BibTex RIS Kaynak Göster

Impact of Enriched Teaching Activities on Students’ Academic Self-Concept and Cognitive Learning in 3rd Grade Mathematics Classes

Yıl 2008, Cilt: 56 Sayı: 56, 607 - 632, 01.07.2008

Öz

The purpose of this test re-test experimental study was to investigate impact of enriched teaching activities on students' academic self-concept and cognitive learning in 3rd grade mathematics classes. Analysis of covariance was used in comparing experimental and control groups' means on educational outcomes (cognitive outcome) and affective learning. In order to do so, students' means on post-test were adjusted according to their scores on the pretest. Significant differences were further examined with Benforroni test. Results showed that enriched teaching activities contributed to student's cognitive and affective learning. However, the contribution was not to the expected degrees. Results also showed that students' academic self-confidence and their levels of achievement depended on the instructional process as well as students' characteristics prior to instruction.

Kaynakça

  • Baykul, Y. (2005). 2004-2005 Yıllarında çıkarılan matematik programı üzerine düşünceler. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu Kayseri: 14-16 Kasım.
  • Davis, B. (1997). Listening for differences: An evolving conception of mathematics teaching. Journal for Research in Mathematics Education, 28 (3), 355–376.
  • Ginsburg M. A., Herbert P. (2008). What is teaching mathematics to young children? A theoretical perspective and case study. Journal of Applied Developmental Psycholog, 29, 274–285
  • Goose, M. and Benson, A. (2007). Technology-enriched teaching of secondary mathematics: Factors influeencing innovative practice. Mathematics: Essential Research- Essential Practice 1, 315–324
  • Guttstein, E., Lipman, P., Hernandez, P. and De Los Reyes, R. (1997). Culturally Relevant Mathematics Teaching in a Mexican American Context. Journal for Research in Mathematics Education 28(6), 709–737.
  • Keif, M. G. and Bop, R. S. (1996). A Study of instruction in applied matematics: Student performance and perception. Journal of Vocational Education Research, 21(3), 31-48.
  • Mewborn, D. S. (2000). Meaningful integration of matematics methods instruction and field experience. Action in Teacher Education, 4, 50-59.
  • Opdenakker, M.-C. and Van Damme, J. (2006). Teacher characteristics and teaching styles as effectiveness enhancing factors of classroom practice. Teaching and Teacher Education, 22, 1–21.
  • Özden, Y. (2000). Öğrenme ve öğretme. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Özçelik, D. A. (1998). Okullarda ölçme ve değerlendirme. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Pesen, C. (2005). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre yeni ilköğretim matematik öğretim programının değerlendirilmesi. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. Kayseri: 14– 16 Kasım.
  • Senemoğlu, N. (1989). Öğrenci giriş nitelikleri ile öğretme-öğrenme süreci özelliklerinin matematik derslerindeki öğrenme düzeyini yordama gücü. Araştırma Raporu, Ankara: H.Ü. Eğitim Bilimleri Bölümü.
  • Terwel, J. and Eedent, P. V. D. (1992) Curriculum Evalation and Multilevel Analysis: Effect of Cooporative Learning in Matematics Studies in Educational Evaluation 18,. 133-148.
  • Yenilmez, K ve Duman, A. (2008) İlköğretimde Matematik Başarısını Etkileyen Faktörlere İlişkin Öğrenci Görüşleri Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 251–268.

Zenginleştirilmiş Öğretim Etkinliklerinin İlköğretim 3. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programındaki Kazanımların Gerçekleşme Düzeyine ve Öğrencilerin Akademik Özgüven Özelliklerine Etkisi

Yıl 2008, Cilt: 56 Sayı: 56, 607 - 632, 01.07.2008

Öz

Deneysel olarak zenginleştirilmiş öğretim etkinliklerinin kazanımların gerçekleşme düzeyine ve öğrencilerin duyuşsal özelliklerine etkisini belirlemek amacıyla yapılandırılan bu araştırmada, ön test-son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Kazanımların gerçekleşme düzeyleri ile öğrencilerin duyuşsal özellikleri açısından deney ve kontrol grupları arasındaki farkın anlamlı olup olmadığını saptamada ön test puanlarına göre düzeltilmiş son test puan ortalamaları “Kovaryans Analizi” ile karşılaştırılmıştır. Farkın anlamlı olduğu durumlarda ise, farkın hangi gruplar arasında anlamlı olduğunu belirlemek için “Benforroni” tekniğinden yararlanılmıştır. Zenginleştirilmiş öğretim etkinliklerinin kazanımların gerçekleşme düzeyi ve öğrencilerin duyuşsal özelliklerinde belli oranlarda etkili olduğu, ancak bu etkinin beklenen düzeyde olmadığı saptanmıştır. Bulgular, kazanımların gerçekleşme düzeylerinin ve akademik özgüvenin hem öğrencilerin öğretim sürecine girişte sahip olduğu özelliklerinden hem de gerçekleşen öğretim sürecinin niteliğinden etkilendiğini ortaya koymuştur.

