Amaç: Hemşirelik öğrencilerinin COVID-19 pandemi sürecinde bilişsel kontrol ve esneklik düzeylerinin değerlendirilmesi, pandemi ile baş etme becerilerini artırma ve kaygılarını azaltmada ilk adım olabilir. Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinde COVID-19 sürecinde bilişsel kontrol ile esneklik ve anksiyete düzeyleri arasındaki ilişkileri belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Araştırma 275 hemşirelik öğrencisi ile yürütülmüştür. Veriler bilgi formu, Bilişsel Kontrol ve Esneklik Anketi ve Yaygın Anksiyete Bozukluğu-7 Ölçeği kullanılarak toplanmıştır.
Bulgular: Katılımcıların Bilişsel Kontrol ve Esneklik Anketi ortalamaları 84.40±14.81, Genelleştirilmiş Anksiyete Bozukluğu-7 puan ortalamaları 7.86±4.66 olarak bulundu. Bilişsel Kontrol ve Esneklik Anketi ortalamaları ile Genelleştirilmiş Anksiyete Bozukluğu-7 puanları arasında negatif yönde anlamlı bir ilişkiolduğu sonucuna ulaşıldı. Bilişsel Kontrol ve Esneklik Anketi puanlarının duygu üzerinde bilişsel kontrolü erkeklerde anlamlı düzeyde yüksekken, kadınlarda genelleştirilmiş anksiyete bozukluğu-7 Ölçeği puan ortalaması anlamlı olarak daha yüksek belirlendi.
Sonuç: Araştırmada öğrencilerin bilişsel kontrol ve esneklik düzeyleri ile genel anksiyete düzeyleri arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Hemşirelik öğrencilerinin ve hemşirelerin Covid-19 pandemisi ile baş etmede bilişsel kontrol ve esneklik düzeylerini artırmaya yönelik müdahaleler önerilebilir.
COVID-19 pandemisi bilişsel kontrol esneklik kaygı hemşirelik öğrencileri
Aim: Evaluating nursing students' cognitive control and flexibility levels during the COVID-19 pandemic may be the first step in increasing their ability to cope with the pandemic and reducing their anxiety. This study was conducted to determine the relationships between cognitive control and flexibility and anxiety in the times of the COVID-19 pandemic in nursing students.
Methods: The study was conducted with 275 nursing students. Data were collected using an information form, the Cognitive Control and Flexibility Questionnaire and the Generalized Anxiety Disorder-7 Scale.
Results: The participants mean Cognitive Control and Flexibility Questionnaire and Generalized Anxiety Disorder-7 scores were found as 84.40±14.81, 7.86±4.66, respectively. There was a negative significant relationship between the mean Cognitive Control and Flexibility Questionnaire, and Generalized Anxiety Disorder-7 scores. The male had significantly higher the cognitive control over emotion sub-dimension of the Cognitive Control and Flexibility Questionnaire scores, while female had significantly higher the Generalized Anxiety Disorder-7 Scale.
Conclusions: In the study, it was concluded that there was a negative significant relationship between the cognitive control and flexibility levels of the students and their generalized anxiety levels. It can be suggested that interventions to increase the cognitive control and flexibility levels of nursing students and nurses to cope with the Covid-19 pandemic.
COVID-19 pandemic cognitive control flexibility anxiety nursing students
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal Psikoloji |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2022 |
Kabul Tarihi | 1 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 4 |