BibTex RIS Kaynak Göster

HİZMETKÂR LİDERLİK

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 2, 1 - 12, 01.06.2012

Öz

Günümüzde yapılan son araştırmalar temelde insandan başlayan ve onun yer aldığı tüm örgütleri etkileyen bir değişim ve dönüşüm yaşandığını göstermektedir. Her alanda faaliyet gösteren işletmeleri etkileyen bu değişim rüzgârından liderlik yaklaşımları da nasibine düşen payı almıştır. Bu çalışma, insanların hayata bakış açılarını değiştiren, her alanda olumlu, yapıcı değişimleri sağlayan hizmetkâr liderlik anlayışının, örgütler tarafından iyice anlaşılmasını ve benimsenmesini sağlamak amacıyla yerli ve yabancı literatür taraması sonucunda hazırlanmış bir çalışma olma özelliği taşımaktadır. Alıştığımız tüm insani özelliklerin ötesinde farklı özelliklere sahip, insanları etkileme gücü yüksek olan bu liderlik yaklaşımı konusunda yapılan tanımlayıcı, açıklayıcı çalışmaların yetersiz olduğunun görülmesi üzerine bu eksikliği gidermek amacıyla yapılan önemli bir çalışmadır

Kaynakça

  • Akiş, Y.T.. (2005). Sosyal Kurumsal Liderlik, Ceo’s Leadershıp Insights, Amrop Hever Turkey. (21):12-15.
  • Andersen, K.P.. (2005). A Correlatıonal Analysis Of Servant Leadership And Job Satisfaction In A Religious Educational Organization, Dissertation of University of Phoenix,1-134.
  • Avcı, U. ve Topaloğlu, C.. (2009). Hiyerarşik Kademelere Göre Liderlik Davranışlarını Algılama Farklılıkları: Otel Çalışanları Üzerinde Bir Araştırma, KMU İİBF Dergisi Yıl:11, Sayı:16, 1-20.
  • Aykan, E.. (2002). Girişimcilik ve Girişimcilerin Liderlik Davranışları, Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Bakan, İ.. (2007). Liderlik Yönetimi: Dünü, Bugünü ve Yarını, Yönetimde Seçme Konular, (Ed.) Adnan Çelik, İsmail Bakan ve Mustafa Taşlıyan, 104-157.
  • Becker, T. E., Billings, R. S., Eveleth, D. M., ve Gilbert, N. L.. (1996). Foci And Bases Of Employee Commitment: Implications For Job Performance. Academy of Management Journal, 39(2), 464-482.
  • Bolden, R., Goslıng, J. Marturano, A. ve Dennıson, P.. (2003). A Review of Leadership Theory and Competency Frameworks. Edited Version of A Report for Chase Consulting and the Management Standards Centre, University of Exeter Centre for Leadership Studies, United Kingdom, 1-44.
  • Brewer, C.. (2010). Servant Leadership: A Review of Literature, Online Journal
  • Buchen, I.H.. (1998). Servant Leadership: A Model For Future Faculty and Future Institutions. Journal of Leadership Studies, 5(1): 125-134.
  • Cerit, Y.. (2008). İlköğretim Okulu Müdürlerinin Hizmet Yönelimli Liderlik Davranışlarının Öğretmenlerin Tükenmişliklerine Etkisi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 56: 547–570.
  • Çaldıranlı, S.. (1998). 21.Yüzyıl Anlayışında Yeni Bir Model: Hizmetkâr Liderlik, Sızıntı Dergisi, anlayisinda-yeni-bir-modelhizmetkar-liderlik.html.
  • http://www.sizinti.com.tr/konular/ayrinti/21yuzyil
  • Dennis, R.S. ve Bocernea, M.. (2005). Development Of The Servant Leadership Assessment Instrument. Leadership & Organization Development Journal, 26 (8), 600-615.
  • Dinçer, M.K. ve Bitirim, S.. (2007). “Kurum Kültürü Çalışmalarında Hizmetkar Liderlik Anlayışı İle Değer Yaratmak”, İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi Dergisi, (28): 61-72.
  • DrurY, S.. (2004). Employee Perceptions of Servant Leadership: Comparisons by Level and with Job Satisfaction and Organizational Commitment, Unpublished doctoral dissertation, Regent University, Virginia Beach, VA.
  • Erdemli, E.O.. (2010). “Hizmetkar Lider”, http://www.derki.com/politik/item/765- hizmetkar-lider.
  • Fındıkçı, İ.. (2009). Bir Gönül Yolculuğu: Hizmetkar Liderlik, Alfa Yayınları,783s.
  • Fındıkçı, İ.. (2010). “İnsani Kriz ve Hizmetkâr Liderlik”, http://www.sagliktanabiz.com/ index.php?option=com_content&view=article&id=242:nsani-kriz-ve-hizmetkar- liderlik&catid=65:26say-literatuer&Itemid=101.
