Abstract
In the study, the students who have been choosen by the teachers in the student selection of Science and Art Center by prescreening method in Ordu province and thosewho have passed the group exams after being recommended and qualified for WNV intelligence test have been evaluated. 104 student parents who participated the researchvoluntarily have been interviewed information. Then the students who gained to enroll in Science and Art Centers by taking 130 points or more from the WNV intelligence test have been identified and the evaluations accordiance with the obtained informa-tion. According to this, it has been found out that the education levels are high when theparental education status of the students are examined. As a result; it has been determi-ned that a number of students far behind the student potential that must be achieved according to the foundation and operation principles of Science and Art Centers enteredthe exams and can not make student selections according to their individual goals.
Öz
Çalışmada, Ordu ilinde bilim sanat merkezi öğrenci seçimlerinde öğretmenler tarafından ön eleme usulü seçilen ve önerildikten sonra grup sınavlarını geçerek WNV zekatestine girmeye hak kazanmış öğrencilerin velileri çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmiştir. Araştırmaya gönüllü olarak katılmış 104 öğrenci velisi ile görüşme yapılmıştır. Daha sonra WNV zeka testinden 130 puan ve üstü alarak Bilim sanat Merkezlerine (BİLSEM) kayıt hakkı kazananlar tespit edilmiş ve elde edilen bilgiler doğrultusunda verilerin yüzdelik sonuçlarının analizleri ile ilgili değerlendirmeler yapılmıştır. Buna göre, öğrencilerin veli eğitim durumları incelendiğinde eğitim seviyelerinin yüksek olduğu, öğrencilerin büyük ilçe merkezlerinden başvurduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak BİLSEM ‘lerin kuruluş ve işleyiş esaslarına göre ulaşılması gereken öğrenci potansiyelinin çok gerisinde bir sayının sınavlara girdiği ve BİLSEM’lerin istendik hedeflere göre öğrenci seçimi yapamadığı belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 9 Sayı: 6 |