Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

ONLİNE UYGULAMALARDA TÜKETİCİ YENİLİKÇİLİĞİNİN SİMÜLASYONLU ÜRÜN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ

Yıl 2021, Cilt: 11 Sayı: 1, 91 - 107, 30.06.2021
https://doi.org/10.47147/ksuiibf.804235

Öz

İnternet çağının hızla gelişmesi internet ortamının dünya genelinde yaygınlaşmasıyla birlikte artık yeniliklerin gelmiş olduğu nokta adeta boyut atlamıştır. Bunların en önemlilerinden biri olan e-ticaretle birlikte gelen yenilikler önem kazanmıştır. Artık modern pazarlamanın hız kazanmasıyla tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarının karşılanmasında müşterilere deneyim yaşatılarak simülasyon uygulamalarına geçilmiştir. Bu çalışma da, online uygulamalarda tüketici yenilikçiliğinin simülasyonlu ürün satın alma niyetine etkisini belirlemeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın amacına uygun olarak literatür taraması yapılmıştır. Çalışma verileri anket metodu ile elde edilmiştir. Anket verileri SPSS 23 paket programı ile analiz edilmiştir. Çalışmada yer alan ölçeklerin güvenilirlikleri Cronbach Alfa metoduyla test edilmiştir. Sonrasında araştırma için oluşturulmuş hipotezler test edilmiştir.