  • Greenleaf, R.K.. (1977). Servant Leadership — A Journey into the Nature of Legitimate Power and Greatness, Paulist Press, www.greenleaf.org.
  • http://digitalcommons.ilr.cornell.edu/cgi.
  • http://www.leadershipstudies. com/documents/mgmt_ standards.pdf.
  • http://www.regent.edu/acad/global/publications/sl_proceedings/home.shtml
  • http://www.texas-quality.org/SiteImages/125/Newsletter/Servant%20Leadership.pdf.
  • International Publications, Paper 169,
  • Irvıng, J. ve Mcintosh, T.. (2010). “Investigating the Value of and Hindrances to Servant Leadership in the Latin American Context: Initial Findings from Peruvian Leaders”, Journal of International Business and Cultural Studies, (2): 1-16.
  • Jacobs, G.A.. (2006). Servant Leadership and Follower Commitment, Servant Leadership Research Roundtable, School Of Leadeship Studies, Regent University, http://www.regent.edu/acad/sls/publications/conference_proceedings/servant _leadership_roundtable/2006/pdf/gilbert.pdf,1-16.
  • Keith, K.M.. (2010). The Key Practices of Servant-Leaders, Accessed, 7-Jun-2011, http://www.greenleaf.org/whatissl/TheKeyPracticesOfServant-Leaders.pdf.
  • Laub, J.. (1999). Assessing the Servant Organization: Development of the Servant Organizational International, 60(02): 308. (SOLA) instrument. Dissertation Abstracts
  • Maxwell, J.C.. (2003). Real leadership: The 101 collection what every leader needs to know. Nashville, TN: Thomas Nelson Inc.
  • November 12, 2005, from http://www.greenleaf.org.uk/whatissl.html. of Workforce Education and Development, IV(II): 1-8.
  • Page, D. ve Wong, T.P.. (2000). A Conceptual Framework for Measuring Servant- Leadership. In Adjibolosoo, s. (Ed.), The Human Factor in Shaping the Course of History and Development, University Pres of America, Lanham, MD.
  • Patterson, K.. (2003). Servant Leadership: A Theoretical Model. Proceedings of the Servant Leadership Roundtable. Retrieved January 13, 2009, from
  • RusselL, J.. (2001). Exploring the Values and Attributes of Servant Leaders. Dissertation Abstracts International, 61(12), 4856.
  • Russell, R.F. ve Stone, A. G.. (2002). A review of servant leadership attributes: Developing a practical model. Leadership & Organization Development Journal, (23): 145- 157.
  • Sassone, V.. (2008). Servant Leadership, Quality Texas Foundation,
  • Serrat, O.. (2009). Exercising Servant Leadership, Knowledge Solutions,
  • Smith, C., (2005). The Leadership Theory Of Robert K. Greenleaf, Retrieved
  • Spears, L.C.. (2004). Practing Servant-Leadership, Leader to Leader, 34, Fall, 7-11. http://www.viterbo.edu/uploadedFiles/academics/msl/PracticingServantLeade rshipbyLarrySpears.pdf.
  • Stramba, L.. (2003). Servant Leadership Practices. The Community College Enterprise, 9(2):103-113.
  • Suğur, N., Suğur, S. ve Gönç Şavran, T.. (2008). Türkiye'de Orta Sınıfın Mazbut Hizmetkârları: Kapıcılar, Gündelikçiler ve Çocuk Bakıcıları, Ankara Siyasal Bilgiler http://www.politics.ankara.edu.tr/eski/dergi/?cilt=63&sayi=3. Dergisi, 63(3):161-183,
  • Tourigny, L.. (2001). Leadership, Altruism and Social Performance: A Study of American Presidents. Unpublished doctoral dissertation, Concordia University, Montreal, Quebec/Canada. Waddell, J.T.. (2006). Servant Leadership. http://www.regent.edu/acad/sls/publications/conference_proceedings/servant _leadership_roundtable/2006/pdf/waddell.pdf.
  • Winston, B.. (2003). Extending Patterson's Servant Leadership Model: Explaining How Leaders and Followers Interact in a Circular Model. In B. Winston (Ed.), Proceedings of the Servant Leadership Roundtable at Regent University. Retrieved http://www.regent.edu/acad/sls/publications/conference_proceedings/servant _leadership_roundtable/2003pdf/winston_extending_patterson.pdf University,
Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 2, 1 - 12, 01.06.2012