Kaynakça

  • Baykul, Y. (2005). 2004-2005 Yıllarında çıkarılan matematik programı üzerine düşünceler. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu Kayseri: 14-16 Kasım.
  • Davis, B. (1997). Listening for differences: An evolving conception of mathematics teaching. Journal for Research in Mathematics Education, 28 (3), 355–376.
  • Ginsburg M. A., Herbert P. (2008). What is teaching mathematics to young children? A theoretical perspective and case study. Journal of Applied Developmental Psycholog, 29, 274–285
  • Goose, M. and Benson, A. (2007). Technology-enriched teaching of secondary mathematics: Factors influeencing innovative practice. Mathematics: Essential Research- Essential Practice 1, 315–324
  • Guttstein, E., Lipman, P., Hernandez, P. and De Los Reyes, R. (1997). Culturally Relevant Mathematics Teaching in a Mexican American Context. Journal for Research in Mathematics Education 28(6), 709–737.
  • Keif, M. G. and Bop, R. S. (1996). A Study of instruction in applied matematics: Student performance and perception. Journal of Vocational Education Research, 21(3), 31-48.
  • Mewborn, D. S. (2000). Meaningful integration of matematics methods instruction and field experience. Action in Teacher Education, 4, 50-59.
  • Opdenakker, M.-C. and Van Damme, J. (2006). Teacher characteristics and teaching styles as effectiveness enhancing factors of classroom practice. Teaching and Teacher Education, 22, 1–21.
  • Özden, Y. (2000). Öğrenme ve öğretme. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Özçelik, D. A. (1998). Okullarda ölçme ve değerlendirme. Ankara: ÖSYM Yayınları.
  • Pesen, C. (2005). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına göre yeni ilköğretim matematik öğretim programının değerlendirilmesi. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. Kayseri: 14– 16 Kasım.
  • Senemoğlu, N. (1989). Öğrenci giriş nitelikleri ile öğretme-öğrenme süreci özelliklerinin matematik derslerindeki öğrenme düzeyini yordama gücü. Araştırma Raporu, Ankara: H.Ü. Eğitim Bilimleri Bölümü.
  • Terwel, J. and Eedent, P. V. D. (1992) Curriculum Evalation and Multilevel Analysis: Effect of Cooporative Learning in Matematics Studies in Educational Evaluation 18,. 133-148.
  • Yenilmez, K ve Duman, A. (2008) İlköğretimde Matematik Başarısını Etkileyen Faktörlere İlişkin Öğrenci Görüşleri Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 251–268.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Hüseyin Şahan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 56 Sayı: 56

Kaynak Göster

APA Şahan, H. H. (2008). Zenginleştirilmiş Öğretim Etkinliklerinin İlköğretim 3. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programındaki Kazanımların Gerçekleşme Düzeyine ve Öğrencilerin Akademik Özgüven Özelliklerine Etkisi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 56(56), 607-632.
AMA Şahan HH. Zenginleştirilmiş Öğretim Etkinliklerinin İlköğretim 3. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programındaki Kazanımların Gerçekleşme Düzeyine ve Öğrencilerin Akademik Özgüven Özelliklerine Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Temmuz 2008;56(56):607-632.
Chicago Şahan, Hasan Hüseyin. “Zenginleştirilmiş Öğretim Etkinliklerinin İlköğretim 3. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programındaki Kazanımların Gerçekleşme Düzeyine Ve Öğrencilerin Akademik Özgüven Özelliklerine Etkisi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 56, sy. 56 (Temmuz 2008): 607-32.
EndNote Şahan HH (01 Temmuz 2008) Zenginleştirilmiş Öğretim Etkinliklerinin İlköğretim 3. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programındaki Kazanımların Gerçekleşme Düzeyine ve Öğrencilerin Akademik Özgüven Özelliklerine Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 56 56 607–632.
IEEE H. H. Şahan, “Zenginleştirilmiş Öğretim Etkinliklerinin İlköğretim 3. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programındaki Kazanımların Gerçekleşme Düzeyine ve Öğrencilerin Akademik Özgüven Özelliklerine Etkisi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 56, sy. 56, ss. 607–632, 2008.
ISNAD Şahan, Hasan Hüseyin. “Zenginleştirilmiş Öğretim Etkinliklerinin İlköğretim 3. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programındaki Kazanımların Gerçekleşme Düzeyine Ve Öğrencilerin Akademik Özgüven Özelliklerine Etkisi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 56/56 (Temmuz 2008), 607-632.
JAMA Şahan HH. Zenginleştirilmiş Öğretim Etkinliklerinin İlköğretim 3. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programındaki Kazanımların Gerçekleşme Düzeyine ve Öğrencilerin Akademik Özgüven Özelliklerine Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2008;56:607–632.
MLA Şahan, Hasan Hüseyin. “Zenginleştirilmiş Öğretim Etkinliklerinin İlköğretim 3. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programındaki Kazanımların Gerçekleşme Düzeyine Ve Öğrencilerin Akademik Özgüven Özelliklerine Etkisi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 56, sy. 56, 2008, ss. 607-32.
Vancouver Şahan HH. Zenginleştirilmiş Öğretim Etkinliklerinin İlköğretim 3. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programındaki Kazanımların Gerçekleşme Düzeyine ve Öğrencilerin Akademik Özgüven Özelliklerine Etkisi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2008;56(56):607-32.