BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 2, 203 - 210, 10.03.2015

Öz

The fundamentals of Western social development have been considered as “universal”. However, in societies that were organized in line with Western fundamentals, concept of exploitation has been dominated and in economical systems which took these fundamentals as model, crises and conflicts took place. It is essential to recognize that the reasons of exploitation is the promotion of individualism instead of solidarism and also, especially Middle Eastern- Islamic world faces problems because of the adoption of economical models that contradict with Middle Eastern and Islamic world's own lifestyle. It is crucial to develop doctrines that are suitable with Middle Eastern-Islamic lifestyle

Kaynakça

  • Akbaş Zafer (2011), “ABD’nin Ortadoğu Politikalarının Sürdürülebilirliği ve Ortadoğu’da Güç Mücadelesi”, History Studies ABD ve Büyük Ortadoğu İlişkileri Özel Sayısı/ Relationships of the USA and The Great Middle East SpecialIssue.
  • Akgönenç Oya (2011), “NATO’nun Libya Müdahalesinin Çeşitli Boyutları ve Meşruiyet Sorunu”, Jeopolitik, Yıl-10, Sayı 79, İstanbul.
  • Arı Tayyar (2007), Orta Doğu, Alfa Yayınları, Mart, İstanbul.
  • Bayraktutan Yusuf (2004), Global Ekonomide Bütünleşme Trendleri, Nobel Yayın, Genişletilmiş 2.Baskı, Ankara.
  • Hamitoğulları Beşir (1984), “İktisadi Vahşi Büyümenin Bunalımları ve İslam Kalkınma Modelinin http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/42/449/5069.pdf Va'dettikleri”,
  • İslam Dünyası ve Ortadoğu (2009), M. Akif İnan Eserleri, 1. Baskı, Eğitim-Bir-Sen Yayınları: 35, Edebiyat Dizisi: 17, Ankara.
  • Johnston Carol (2002), “ A Christian Critique of Economics”, Christian Theological Seminary, Buddhist-Christian Studies, Volume 22 s. 23-24.
  • Kazgan Gülten (2009), Küreselleşme ve Ulus-Devlet, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları 3, Ekonomi 1, 5. Baskı, İstanbul.
  • Khan Waqar Masood (1985), “Towards an Interest-Free Islamic Economic System” Karachi, Pakistan JKAU: Islamic Econ., Vol. 1, pp. 3-38.
  • Madi İpek (2014), Ortadoğu Dinleri Açısından Homo Economicus’un Analizi, Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Ortadoğu Araştırmaları Enstitüsü, İstanbul.
  • Öztürkler Harun (2009), “Ortadoğu Ülkelerinin Ekonomik Yapılarının Temel Özellikleri”, Cilt Ortadoğu http://www.orsam.org.tr/tr/trUploads/Yazilar/Dosyalar/2009616_harun3f5z.p df 1 - sayı 6,
  • Özdemir Erbil (2013), Ortadoğu Barışında Güvenlik ve İşbirliği Modeli Arayışları, Yüksek Lisans Tezi, Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Ankara.
  • Tabakoğlu Ahmet (2008), “İslam İktisadı”na Giriş, Dergâh Yayınları, Gözden Geçirilmiş 3. Baskı, İstanbul.
  • Ünveren Burak (2014), “Rekabet mi, Dayanışma mı?”, Matematik Dünyası, 2014-III, Yıl 23, Sayı 100, İstanbul.
  • Wilson Rodney (1994), “Economic Relations of the Middle East: Toward Europe or within the Region?” Middle East Journal, Vol. 48, No. 2 (Spring), pp. 268-287, http://www.jstor.org/stable/4328691
  • Yıldırım Ergün (2005), “Toplumsal Gelişme Açısından Protestanlık ve İslam”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 12, s.51-64.
  • http://kuran.diyanet.gov.tr/ http://incil.info

ORTADOĞU İÇİN BİREYCİLİK YA DA DAYANIŞMA

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 2, 203 - 210, 10.03.2015

Öz

Batı medeniyetinin toplumsal gelişme esasları “evrensel” nitelikte algılanmıştır. Ancak Batı esaslarına uygun biçimde teşkilatlanmış toplumlarda sömürü anlayışı hâkim olmuş ve bu esasları model alan ekonomik sistemlerde krizler ve çatışmalar meydana gelmiştir. Sömürülme nedenlerinin “dayanışmacılığın yerine bireyciliğin desteklemesi”nden kaynaklandığının ve özellikle Ortadoğu-İslâm dünyasının, kendi hayat tarzı ile çelişen varsayımlara dayalı ekonomik modelleri benimsemesi nedeniyle sorunlar yaşadığının fark edilmesi ve Ortadoğu-İslam zihniyetine uygun doktrin geliştirilmesi gerekmektedir.
Anahtar Kelimeler: Bireycilik, Ortadoğu, İslam, Dayanışma