Öz

Kaynakça

  • Akiş, Y.T.. (2005). Sosyal Kurumsal Liderlik, Ceo’s Leadershıp Insights, Amrop Hever Turkey. (21):12-15.
  • Andersen, K.P.. (2005). A Correlatıonal Analysis Of Servant Leadership And Job Satisfaction In A Religious Educational Organization, Dissertation of University of Phoenix,1-134.
  • Avcı, U. ve Topaloğlu, C.. (2009). Hiyerarşik Kademelere Göre Liderlik Davranışlarını Algılama Farklılıkları: Otel Çalışanları Üzerinde Bir Araştırma, KMU İİBF Dergisi Yıl:11, Sayı:16, 1-20.
  • Aykan, E.. (2002). Girişimcilik ve Girişimcilerin Liderlik Davranışları, Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Bakan, İ.. (2007). Liderlik Yönetimi: Dünü, Bugünü ve Yarını, Yönetimde Seçme Konular, (Ed.) Adnan Çelik, İsmail Bakan ve Mustafa Taşlıyan, 104-157.
  • Becker, T. E., Billings, R. S., Eveleth, D. M., ve Gilbert, N. L.. (1996). Foci And Bases Of Employee Commitment: Implications For Job Performance. Academy of Management Journal, 39(2), 464-482.
  • Bolden, R., Goslıng, J. Marturano, A. ve Dennıson, P.. (2003). A Review of Leadership Theory and Competency Frameworks. Edited Version of A Report for Chase Consulting and the Management Standards Centre, University of Exeter Centre for Leadership Studies, United Kingdom, 1-44.
  • Brewer, C.. (2010). Servant Leadership: A Review of Literature, Online Journal
  • Buchen, I.H.. (1998). Servant Leadership: A Model For Future Faculty and Future Institutions. Journal of Leadership Studies, 5(1): 125-134.
  • Cerit, Y.. (2008). İlköğretim Okulu Müdürlerinin Hizmet Yönelimli Liderlik Davranışlarının Öğretmenlerin Tükenmişliklerine Etkisi, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 56: 547–570.
  • Çaldıranlı, S.. (1998). 21.Yüzyıl Anlayışında Yeni Bir Model: Hizmetkâr Liderlik, Sızıntı Dergisi, anlayisinda-yeni-bir-modelhizmetkar-liderlik.html.
  • http://www.sizinti.com.tr/konular/ayrinti/21yuzyil
  • Dennis, R.S. ve Bocernea, M.. (2005). Development Of The Servant Leadership Assessment Instrument. Leadership & Organization Development Journal, 26 (8), 600-615.
  • Dinçer, M.K. ve Bitirim, S.. (2007). “Kurum Kültürü Çalışmalarında Hizmetkar Liderlik Anlayışı İle Değer Yaratmak”, İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi Dergisi, (28): 61-72.
  • DrurY, S.. (2004). Employee Perceptions of Servant Leadership: Comparisons by Level and with Job Satisfaction and Organizational Commitment, Unpublished doctoral dissertation, Regent University, Virginia Beach, VA.
  • Erdemli, E.O.. (2010). “Hizmetkar Lider”, http://www.derki.com/politik/item/765- hizmetkar-lider.
  • Fındıkçı, İ.. (2009). Bir Gönül Yolculuğu: Hizmetkar Liderlik, Alfa Yayınları,783s.
  • Fındıkçı, İ.. (2010). “İnsani Kriz ve Hizmetkâr Liderlik”, http://www.sagliktanabiz.com/ index.php?option=com_content&view=article&id=242:nsani-kriz-ve-hizmetkar- liderlik&catid=65:26say-literatuer&Itemid=101.
  • Greenleaf, R.K.. (1977). Servant Leadership — A Journey into the Nature of Legitimate Power and Greatness, Paulist Press, www.greenleaf.org.
  • http://digitalcommons.ilr.cornell.edu/cgi.
  • http://www.leadershipstudies. com/documents/mgmt_ standards.pdf.
  • http://www.regent.edu/acad/global/publications/sl_proceedings/home.shtml
  • http://www.texas-quality.org/SiteImages/125/Newsletter/Servant%20Leadership.pdf.
  • International Publications, Paper 169,
  • Irvıng, J. ve Mcintosh, T.. (2010). “Investigating the Value of and Hindrances to Servant Leadership in the Latin American Context: Initial Findings from Peruvian Leaders”, Journal of International Business and Cultural Studies, (2): 1-16.
  • Jacobs, G.A.. (2006). Servant Leadership and Follower Commitment, Servant Leadership Research Roundtable, School Of Leadeship Studies, Regent University, http://www.regent.edu/acad/sls/publications/conference_proceedings/servant _leadership_roundtable/2006/pdf/gilbert.pdf,1-16.
  • Keith, K.M.. (2010). The Key Practices of Servant-Leaders, Accessed, 7-Jun-2011, http://www.greenleaf.org/whatissl/TheKeyPracticesOfServant-Leaders.pdf.
  • Laub, J.. (1999). Assessing the Servant Organization: Development of the Servant Organizational International, 60(02): 308. (SOLA) instrument. Dissertation Abstracts
  • Maxwell, J.C.. (2003). Real leadership: The 101 collection what every leader needs to know. Nashville, TN: Thomas Nelson Inc.
  • November 12, 2005, from http://www.greenleaf.org.uk/whatissl.html. of Workforce Education and Development, IV(II): 1-8.
  • Page, D. ve Wong, T.P.. (2000). A Conceptual Framework for Measuring Servant- Leadership. In Adjibolosoo, s. (Ed.), The Human Factor in Shaping the Course of History and Development, University Pres of America, Lanham, MD.
  • Patterson, K.. (2003). Servant Leadership: A Theoretical Model. Proceedings of the Servant Leadership Roundtable. Retrieved January 13, 2009, from
  • RusselL, J.. (2001). Exploring the Values and Attributes of Servant Leaders. Dissertation Abstracts International, 61(12), 4856.
  • Russell, R.F. ve Stone, A. G.. (2002). A review of servant leadership attributes: Developing a practical model. Leadership & Organization Development Journal, (23): 145- 157.
  • Sassone, V.. (2008). Servant Leadership, Quality Texas Foundation,
  • Serrat, O.. (2009). Exercising Servant Leadership, Knowledge Solutions,
  • Smith, C., (2005). The Leadership Theory Of Robert K. Greenleaf, Retrieved
  • Spears, L.C.. (2004). Practing Servant-Leadership, Leader to Leader, 34, Fall, 7-11. http://www.viterbo.edu/uploadedFiles/academics/msl/PracticingServantLeade rshipbyLarrySpears.pdf.
  • Stramba, L.. (2003). Servant Leadership Practices. The Community College Enterprise, 9(2):103-113.
  • Suğur, N., Suğur, S. ve Gönç Şavran, T.. (2008). Türkiye'de Orta Sınıfın Mazbut Hizmetkârları: Kapıcılar, Gündelikçiler ve Çocuk Bakıcıları, Ankara Siyasal Bilgiler http://www.politics.ankara.edu.tr/eski/dergi/?cilt=63&sayi=3. Dergisi, 63(3):161-183,
  • Tourigny, L.. (2001). Leadership, Altruism and Social Performance: A Study of American Presidents. Unpublished doctoral dissertation, Concordia University, Montreal, Quebec/Canada. Waddell, J.T.. (2006). Servant Leadership. http://www.regent.edu/acad/sls/publications/conference_proceedings/servant _leadership_roundtable/2006/pdf/waddell.pdf.
  • Winston, B.. (2003). Extending Patterson's Servant Leadership Model: Explaining How Leaders and Followers Interact in a Circular Model. In B. Winston (Ed.), Proceedings of the Servant Leadership Roundtable at Regent University. Retrieved http://www.regent.edu/acad/sls/publications/conference_proceedings/servant _leadership_roundtable/2003pdf/winston_extending_patterson.pdf University,
Toplam 42 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsmail Bakan Bu kişi benim

