Bilgi çağını yaşadığımız şu günlerde, büyük hızla gelişen teknolojik altyapının yardımıyla insanlar çok kolay ve hızlı bir şekilde bilgiye ulaşma imkanına sahip olmaktadır. Duyu organları sayesinde çevresinde yaşanan olayları algılayan insan, bu sayede çevresini anlama yeteneğine sahip olmaktadır. Bu yeteneğine geçmişte yaşadığı deneyimlerin de katkısı olmaktadır. Algı yönetimi çerçevesinde insanoğlunun çevresini algılama konusu; uluslar, ülkeler, hükümetler, askeri kurumlar ve işletmelerin ilgisini çekmektedir. Bu yapılar, hedefledikleri kitlelere yönelik algı oluşturma ve algı yönlendirme uygulamaları gerçekleştirebilmektedir. Bu çalışma ile, algı ve algı yönetiminin tanımı yapılarak, algı yönetiminin oluşturulması ve algı yönetimine yardımcı araçlar açıklanmaktadır. Aynı zamanda özellikle işletmeler açısından önem taşıyan kurumsal algı yönetimi ve bileşenlerinden bahsedilmektedir. Ayrıca, algı yönetiminin kullanıldığı yerler ve konuya ilişkin gerçekleştirilmiş uygulamalara da yer verilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 1 |