Amaç: Örgüt iklimi, iş tatmini ve diğer çalışan tutumlarının tahmin edilmesi konusunda bir faktör olması bakımından araştırılmaktadır. Fakat örgüt ikliminin yeni ürün geliştirme performansı aşamasındaki rolü Türkçe kaynaklarda çok fazla yer almamaktadır. Bu çalışma öncelikle örgüt ikliminin, Türk tekstil firmalarında yeni ürün geliştirme performansını etkileyip etkilemediğinin incelenmesini araştırmayı amaçlamaktadır. Bununla birlikte bu çalışma, aynı sektörde örgüt kültürü ve yeni ürün geliştirme performansının seviyesi ortaya koymaktadır. Metodoloji: Detaylı bir literatür taraması sonrasında örgüt kültürü ve yeni ürün geliştirme performansını etkileyen faktörler olduğu araştırmacılar tarafından desteklenmiştir. Bu konudaki ilk çalışmalardan uyarlanmış bir anket hazırlanarak, rastgele belirlenen ve Türkiye’de faaliyet gösteren tekstil işletmeleri anket sorularını cevaplamışlardır. Veri setleri ile temel seviyede analizler yapılmış, veriler ayrıca yapısal eşitlik modeli ile test edilmiştir. Bulgular: Araştırmanın sonucu olarak, örgüt kültürü ve yeni ürün geliştirme arasında birbirini etkileyen bazı kanıtların olduğu tespit edilmiştir. Çalışmanın Özgünlüğü: Çok sayıdaki literatür çalışmaları, işyerinde örgüt kültürü ve çalışanların tutumunun önemini göstermektedir. Fakat örgüt kültürünü ölçen performans ölçütlerini gösteren çalışmalar az sayıdadır ve bu çalışma bu eksiği gidermesi yönünden özgün bir özelliktedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 1 |