BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Okullarındaki Yönetici ve Öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Görüşleri

Yıl 1998, Cilt: 13 Sayı: 13, 23 - 37, 01.04.1998

Öz

Örgütte sürekli değişme ve gelişmeyi esas alan ve bir yaşam felsefesi olarak düşünülen toplam kalite yönetiminin ilköğretim kurumlarındaki uygulanmasını konu edinen bu araştırma, uygulama çalışmalarının nereden başlayabileceğini belirlemek amacıyla desenlenmiştir. Araştırma 1997-1998 öğretim yılında Eskişehir Merkezinde yer alan 17 ilköğretim Kurumundaki 29 yönetici ve 268 sınıf öğretmeninden elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Betimsel nitelikteki bu araştırmadaki verilerin sunumunda ve çözümlemelerde, frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, korelasyon, t testi, varyans analizi tekniklerine yer verilmiştir. ilköğretim kurumlarındaki yönetici ve öğretmenlerin TKY uygulamalarında olumlu olarak nitelendirilen "gelişimci yönelim"de oldukları ve TKYne ilişkin arzulanan düzeyde bilgileri oldukları saptanmıştır. Yönetici ve öğretmenlerin emeklilik çağında oldukları dikkate alındığında, TKY çalışmalarına başlanması gerektiği önerisinde bulunulmuştur.

İlköğretim Okullarındaki Yönetici ve Öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Görüşleri

Yıl 1998, Cilt: 13 Sayı: 13, 23 - 37, 01.04.1998

Öz

Örgütte sürekli değişme ve gelişmeyi esas alan ve bir yaşam felsefesi olarak düşünülen toplam kalite yönetiminin ilköğretim kurumlarındaki uygulanmasını konu edinen bu araştırma, uygulama çalışmalarının nereden başlayabileceğini belirlemek amacıyla desenlenmiştir. Araştırma 1997-1998 öğretim yılında Eskişehir Merkezinde yer alan 17 ilköğretim Kurumundaki 29 yönetici ve 268 sınıf öğretmeninden elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Betimsel nitelikteki bu araştırmadaki verilerin sunumunda ve çözümlemelerde, frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, korelasyon, t testi, varyans analizi tekniklerine yer verilmiştir. ilköğretim kurumlarındaki yönetici ve öğretmenlerin TKY uygulamalarında olumlu olarak nitelendirilen "gelişimci yönelim"de oldukları ve TKYne ilişkin arzulanan düzeyde bilgileri oldukları saptanmıştır. Yönetici ve öğretmenlerin emeklilik çağında oldukları dikkate alındığında, TKY çalışmalarına başlanması gerektiği önerisinde bulunulmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Coşkun Bayrak Bu kişi benim

Esmahan Ağaoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 1998
Yayımlandığı Sayı Yıl 1998 Cilt: 13 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Bayrak, C., & Ağaoğlu, E. (1998). İlköğretim Okullarındaki Yönetici ve Öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Görüşleri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 13(13), 23-37.
AMA Bayrak C, Ağaoğlu E. İlköğretim Okullarındaki Yönetici ve Öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Nisan 1998;13(13):23-37.
Chicago Bayrak, Coşkun, ve Esmahan Ağaoğlu. “İlköğretim Okullarındaki Yönetici Ve Öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Görüşleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 13, sy. 13 (Nisan 1998): 23-37.
EndNote Bayrak C, Ağaoğlu E (01 Nisan 1998) İlköğretim Okullarındaki Yönetici ve Öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 13 13 23–37.
IEEE C. Bayrak ve E. Ağaoğlu, “İlköğretim Okullarındaki Yönetici ve Öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Görüşleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 13, sy. 13, ss. 23–37, 1998.
ISNAD Bayrak, Coşkun - Ağaoğlu, Esmahan. “İlköğretim Okullarındaki Yönetici Ve Öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Görüşleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 13/13 (Nisan 1998), 23-37.
JAMA Bayrak C, Ağaoğlu E. İlköğretim Okullarındaki Yönetici ve Öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1998;13:23–37.
MLA Bayrak, Coşkun ve Esmahan Ağaoğlu. “İlköğretim Okullarındaki Yönetici Ve Öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Görüşleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 13, sy. 13, 1998, ss. 23-37.
Vancouver Bayrak C, Ağaoğlu E. İlköğretim Okullarındaki Yönetici ve Öğretmenlerin Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 1998;13(13):23-37.