Günümüz rekabet ortamında hızla değişen koşullara sahip olan otel işletmelerinin ayakta kalabilmesinin yolu sürekli öğrenme, öğrenen bir organizasyon olabilme, bilgiyi elde etme, paylaşabilme ve yenilikçi olabilme çabalarına bağlıdır. Bu noktadan hareketle çalışmanın amacı, otel yöneticilerinin öğrenme yönelimliliği ile yenilik performansları arasında bir ilişkinin var olup olmadığını incelemek olarak belirlenmiştir. Bu amaç gözetilerek hazırlanan anket formu, Antalya ilinde faaliyetlerine devam eden 11 otelin 151 yöneticisine uygulanmıştır. Çalışmada öğrenme yönelimliliğinin alt boyutlarından “paylaşılan vizyon”, “açık fikirlilik” ve “bilgi transferi” alt boyutlarının yenilik performansı üzerinde etkili olduğu sonucuna varılmıştır.
Öğrenen Organizasyonlar Öğrenme Yönelimliliği Yenilik Performansı Oteller
In today's competitive environment, hotel enterprises with rapidly changing conditions are dependent on their efforts to stay survive, to learn continuous, to be a learning organization, to obtain information, to share and to be innovative. From this point of view, the aim of this study is to examine whether there is a relationship between learning orientations and innovation performances of hotel managers. The questionnaire prepared for this purpose has been applied to 151 managers of 11 hotels in Antalya. In the study, it was concluded that “shared vision”, “open-mindedness” and “knowledge sharing” sub-dimensions of learning orientation have an effect on innovation performance.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 1 |