Kaynakça

  • Akdoğan, M. Ş., & Karaarslan, M. H. (2013). Tüketici yenilikçiliği. Ataturk University Journal of Economics & Administrative Sciences, 27(2).
  • Aktürk, B. K. & Dinç, M. (Kasım, 2017). Simülasyon tabanlı pazarlama. Y. Y. Çetin, H. Oğuztütün, P. Karagöz, A. B. Can, E. İpekoğlu ve C. Dalgıç (Ed.). USMOS2017: Ulusal Savunma Uygulamaları Modelleme ve Simülasyon Konferansında sunulan bildiri, 21-23 Kasım, ODTÜ, Ankara: Bildiriler Kitabı içinde (ss. 193-202). Ankara: ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi. https://usmos.metu.edu.tr/system/files/usmos2017_kitap.pdf adresinden erişildi.
  • Banks, J. (Ed.). (1998). Handbook of simulation: principles, methodology, advances, applications, and practice. New York: John Wiley & Sons.
  • Baş, Y. Okutan, S. Altunışık, R. (2015), Tüketı̇cı̇lerı̇n yenı̇lı̇kçı̇lı̇k eğı̇lı̇mlerı̇nı̇ etkı̇leyen davranışsal ve kı̇şı̇lı̇ksel faktörlerı̇n ı̇ncelenmesı̇: Gıda alışverı̇şlerı̇ üzerı̇ne bı̇r uygulama, Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, 4(8), 60-82.
  • Baudrillard, J. (2011). Simülakrlar ve simülasyon. (Çev. O. Adanır). Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Bosnjak, M., Obermeier, D., & Tuten, T. L. (2006). Predicting and explaining the propensity to bid in online auctions: a comparison of two action‐theoretical models. Journal of Consumer Behaviour: An International Research Review, 5(2), 102-116.
  • Çelen, S. (2017). Sanayi 4.0 ve Simülasyon. International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry, 1(1), 9-26.
  • Demir, E., Saatçioğlu, Ö., & İmrol, F. (2016). Uluslararası dergilerde yayımlanan eğitim araştırmalarının normallik varsayımları açısından incelenmesi. Current Research in Education, 2(3), 130-148.
  • Deniz, A., Erciş, A., (2016), Tüketici yenilikçiliğinin boyutları ve yenilikçiliği etkileyen faktörler arasındaki ilişkiler, Kafkas Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(14), 461-475.
  • Eryiğit, C., & Kavak, B. (2011). Tüketici yenilikçiliğinin tutumsal ve davranışsal uyumunun incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 29(2), 95-113.
  • Flynn, L. R., & Goldsmith, R. E. (1993). Identifying innovators in consumer service markets. Service Industries Journal, 13(3), 97-109.
  • Gielens, K., & Steenkamp, J. B. E. (2007). Drivers of consumer acceptance of new packaged goods: An investigation across products and countries. International Journal of Research in Marketing, 24(2), 97-111.
  • Gill, J.M., Gracia, A., Sanchz M., (2000), Market segmentation and willingness to pay for organic products in Spain, The International Food and Agribusiness Management Review, 3(2), 207-226.
  • Goldsmith, R. E., & Newell, S. J. (1997). Innovativeness and price sensitivity: managerial, theoretical and methodological issues. Journal of Product & Brand Management, 6(3), 163-174.
  • Goldsmith, R.E. and Hofacker, C. (1991). Measuring consumer innovativeness. Journal of the Academy of Marketing Science, 19(3), 209-221.
  • Güleç, U. T. (2019). Pazarlamada artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik uygulamalarının kullanımı: Türkiye ve Dünyadaki örnekler çerçevesinde bir değerlendirme. (Yüksek lisans tezi), KTO Karatay Üniversitesi, Konya.
  • Hoffmann, S., & Soyez, K. (2010). A cognitive model to predict domain-specific consumer innovativeness. Journal of Business Research, 63(7), 778-785.
  • Hurt, H. T, Joseph, K. ve Chester D. (1977). Scales for the measurement of ı̇nnovativeness. Human Communication Research, 4(1), 58-65.
  • Kalaycı, Ş. (2010). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri (Vol. 5). Ankara, Turkey: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kavak, B., Neslişah T., Kazancı Ş., (2016), Yeniligi benimseyen kategorilerinin yenilikçi davranış guduleri açısından farklılıkları: Akıllı telefon kullanıcıları uzerinde bir ı̇nceleme. Pazarlama Teorisi ve Uygulamaları Dergisi, 2, (91-121).
  • Kavcar, B. (2004). Simülasyon yöntemi kullanılarak yapılan satış tahminleriyle satış bütçesi hazırlama. (Yüksek lisans tezi), Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Kılıç, E. A., & Portakalcı, M. (2018). The ımpact of consumer ınnovatıveness as a competatıve ınstrument on buyıng habıts. Journal of Life Economics, 5(1), 95.
  • Kim, W., Benedetto, A., Lancioni R., (2010), The effects of country and gender differences on consumer innovativeness and decision processes in a highly globalized high-tech product market. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 5, 714-744.
  • Küçüksaraç, B., & Sayımer, İ. (2016). Deneyı̇msel pazarlama aracı olarak artırılmış gerçeklı̇k: Türkı̇ye’dekı̇ marka deneyı̇mlerı̇nı̇n etkı̇lerı̇ üzerı̇ne bı̇r araştırma. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (51), 73-95.
  • Mıdık, Ö., & Kartal, M. (2010). Simulation-based medical education (Derleme). Marmara Medical Journal, 23(3), 389-399.
  • Özçetin, K. N. (2019). Bir mobilya firmasında paketleme öncesi üretim hattının simülasyon ile verimliliğinin arttırılması. (Yüksek lisans tezi), Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Rogers, E., (1983). Diffusion of innovations (3th ed.), New York: The Free Press.
  • Shiv, B., Edell A.J., ve Payne W.J. (1997). Factors affecting the impact of negatively and positively framed ad messages. Journal Of Consumer Research, 24 (Dec), 285–294.
  • Steenkamp, J., Benedıct E.M., Hofstede, F. Ve Wedel, M. (1999). A cross national ınvestigation into the ındividual and national cultural antecedens of consumer ınnovativeness, Journal of Marketing, 63 (2), 55.
  • Şimşek, G. (2016). Üretim süreçlerinin simülasyon yöntemi ile yeniden düzenlenmesi. (Yüksek lisans tezi), Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Türk Dil Kurumu (2020). Simülasyon. https://sozluk.gov.tr/ adresinden erişildi.
  • Uyar, A. & Kılıçaslan, K. (2015), Influence innovatıve busınesses on consumer preferences: A study on laptop users”. Journal Of Management Marketing And Logistics, 2(2), 158-177.
  • Vandecasteele, Bert ve Maggie Geuens (2010), Motivated consumer ınnova- tiveness: concept, measurement, and validation, Intern. J. of Research in Marketing, 27(4), 308-318.
  • Yağcı, M.İ, İlarslan, N. (2010). Reklamların ve cinsiyet kimliği rolünün tüketicilerin satın alma davranışları üzerindeki etkisi. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 11(1), 138-155.
  • Yılmaz, A., & Uzunçelebi, H. (2015). Modern tüketim kültüründen postmodern tüketim kültürüne geçişin elektronik ticaret üzerinde oluşturduğu etkiler. Atatürk İletişim Dergisi, (9), 13-34.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gürkan Ulusoy 0000-0002-7516-9076

