The purpose of this study was to investigate the use data for decisions made by principals to improve student achievement. A qualitative, descriptive case study method was used in this study. Nine principals were selected for interview according to the procedures of purposive sampling. The data were collected by semi-structured in-depth interviews. Results indicated that principals have an abundance of data available to guide them in decision-making. Student performance data were used most in school when decisions were related to increasing student achievement. The data analyzed with descriptive statistic techniques and benchmark indicators. Participants explained that data were used to monitor progress of student, identify students for after school programs, and give feedback to students, parents and teachers.
data-driven decision-making school principal student achievement
Bu çalısmanın amacı okul yöneticilerinin ögrenci basarısını gelistirmeye yönelik kararlarında veri kullanımlarını incelemektir. Çalısmada nitel betimleyici durum çalısması yöntemi kullanılmıstır. Amaçlı örnekleme yöntemi ile dokuz okul yöneticisi görüsmelere katılmak üzere seçilmistir. Veriler, yarı yapılandırılmıs derinlemesine görüsmeleriyle toplanmıstır. Arastırmanın sonuçları okul yöneticilerinin kararlarında yol gösterebilecek verilere sahip oldugunu göstermistir. Ögrenci basarısının gelistirilmesine iliskin kararlarda ise çogunlukla ögrenci performans verileri kullanılmaktadır. Toplanan veriler betimsel istatistik tekniklerle ve kıyaslama yoluyla analiz edilmektedir. Okul yöneticileri, verilerin ögrenci gelisimini izlemek, ögrenciler için kurs ve etütler düzenlemek ve ögrenci, veli ve ögretmenlere dönüt vermek için kullanıldıgını belirtmektedir.
verilere dayalı karar verme okul yöneticisi öğrenci başarısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 59 Sayı: 59 |