Kaynakça

  • Akbaş Zafer (2011), “ABD’nin Ortadoğu Politikalarının Sürdürülebilirliği ve Ortadoğu’da Güç Mücadelesi”, History Studies ABD ve Büyük Ortadoğu İlişkileri Özel Sayısı/ Relationships of the USA and The Great Middle East SpecialIssue.
  • Akgönenç Oya (2011), “NATO’nun Libya Müdahalesinin Çeşitli Boyutları ve Meşruiyet Sorunu”, Jeopolitik, Yıl-10, Sayı 79, İstanbul.
  • Arı Tayyar (2007), Orta Doğu, Alfa Yayınları, Mart, İstanbul.
  • Bayraktutan Yusuf (2004), Global Ekonomide Bütünleşme Trendleri, Nobel Yayın, Genişletilmiş 2.Baskı, Ankara.
  • Hamitoğulları Beşir (1984), “İktisadi Vahşi Büyümenin Bunalımları ve İslam Kalkınma Modelinin http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/42/449/5069.pdf Va'dettikleri”,
  • İslam Dünyası ve Ortadoğu (2009), M. Akif İnan Eserleri, 1. Baskı, Eğitim-Bir-Sen Yayınları: 35, Edebiyat Dizisi: 17, Ankara.
  • Johnston Carol (2002), “ A Christian Critique of Economics”, Christian Theological Seminary, Buddhist-Christian Studies, Volume 22 s. 23-24.
  • Kazgan Gülten (2009), Küreselleşme ve Ulus-Devlet, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları 3, Ekonomi 1, 5. Baskı, İstanbul.
  • Khan Waqar Masood (1985), “Towards an Interest-Free Islamic Economic System” Karachi, Pakistan JKAU: Islamic Econ., Vol. 1, pp. 3-38.
  • Madi İpek (2014), Ortadoğu Dinleri Açısından Homo Economicus’un Analizi, Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi Ortadoğu Araştırmaları Enstitüsü, İstanbul.
  • Öztürkler Harun (2009), “Ortadoğu Ülkelerinin Ekonomik Yapılarının Temel Özellikleri”, Cilt Ortadoğu http://www.orsam.org.tr/tr/trUploads/Yazilar/Dosyalar/2009616_harun3f5z.p df 1 - sayı 6,
  • Özdemir Erbil (2013), Ortadoğu Barışında Güvenlik ve İşbirliği Modeli Arayışları, Yüksek Lisans Tezi, Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Ankara.
  • Tabakoğlu Ahmet (2008), “İslam İktisadı”na Giriş, Dergâh Yayınları, Gözden Geçirilmiş 3. Baskı, İstanbul.
  • Ünveren Burak (2014), “Rekabet mi, Dayanışma mı?”, Matematik Dünyası, 2014-III, Yıl 23, Sayı 100, İstanbul.
  • Wilson Rodney (1994), “Economic Relations of the Middle East: Toward Europe or within the Region?” Middle East Journal, Vol. 48, No. 2 (Spring), pp. 268-287, http://www.jstor.org/stable/4328691
  • Yıldırım Ergün (2005), “Toplumsal Gelişme Açısından Protestanlık ve İslam”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 12, s.51-64.
  • http://kuran.diyanet.gov.tr/ http://incil.info
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil TR
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İpek Madi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Madi, İ. (2015). ORTADOĞU İÇİN BİREYCİLİK YA DA DAYANIŞMA. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(2), 203-210.
AMA Madi İ. ORTADOĞU İÇİN BİREYCİLİK YA DA DAYANIŞMA. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Kasım 2015;4(2):203-210.
Chicago Madi, İpek. “ORTADOĞU İÇİN BİREYCİLİK YA DA DAYANIŞMA”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4, sy. 2 (Kasım 2015): 203-10.
EndNote Madi İ (01 Kasım 2015) ORTADOĞU İÇİN BİREYCİLİK YA DA DAYANIŞMA. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4 2 203–210.
IEEE İ. Madi, “ORTADOĞU İÇİN BİREYCİLİK YA DA DAYANIŞMA”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 2, ss. 203–210, 2015.
ISNAD Madi, İpek. “ORTADOĞU İÇİN BİREYCİLİK YA DA DAYANIŞMA”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 4/2 (Kasım 2015), 203-210.
JAMA Madi İ. ORTADOĞU İÇİN BİREYCİLİK YA DA DAYANIŞMA. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;4:203–210.
MLA Madi, İpek. “ORTADOĞU İÇİN BİREYCİLİK YA DA DAYANIŞMA”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 4, sy. 2, 2015, ss. 203-10.
Vancouver Madi İ. ORTADOĞU İÇİN BİREYCİLİK YA DA DAYANIŞMA. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;4(2):203-10.