BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 2, 147 - 158, 10.03.2015

Öz

The hospitality or lodging sector in business scope refers to a sector where environmental uncertainty and competition level is high and price discrimination used intensively and product life is short due to new products / services can be imitated in a very short period of time. This situation makes it compulsory that observing the internal and external environment sensitively and locating the customers’ expectations on the focus. Therefore, management accounting system and information provided by the system is becoming very important in terms of the hotel. Thus, management accounting practices and marketing practices used in hotel are expected to be effective on the performance of the hotel. In this context, this study aims to get findings for what level the management accounting and marketing practices applied by hotels operating in Turkey's Cappadocia region considered important by the hotel managers. Besides, the relationship between the overall performance level of the hotels and management accounting and marketing practices of these hotels is planned to be discussed

Kaynakça

  • Anderson, R. I., Fish, M., Xia, Y., & Michello, F. (1999). Measuring efficiency in the hotel industry: A stochastic frontier approach. International Journal of Hospitality Management, 45-57. Atkinson, H., & Brown, J. B. (2001). Rethinking performance measures: assessing
  • progress in UK hotels. International Journal of Contemporary Hospitality
  • Management, 121-135. Baker, M., & Riley, M. (1994). New perspectives on productivity in hotels: Some
  • advances and new directions. International Journal of Hospitality Management, 297-311. Banker, R. D., Potter, G., & Srinivasan, D. (2000). An Empirical Investigation of an
  • Incentive Plan that Includes Nonfinancial Performance Measures. THE
  • ACCOUNTING REVIEW, 65-92. Collier, P., & Gregory, A. (1995). Strategic management accounting: a UK hotel sector
  • case. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 16-21. Coşkun, Ali; “İşletmelerde Performans Yönetimi: Bir Yönetim Muhasebesi Aracı Olarak
  • Performans Karnesi”, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005, İstanbul Haktanir, M., & Harris, P. (2005). Performance measurement practice in an independent
  • hotel context: A case study approach. International Journal of Contemporary
  • Hospitality Management, 39-50. Ittner, C., Larcker, D., & Rajan, M. (1997). Total quality management and the choice of
  • information and reward systems. Journal of Accounting Research, 1-34. Kaplan, R., & Norton, D. (1992). The balanced scorecard measures that drives
  • performance. Harvard Business Review, 71-79. Kaplan, R., & Norton, D. (1996). Using the balanced scorecard as a strategic management
  • system. Harvard Business Review, 75-85. McManus, L. (2013). Customer accounting and marketing performance measures in the
  • hotel industry: Evidence from Australia. International Journal of Hospitality
  • Management, 140–152. Mia, L., & Patiar, A. (2001). The use of management accounting systems in hotels: an
  • exploratory study. International Journal of Hospitality Management, 111–128. Pavlatos, O., & Paggios, I. (2009). Management accounting practices in the Greek
  • hospitality industry. Managerial Auditing Journal, 81-98. Phillips, P. A. (1999). Hotel performance and competitive advantage: a contingency
  • approach. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 359- 365

YÖNETİM MUHASEBESİ ve PAZARLAMA UYGULAMALARININ OTELCİLİK İŞLETMELERİNİN PERFORMANSLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ: KAPADOKYA BÖLGESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 2, 147 - 158, 10.03.2015

Öz

kapsamında otelcilik veya konaklama sektörü, çevresel belirsizliklerin ve rekabet düzeyinin oldukça yüksek olduğu, fiyat farklılaştırmanın yoğun bir şekilde yapıldığı ve yeni ürün/hizmetlerin çok kısa bir süre içinde taklit edilebilmesi dolayısıyla ürün yaşam süresinin kısa olduğu bir sektörü ifade etmektedir. Bu durum, söz konusu sektör açısından iç ve dış çevrenin hassasiyetle gözlemlenmesini ve müşteri istek ve beklentilerinin işletmenin odak noktasına konumlandırılmasını zorunlu kılmaktadır. Bu yüzden, yönetim muhasebesi sistemi ile bu sistemin sunduğu bilgiler, konaklama endüstrisinde faaliyet gösteren oteller açısından oldukça önemli bir noktayı oluşturmaktadır. Dolayısıyla, otellerde kullanılan yönetim muhasebesi ile pazarlama uygulamalarının otellerin performansı üzerinde etkili olması beklenir. Bu bağlamda çalışmada, Kapadokya bölgesinde faaliyet gösteren otellerin yönetim muhasebesi ve pazarlama uygulamalarının söz konusu otel yöneticileri açısından ne ölçüde önemsendiği araştırılmaya çalışılacaktır. Yanı sıra söz konusu otellerin genel performans düzeyleri ile yönetim muhasebesi ve pazarlama uygulamaları arasındaki ilişkinin ve etkileşimin irdelenmesi hedeflenmektedir.
Anahtar Kelimeler: yönetim muhasebesi, pazarlama, performans

