Abstract
Objective: The purpose of this study is; aiming to develop attitudes and behavioral models of how students will cope with complex situations under nearreal stress, underteam responsibility, in a planned environment suited to home architecture.
Method: Approximately 2,000 square meters of field trainings were taken in the deanof our faculty, and the RTEÜ clinical simulation training center with the short name ®SİM.Home health care unit is a unit where the home environment is built in the room and simulators are simulated to simulate all the chronic problems of the home care patient. Itis designed in accordance with all necessary medical intervention and care.
Conclusion: The simulated home health unit, which provides an ideal environmentfor education, will solve the deficiencies in this area and lead to a higher quality service with the self-confidence and the skills and attitudes developed in the best manner ofthe cognitive activities.
Öz
Amaç: Bu çalışmanın amacı; öğrencilerin gerçek zamanlı stres altında karmaşık durumlarla nasıl baş edebileceklerine dair tutum ve davranış modellerini, takım sorumluluğu altında, ev mimarisine uygun planlı bir ortamda geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Metod: Fakültemiz bünyesinde yaklaşık 2000 metrekare alan içerisinde kısa adı ®SİMolan RTEÜ klinik simülasyon ve eğitim merkezi yer almaktadır. Evde sağlık birimi odaiçerisinde ev ortamının oluşturulduğu ve evde bakım hastasının tüm kronik problemle-rinin simulatörlerle simüle edildiği bir ünitedir. Ünite gerekli tüm tıbbi müdahale ve bakım içim uygun olarak tasarlanmıştır.
Sonuç: Eğitim için ideal bir ortam sağlayan simüle evde sağlık birimi bu konudakieksiklikleri gidererek özgüveni yüksek, bilişsel aktivitelerin en iyi şekilde yerine getirildiği beceri ve tutumların geliştiği bir ortamda alınan eğitimler daha kaliteli bir hizmetin ortaya çıkmasına neden olacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 5 |