayrıca, gıda ürünleri ile ilgili krizlerle karşılaşılması
durumunda bu medya kanalının önemi vurgulanmıştır. Çalışmanın
ana materyalini daha önce yapılmış çalışmalardan elde edilen ikincil veriler
oluşturmaktadır. Sosyal medya, en geniş tanımıyla, kullanıcıların içerik
oluşturmalarına ve bu içeriklerin paylaşımına, değişimine, tartışılmasına ve
geliştirilmesine olanak veren uygulamalar bütünü olup ortaya çıkardığı yeni
norm ve değerlerin etkisiyle ülkeye ve ürün grubuna göre değişen şekilde
tüketicilerin satın alma davranışlarını etkilemektedir. Bu noktada işletmeler
tüketici eğilimlerini en iyi şekilde takip etmeli ve bu eğilimlere hızlı
şekilde cevap verebilme yeteneğine sahip olmalıdır. İşletmeler, pazarlama
faaliyetlerini sosyal medyada müşteri ilişkileri yönetimi üzerine
yoğunlaştırmalıdır.
Nowadays, social media has been constantly
preferred in many media channels. In this study, definition of social media and
possible effects of it on consumers’ food products preferences were revealed. Moreover,
importance of this media channel has emphasized in case of a crisis related to
food products. Main material of the study was secondary data. Social media, in
a wide concept, a group of application to provide for users to create their
contents and change, share and discuss them. Social media, depending on
countries and product groups, effects consumers’ purchasing behaviors via
reveling new norm and values. In this scope, firms should observe consumers’
tendencies to be able to response their demands and focus on customer
relatıonship management in social media.
Bölüm | TARIM EKONOMİSİ (Agricultural Economics) |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Kabul Tarihi | 23 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 20 Sayı: 4 |