Funda Civek 0000-0002-8300-6402

Leyla Bezgin Ediş Bu kişi benim 0000-0002-5667-9791

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ulusoy, G., Civek, F., & Bezgin Ediş, L. (2021). ONLİNE UYGULAMALARDA TÜKETİCİ YENİLİKÇİLİĞİNİN SİMÜLASYONLU ÜRÜN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(1), 91-107. https://doi.org/10.47147/ksuiibf.804235
AMA Ulusoy G, Civek F, Bezgin Ediş L. ONLİNE UYGULAMALARDA TÜKETİCİ YENİLİKÇİLİĞİNİN SİMÜLASYONLU ÜRÜN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Haziran 2021;11(1):91-107. doi:10.47147/ksuiibf.804235
Chicago Ulusoy, Gürkan, Funda Civek, ve Leyla Bezgin Ediş. “ONLİNE UYGULAMALARDA TÜKETİCİ YENİLİKÇİLİĞİNİN SİMÜLASYONLU ÜRÜN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 11, sy. 1 (Haziran 2021): 91-107. https://doi.org/10.47147/ksuiibf.804235.
EndNote Ulusoy G, Civek F, Bezgin Ediş L (01 Haziran 2021) ONLİNE UYGULAMALARDA TÜKETİCİ YENİLİKÇİLİĞİNİN SİMÜLASYONLU ÜRÜN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 11 1 91–107.
IEEE G. Ulusoy, F. Civek, ve L. Bezgin Ediş, “ONLİNE UYGULAMALARDA TÜKETİCİ YENİLİKÇİLİĞİNİN SİMÜLASYONLU ÜRÜN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ”, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 11, sy. 1, ss. 91–107, 2021, doi: 10.47147/ksuiibf.804235.
ISNAD Ulusoy, Gürkan vd. “ONLİNE UYGULAMALARDA TÜKETİCİ YENİLİKÇİLİĞİNİN SİMÜLASYONLU ÜRÜN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 11/1 (Haziran 2021), 91-107. https://doi.org/10.47147/ksuiibf.804235.
JAMA Ulusoy G, Civek F, Bezgin Ediş L. ONLİNE UYGULAMALARDA TÜKETİCİ YENİLİKÇİLİĞİNİN SİMÜLASYONLU ÜRÜN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2021;11:91–107.
MLA Ulusoy, Gürkan vd. “ONLİNE UYGULAMALARDA TÜKETİCİ YENİLİKÇİLİĞİNİN SİMÜLASYONLU ÜRÜN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ”. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 11, sy. 1, 2021, ss. 91-107, doi:10.47147/ksuiibf.804235.
Vancouver Ulusoy G, Civek F, Bezgin Ediş L. ONLİNE UYGULAMALARDA TÜKETİCİ YENİLİKÇİLİĞİNİN SİMÜLASYONLU ÜRÜN SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2021;11(1):91-107.