Kaynakça

  • Anderson, R. I., Fish, M., Xia, Y., & Michello, F. (1999). Measuring efficiency in the hotel industry: A stochastic frontier approach. International Journal of Hospitality Management, 45-57. Atkinson, H., & Brown, J. B. (2001). Rethinking performance measures: assessing
  • progress in UK hotels. International Journal of Contemporary Hospitality
  • Management, 121-135. Baker, M., & Riley, M. (1994). New perspectives on productivity in hotels: Some
  • advances and new directions. International Journal of Hospitality Management, 297-311. Banker, R. D., Potter, G., & Srinivasan, D. (2000). An Empirical Investigation of an
  • Incentive Plan that Includes Nonfinancial Performance Measures. THE
  • ACCOUNTING REVIEW, 65-92. Collier, P., & Gregory, A. (1995). Strategic management accounting: a UK hotel sector
  • case. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 16-21. Coşkun, Ali; “İşletmelerde Performans Yönetimi: Bir Yönetim Muhasebesi Aracı Olarak
  • Performans Karnesi”, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005, İstanbul Haktanir, M., & Harris, P. (2005). Performance measurement practice in an independent
  • hotel context: A case study approach. International Journal of Contemporary
  • Hospitality Management, 39-50. Ittner, C., Larcker, D., & Rajan, M. (1997). Total quality management and the choice of
  • information and reward systems. Journal of Accounting Research, 1-34. Kaplan, R., & Norton, D. (1992). The balanced scorecard measures that drives
  • performance. Harvard Business Review, 71-79. Kaplan, R., & Norton, D. (1996). Using the balanced scorecard as a strategic management
  • system. Harvard Business Review, 75-85. McManus, L. (2013). Customer accounting and marketing performance measures in the
  • hotel industry: Evidence from Australia. International Journal of Hospitality
  • Management, 140–152. Mia, L., & Patiar, A. (2001). The use of management accounting systems in hotels: an
  • exploratory study. International Journal of Hospitality Management, 111–128. Pavlatos, O., & Paggios, I. (2009). Management accounting practices in the Greek
  • hospitality industry. Managerial Auditing Journal, 81-98. Phillips, P. A. (1999). Hotel performance and competitive advantage: a contingency
  • approach. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 359- 365
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil TR
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Haluk Duman

Yusuf Polat Bu kişi benim

M Bilgehan Aytaç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Duman, H., Polat, Y., & Aytaç, M. B. (2015). YÖNETİM MUHASEBESİ ve PAZARLAMA UYGULAMALARININ OTELCİLİK İŞLETMELERİNİN PERFORMANSLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ: KAPADOKYA BÖLGESİ ÖRNEĞİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2), 147-158.
AMA Duman H, Polat Y, Aytaç MB. YÖNETİM MUHASEBESİ ve PAZARLAMA UYGULAMALARININ OTELCİLİK İŞLETMELERİNİN PERFORMANSLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ: KAPADOKYA BÖLGESİ ÖRNEĞİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Kasım 2015;4(2):147-158.
Chicago Duman, Haluk, Yusuf Polat, ve M Bilgehan Aytaç. “YÖNETİM MUHASEBESİ Ve PAZARLAMA UYGULAMALARININ OTELCİLİK İŞLETMELERİNİN PERFORMANSLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ: KAPADOKYA BÖLGESİ ÖRNEĞİ”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4, sy. 2 (Kasım 2015): 147-58.
EndNote Duman H, Polat Y, Aytaç MB (01 Kasım 2015) YÖNETİM MUHASEBESİ ve PAZARLAMA UYGULAMALARININ OTELCİLİK İŞLETMELERİNİN PERFORMANSLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ: KAPADOKYA BÖLGESİ ÖRNEĞİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4 2 147–158.
IEEE H. Duman, Y. Polat, ve M. B. Aytaç, “YÖNETİM MUHASEBESİ ve PAZARLAMA UYGULAMALARININ OTELCİLİK İŞLETMELERİNİN PERFORMANSLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ: KAPADOKYA BÖLGESİ ÖRNEĞİ”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 2, ss. 147–158, 2015.
ISNAD Duman, Haluk vd. “YÖNETİM MUHASEBESİ Ve PAZARLAMA UYGULAMALARININ OTELCİLİK İŞLETMELERİNİN PERFORMANSLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ: KAPADOKYA BÖLGESİ ÖRNEĞİ”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4/2 (Kasım 2015), 147-158.
JAMA Duman H, Polat Y, Aytaç MB. YÖNETİM MUHASEBESİ ve PAZARLAMA UYGULAMALARININ OTELCİLİK İŞLETMELERİNİN PERFORMANSLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ: KAPADOKYA BÖLGESİ ÖRNEĞİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;4:147–158.
MLA Duman, Haluk vd. “YÖNETİM MUHASEBESİ Ve PAZARLAMA UYGULAMALARININ OTELCİLİK İŞLETMELERİNİN PERFORMANSLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ: KAPADOKYA BÖLGESİ ÖRNEĞİ”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 2, 2015, ss. 147-58.
Vancouver Duman H, Polat Y, Aytaç MB. YÖNETİM MUHASEBESİ ve PAZARLAMA UYGULAMALARININ OTELCİLİK İŞLETMELERİNİN PERFORMANSLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ: KAPADOKYA BÖLGESİ ÖRNEĞİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;4(2):147-58.