Eğitim fakültelerinde uygulanmak istenen akreditasyon taslağının, içerik açısından akreditasyon olmayıp daha çok bir standardizasyon olduğunu ve bunun doğuracağı sakıncaları öğretmen yetiştirme açısından irdelemek, 21. Yüzyılın insan niteliklerinin bu uygulama ile nasıl karşılanıp karşılanmayacağını sorgulamak bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu makalede ilk olarak, 21. Yüzyılın gerektirdiği insan nitelikleri literatüre dayalı olarak betimlenmeye çalışılmıştır. Bunun ardından akreditasyon kavramı çeşitli görüş ve boyutları ile ortaya konmuştur. Daha sonra, akreditasyon kavramı: güvenirlik, geçerlilik, ikame edilebilirlik ve standartlaştırma kavramları ile karşılaştırılmıştır. Son olarak, Eğitim Fakülteleri Akreditasyonu taslağı ve içeriğinin ne olduğu, yukarıdaki açıklamalar ışığında tartışılmıştır.
Eğitim fakültelerinde uygulanmak istenen akreditasyon taslağının, içerik açısından akreditasyon olmayıp daha çok bir standardizasyon olduğunu ve bunun doğuracağı sakıncaları öğretmen yetiştirme açısından irdelemek, 21. Yüzyılın insan niteliklerinin bu uygulama ile nasıl karşılanıp karşılanmayacağını sorgulamak bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu makalede ilk olarak, 21. Yüzyılın gerektirdiği insan nitelikleri literatüre dayalı olarak betimlenmeye çalışılmıştır. Bunun ardından akreditasyon kavramı çeşitli görüş ve boyutları ile ortaya konmuştur. Daha sonra, akreditasyon kavramı: güvenirlik, geçerlilik, ikame edilebilirlik ve standartlaştırma kavramları ile karşılaştırılmıştır. Son olarak, Eğitim Fakülteleri Akreditasyonu taslağı ve içeriğinin ne olduğu, yukarıdaki açıklamalar ışığında tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2001 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 27 Sayı: 27 |