Bilgi ve teknolojinin hızlı bir gelisim ve değisim gösterdiği günümüzde ihtiyaç duyulan nitelikli insan gücünün özellikleri devamlı artarak değismektedir. Söz konusu özelliklere sahip olabilmek için bireylere küçük yaslardan itibaren temel eğitim vermenin yanı sıra bilgi ve iletisim teknolojileri ile tanıstırmak ve kaynastırmak gereklidir. İlköğretim okullarında teknoloji kullanımını yaygınlastırmak üzere 2009 yılında,Kocaeli Büyüksehir Belediyesi tarafından “her öğrenciye bir bilgisayar” isimli bir proje baslatılmıstır. Bu çalısmanın amacı, Kocaeli'ndeki resmi ilköğretim okullarında uygulanan Büyüksehir belediyesinin projesi ile ilgili okul yöneticisi, ortaokulda görevli öğretmenler ve velilerin görüslerini almaktır. Örneklem olarak, sosyo-ekonomik düzeye göre gruplanmıs 52 okuldan oransal örnekleme ile 7 okul seçilmistir. Çalısmaya gönüllülük esasına uygun olarak seçilen 11 yönetici, 47 öğretmen, 50 veli katılmıstır. Arastırma sonucunda yönetici, öğretmen ve veliler projenin teknolojik açıdan fırsat esitliğini sağladığını, öğrencilerin bilgisayar ve internet okur-yazarlığını artırdığını, derse motive ettiğini belirtmislerdir. Diğer yandan öğrencilere dağıtılan bilgisayarların sınıflardaki alt yapı ve internet bağlantısının yetersizliğinden, müfredata uygun elektronik içeriğin bulunmayısından, öğretmenlerin bilisim teknolojileri ile ilgili yetersizliğinden dolayı etkili bir sekilde kullanılamadığı yönetici ve öğretmenler tarafından ifade edilmistir. Gelecekte bu çalısmaya konu olan proje gibi çalısmalar uygulanırken etkililiğini görmeye yönelik belirli aralıklarla bu türde arastırmalar yapılması gerçeklestirilen projelerin sağlıklı bir sekilde yürütülmesinde yararlı olur.
Our era shows a rapid development and exchange in technology and information. The features of required qualified manpower change increasingly and continuously. Information and communication technologies are required to be introduced to and fused with the individuals beginning at a young age in order to gain them these features. In 2009, to promote the use of technology in elementary schools, Kocaeli Metropolitan Municipality launched a project called “A Computer to Every Student”. As the sample, 7 schools were selected proportional sampling from 52 schools were grouped according to the level of socioeconomic. The purpose of this study was to take school administrators, teachers and parents' views about the project of Metropolitan Municipality, which was implemented in Kocaeli formal primary schools. 11 managers, 47 teachers and 50 parents participated in the study voluntarily. As a result of the research, administrators, teachers and parents reported that the project provided a technological point of equality of opportunity, increased students' computer and Internet literacy as well as being course motivated. On the other hand, school administrator and teachers expressed that distributed computers to students could not be used effectively due to lack of infrastructure and internet connection in classes, the lack of electronic content appropriate to curriculum and information of teachers about the information technology.
computer school administrators teachers and parents’ views secondary schools
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 3 |