İnci Fatma Doğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bakan, İ., & Doğan, İ. F. (2012). HİZMETKÂR LİDERLİK. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2), 1-12.
AMA Bakan İ, Doğan İF. HİZMETKÂR LİDERLİK. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Haziran 2012;2(2):1-12.
Chicago Bakan, İsmail, ve İnci Fatma Doğan. “HİZMETKÂR LİDERLİK”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2, sy. 2 (Haziran 2012): 1-12.
EndNote Bakan İ, Doğan İF (01 Haziran 2012) HİZMETKÂR LİDERLİK. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2 2 1–12.
IEEE İ. Bakan ve İ. F. Doğan, “HİZMETKÂR LİDERLİK”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 2, ss. 1–12, 2012.
ISNAD Bakan, İsmail - Doğan, İnci Fatma. “HİZMETKÂR LİDERLİK”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2/2 (Haziran 2012), 1-12.
JAMA Bakan İ, Doğan İF. HİZMETKÂR LİDERLİK. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;2:1–12.
MLA Bakan, İsmail ve İnci Fatma Doğan. “HİZMETKÂR LİDERLİK”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 2, 2012, ss. 1-12.
Vancouver Bakan İ, Doğan İF. HİZMETKÂR LİDERLİK. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;2(2):1-12.