BibTex RIS Kaynak Göster

Yeni Yönetim Teorilerinin Bazı Kavramları Açısından Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Uygulamasının Analitik Olarak Değerlendirilmesi

Yıl 2001, Cilt: 27 Sayı: 27, 347 - 358, 01.08.2001

Öz

Eğitim fakültelerinde uygulanmak istenen akreditasyon taslağının, içerik açısından akreditasyon olmayıp daha çok bir standardizasyon olduğunu ve bunun doğuracağı sakıncaları öğretmen yetiştirme açısından irdelemek, 21. Yüzyılın insan niteliklerinin bu uygulama ile nasıl karşılanıp karşılanmayacağını sorgulamak bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu makalede ilk olarak, 21. Yüzyılın gerektirdiği insan nitelikleri literatüre dayalı olarak betimlenmeye çalışılmıştır. Bunun ardından akreditasyon kavramı çeşitli görüş ve boyutları ile ortaya konmuştur. Daha sonra, akreditasyon kavramı: güvenirlik, geçerlilik, ikame edilebilirlik ve standartlaştırma kavramları ile karşılaştırılmıştır. Son olarak, Eğitim Fakülteleri Akreditasyonu taslağı ve içeriğinin ne olduğu, yukarıdaki açıklamalar ışığında tartışılmıştır.

Yeni Yönetim Teorilerinin Bazı Kavramları Açısından Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Uygulamasının Analitik Olarak Değerlendirilmesi

Yıl 2001, Cilt: 27 Sayı: 27, 347 - 358, 01.08.2001

Öz

Eğitim fakültelerinde uygulanmak istenen akreditasyon taslağının, içerik açısından akreditasyon olmayıp daha çok bir standardizasyon olduğunu ve bunun doğuracağı sakıncaları öğretmen yetiştirme açısından irdelemek, 21. Yüzyılın insan niteliklerinin bu uygulama ile nasıl karşılanıp karşılanmayacağını sorgulamak bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu makalede ilk olarak, 21. Yüzyılın gerektirdiği insan nitelikleri literatüre dayalı olarak betimlenmeye çalışılmıştır. Bunun ardından akreditasyon kavramı çeşitli görüş ve boyutları ile ortaya konmuştur. Daha sonra, akreditasyon kavramı: güvenirlik, geçerlilik, ikame edilebilirlik ve standartlaştırma kavramları ile karşılaştırılmıştır. Son olarak, Eğitim Fakülteleri Akreditasyonu taslağı ve içeriğinin ne olduğu, yukarıdaki açıklamalar ışığında tartışılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Durdu Karslı Bu kişi benim

Kaya Yıldız Bu kişi benim

Abant İzzet Baysal Eğitim Fakültesi Bu kişi benim

Nuri Akgün Bu kişi benim

Abant İzzet Baysal Eğitim Fakültesi Bu kişi benim

Yusuf Cerit Bu kişi benim

Abant İzzet Baysal Eğitim Fakültesi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2001
Yayımlandığı Sayı Yıl 2001 Cilt: 27 Sayı: 27

Kaynak Göster

APA Karslı, M. D., Yıldız, K., Fakültesi, A. İ. B. E., Akgün, N., vd. (2001). Yeni Yönetim Teorilerinin Bazı Kavramları Açısından Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Uygulamasının Analitik Olarak Değerlendirilmesi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 27(27), 347-358.
AMA Karslı MD, Yıldız K, Fakültesi AİBE, Akgün N, Fakültesi AİBE, Cerit Y, Fakültesi AİBE. Yeni Yönetim Teorilerinin Bazı Kavramları Açısından Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Uygulamasının Analitik Olarak Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ağustos 2001;27(27):347-358.
Chicago Karslı, Mehmet Durdu, Kaya Yıldız, Abant İzzet Baysal Eğitim Fakültesi, Nuri Akgün, Abant İzzet Baysal Eğitim Fakültesi, Yusuf Cerit, ve Abant İzzet Baysal Eğitim Fakültesi. “Yeni Yönetim Teorilerinin Bazı Kavramları Açısından Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Uygulamasının Analitik Olarak Değerlendirilmesi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 27, sy. 27 (Ağustos 2001): 347-58.
EndNote Karslı MD, Yıldız K, Fakültesi AİBE, Akgün N, Fakültesi AİBE, Cerit Y, Fakültesi AİBE (01 Ağustos 2001) Yeni Yönetim Teorilerinin Bazı Kavramları Açısından Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Uygulamasının Analitik Olarak Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 27 27 347–358.
IEEE M. D. Karslı, “Yeni Yönetim Teorilerinin Bazı Kavramları Açısından Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Uygulamasının Analitik Olarak Değerlendirilmesi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 27, sy. 27, ss. 347–358, 2001.
ISNAD Karslı, Mehmet Durdu vd. “Yeni Yönetim Teorilerinin Bazı Kavramları Açısından Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Uygulamasının Analitik Olarak Değerlendirilmesi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 27/27 (Ağustos 2001), 347-358.
JAMA Karslı MD, Yıldız K, Fakültesi AİBE, Akgün N, Fakültesi AİBE, Cerit Y, Fakültesi AİBE. Yeni Yönetim Teorilerinin Bazı Kavramları Açısından Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Uygulamasının Analitik Olarak Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;27:347–358.
MLA Karslı, Mehmet Durdu vd. “Yeni Yönetim Teorilerinin Bazı Kavramları Açısından Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Uygulamasının Analitik Olarak Değerlendirilmesi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 27, sy. 27, 2001, ss. 347-58.
Vancouver Karslı MD, Yıldız K, Fakültesi AİBE, Akgün N, Fakültesi AİBE, Cerit Y, Fakültesi AİBE. Yeni Yönetim Teorilerinin Bazı Kavramları Açısından Eğitim Fakültelerinin Akreditasyon Uygulamasının Analitik Olarak Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2001;27(27):347-58.