BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE YÜKSEK ÖĞRENİM GÖREN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN SOSYAL SORUNLARI: GAP BÖLGESİ ÜNİVERSİTELERİ ÖRNEĞİ

Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 2, 85 - 94, 01.06.2012

Öz

Çalışmada GAP bölgesinde öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerin durumu ortaya çıkarılmak amaçlanmıştır. Yabancı uyruklu öğrencilerle birebir anket çalışması yapılmıştır. Öğrencilerin başarılarına Türkçeyi Türkiye’de veya kendi ülkelerinde öğrenmenin ve Türkiye’de başka öğrenim gören tanıdıklarının olup olmamasının etki edip etmediği araştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Türkiye’de öğrenim gören tanıdıklarının olması öğrencilerin başarısına etki etmektedir

Kaynakça

  • Dorozhkin, IN and Mazitova LT (2008). Problems of the Social Adaptation of Foreign College Students, Russion Education and Society, 50(2):23-30.
  • Ergin G ve Fahri T (2010). Türkiye’de Öğrenim Gören Orta Asyalı Öğrenciler. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2(1):35-41.
  • http://atlas.iienetwork.org/?p=48027 10/04/2011.
  • http://www.metropoldershaneleri.com/haberler/yabanci-uyruklu-ogrenci-sinavi-yos- ile-ilgili-yapilmak-istenen-degisikliklerle-ilgili-metropol-egitim-kurumlari- tarafindan-yayinlanan-kamuoyu-bilgilendirme-metni.html, 04/04/2011.
  • http://yabanciogrencisinavi.wordpress.com/, 04/0/2011.
  • Huntington, S (1996). The Clash of Civilizations and the Remarking of World Order. Simon & Schuster.
  • Kumar, N (2008). International Flow of Students – An Analysis Related to China and India. Current Science 94(1):34-37.
Yıl 2012, Cilt: 2 Sayı: 2, 85 - 94, 01.06.2012

Öz

Kaynakça

  • Dorozhkin, IN and Mazitova LT (2008). Problems of the Social Adaptation of Foreign College Students, Russion Education and Society, 50(2):23-30.
  • Ergin G ve Fahri T (2010). Türkiye’de Öğrenim Gören Orta Asyalı Öğrenciler. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2(1):35-41.
  • http://atlas.iienetwork.org/?p=48027 10/04/2011.
  • http://www.metropoldershaneleri.com/haberler/yabanci-uyruklu-ogrenci-sinavi-yos- ile-ilgili-yapilmak-istenen-degisikliklerle-ilgili-metropol-egitim-kurumlari- tarafindan-yayinlanan-kamuoyu-bilgilendirme-metni.html, 04/04/2011.
  • http://yabanciogrencisinavi.wordpress.com/, 04/0/2011.
  • Huntington, S (1996). The Clash of Civilizations and the Remarking of World Order. Simon & Schuster.
  • Kumar, N (2008). International Flow of Students – An Analysis Related to China and India. Current Science 94(1):34-37.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

H. Mustafa Paksoy Bu kişi benim

Sadettin Paksoy Bu kişi benim

Mehmet Özçalıcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Paksoy, H. M., Paksoy, S., & Özçalıcı, M. (2012). TÜRKİYE’DE YÜKSEK ÖĞRENİM GÖREN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN SOSYAL SORUNLARI: GAP BÖLGESİ ÜNİVERSİTELERİ ÖRNEĞİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(2), 85-94.
AMA Paksoy HM, Paksoy S, Özçalıcı M. TÜRKİYE’DE YÜKSEK ÖĞRENİM GÖREN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN SOSYAL SORUNLARI: GAP BÖLGESİ ÜNİVERSİTELERİ ÖRNEĞİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Haziran 2012;2(2):85-94.
Chicago Paksoy, H. Mustafa, Sadettin Paksoy, ve Mehmet Özçalıcı. “TÜRKİYE’DE YÜKSEK ÖĞRENİM GÖREN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN SOSYAL SORUNLARI: GAP BÖLGESİ ÜNİVERSİTELERİ ÖRNEĞİ”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2, sy. 2 (Haziran 2012): 85-94.
EndNote Paksoy HM, Paksoy S, Özçalıcı M (01 Haziran 2012) TÜRKİYE’DE YÜKSEK ÖĞRENİM GÖREN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN SOSYAL SORUNLARI: GAP BÖLGESİ ÜNİVERSİTELERİ ÖRNEĞİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2 2 85–94.
IEEE H. M. Paksoy, S. Paksoy, ve M. Özçalıcı, “TÜRKİYE’DE YÜKSEK ÖĞRENİM GÖREN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN SOSYAL SORUNLARI: GAP BÖLGESİ ÜNİVERSİTELERİ ÖRNEĞİ”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 2, ss. 85–94, 2012.
ISNAD Paksoy, H. Mustafa vd. “TÜRKİYE’DE YÜKSEK ÖĞRENİM GÖREN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN SOSYAL SORUNLARI: GAP BÖLGESİ ÜNİVERSİTELERİ ÖRNEĞİ”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2/2 (Haziran 2012), 85-94.
JAMA Paksoy HM, Paksoy S, Özçalıcı M. TÜRKİYE’DE YÜKSEK ÖĞRENİM GÖREN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN SOSYAL SORUNLARI: GAP BÖLGESİ ÜNİVERSİTELERİ ÖRNEĞİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;2:85–94.
MLA Paksoy, H. Mustafa vd. “TÜRKİYE’DE YÜKSEK ÖĞRENİM GÖREN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN SOSYAL SORUNLARI: GAP BÖLGESİ ÜNİVERSİTELERİ ÖRNEĞİ”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 2, 2012, ss. 85-94.
Vancouver Paksoy HM, Paksoy S, Özçalıcı M. TÜRKİYE’DE YÜKSEK ÖĞRENİM GÖREN YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN SOSYAL SORUNLARI: GAP BÖLGESİ ÜNİVERSİTELERİ ÖRNEĞİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2012;2(2):85-94.