Ürünler işletmelerin varlık sebepleridir. İşletmeler bir ürün üretmek
ve/veya satmak için kurulurlar ve hayatlarının başarıyla devam etmesi bu
ürünlerin pazarda başarılı olmalarına doğrudan bağlıdır. Gelişen küreselleşmiş
dünya rekabetinde gelişmesine ve küreselleşmesine sebep olmuştur. Bu
ortamda verilecek olan her ürün kararı, işletmenin küresel şartlarda başarısına
ve başarısızlığına çok daha hızlı ve çok daha belirgin olarak etki edecektir.
Ürünle ilgili kararların alınması ve gerekli olan eylemlerin yapılması işletme
için çok önemlidir. Alınan bu kararların ve eylemlerin amacı, ürünlere ihtiyaçlar
ve istekleri karşılayacak şekilde özellikler yükleyerek tüketicilerin bu ürünleri
tercih etmesini sağlamaktır. Yapılan bir yanlış eylem, yanlış verilen bir stratejik
karar işletme için geri dönüşü çok zor sonuçları beraberinde getirecektir.
Bu çalışma ile işletmelerin vereceği ürün kararları ve stratejileri üzerine teorik
olarak irdelemelerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Ürün, Ürün Kararları, Ürün Stratejileri.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 2 |