BibTex RIS Kaynak Göster

Opinions of Primary Education Inspectors and Teachers about the Application of the Sound Based Sentence Instruction Method

Yıl 2008, Cilt: 55 Sayı: 55, 423 - 457, 01.06.2008

Öz

The purpose of this study is to examine the opinions of primary education inspectors and the first grade teachers about the use of the Sound Based Sentence Instruction Method, introduced as of 2005-2006 educational year in the first grade of primary schools, and to determine whether these opinions differ according to several variables. The study group were 345 first grade teachers and 65 primary school inspectors in Adana Province. The subjects were chosen randomly, proportional classification sampling from primary schools in areas with various socio-economic levels. The Scale of Sound Based Sentence Instruction, developed by the researcher was made up of 39 items. In the data analysis, frequency, arithmetic mean, standard deviation, t-test, variance analysis and LSD test were used. Not only the teachers, but also the inspectors considered the application of program philosophy much more successful as to the classroom environment and material facilities in the applications of sound based sentence instruction method. Among these dimensions, there was a considerable difference between the opinions of teachers and those of inspectors. The teachers trained in constructional program found the applications more effective than those with no such training.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K.Ü. (2005). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim dünyası yayınları. 7. baskı.
  • Akyol, H. (2006) Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Kök Yayıncılık
  • Alperen, N (2001). Türkçe Okuma ve Yazma Eğitim Rehberi. Ankara . Alperen Yayınları. 7. bası
  • Bell,M .(2005). The Best Method for Teaching Literacy. Literacy Today. September, 2005 <http://literacytrust. org.uk/pubs/Bell4.html
  • Beyazıt, N. (2007). İlk okuma yazma eğitiminin kazandırılmasında, çözümleme yöntemi ve ses temelli cümle yönteminin farklı bakış açılarıyla değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hatay: MKÜ. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Biber, K. (2007). “İlköğretim Birinci Sınıf Öğretmenlerinin, Ses Temelli Cümle Yöntemiyle İlkokuma Yazma Öğretimine İlişkin Görüşleri”. 16. Ulusal eğitim Bilimleri Kongresi, 5-7 Eylül 2007, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat
  • Binbaşıoğlu, C. (2005). İlkokuma ve Yazma Programı ve Öğretimi. Eğitimde yansımalar VIII. Yeni Sempozyumu, 14-16 Kasım 2005 Kayseri. Sim Matbaası Ankara
  • İlköğretimProgramlarını Değerlendirme
  • Bloom, B.(1979) İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. (Çev.: D.A.Özçelik) Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. İstatistik Araştırma Deseni SPSS Uygulamaları ve Yorum. Ankara: Pegem A Yayıncılık. İkinci bası.
  • Cathell,R. B. ve Baggaley, A.R. (1960). The Salient Variable Similarity Index For Factor Matching. British Journal of Statistics in Psychology, 13, 33-46.
  • Czepull, T. K. (2007). Analysis of a Fluency Method and A Phonics Method of Reading İnstruction İn Third –Grade Students. Division of Educational Administration. Educational Administration Program in The Graduate School University of South Dakota.
  • Çelenk, S. (2002). İlkokuma-Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğretmen Görüşleri. http://ilköğretim-online.org.tr. (Ziyaret tarihi: 30.06.2008).
  • Çınar, İ. (2004). Kuram ve Uygulamalarıyla İlkokuma-Yazma Öğretimi. Malatya: Öz Serhat Yayınları.
  • Çiftçi, F. (2005). İlkokuma yazma programı ve öğretiminin değerlendirilmesi. “Yeni ilköğretim programını değerlendirme sempozyumu. 14-16 Kasım 2005 Kayseri Sim matbaası, Ankara.
  • Dikmen, S. (1991) İlkokuma Yazma Öğretimi Öğretmen El Kitabı, Ankara, Feryal Matbaacılık.
  • Dikmen, S. (1999) İlk Okuma Yazma Öğretimi Öğretmen Rehberi. Ankara. 10. Baskı.
  • Dursunoğlu, H. (2007). “İlk Okuma Yazma Öğretiminde Sesi Hissettirme Ve Tanıtmaya Yönelik Yapılabilecek Uygulamalar”. 16. Ulusal eğitim Bilimleri Kongresi, 5-7 Eylül 2007, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat
  • Erden, M. ve Akman, Y. (1995). Eğitim Psikolojisi. Gelişim, Öğrenme , Öğretme.Ankara: Arkadaş Yayınları.
  • Gelen, İ. ve Beyazıt, N. (2007). Eski ve Yeni İlköğretim Programları ile İlgili Görüşlerin Karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi.13(51), 457-476.
  • Gömleksiz, M., Yaşar, Ş., Sağlam, M. , Hakan, A., Sözer, E., Gözütok, D. ve Diğerleri(2006). Eğitim
  • Programları ve Öğretim Alanı Profesörler Kurulu İlköğretim 1-5. Sınıflar Öğretim Programlarını Değerlendirme Toplantısı (Eskişehir) Sonuç Bildirisi. Çağdaş Eğitim 31(329) 34-38.
  • Güleryüz, H. (1997) Programlanmış İlkokuma Yazma Öğretimi, kuram ve Uygulamaları Pegem Özel Eğitim ve Hizmetleri Yayınları. Ankara: ikinci bası.
  • Gün, A.ve Yıldız, V. (2007) “Öğretmenlerin Ses Temelli Cümle Yöntemine ilişkin Algıları ve Görüşleri”, 16. Ulusal eğitim Bilimleri Kongresi ,5-7 Eylül 2007, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat/Türkiye.
  • Gündüz, Y. (2006). Çözümleme(cümle) yöntemi ile ses temelli cümle yönteminin karşılaştırılması. Çağdaş Eğitim. Sayı: 333, 40-45.
  • Gould, S. ,J.(2007) Constructivism, Oluşturmacılık, Teori, perspektif ve Uygulama (Ed:Catherine Twomey Fosnot). (Çev: T. Temur). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Güneş, F.(2005a). “Niçin Ses Temelli Cümle Yöntemi” Eğitimde yansımalar VIII. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, 14-16 Kasım 2005 Kayseri.Sim Matbaası Ankara
  • Güneş, F(2005b). Ses Temelli Cümle Yöntemi. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları 6(69) http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/sayı69/indeks-gunes.htm3-4-2008
  • Keskinkılıç, K ve Keskinkılıç, S, B( 2005). Türkçe’nin Temel Becerileri ve Ses Temelli Cümle Yöntemi ile ilkokuma Yazma öğretimi, Ankara :Asil Yayın Dağıtım.
  • Köksal, K. (2003). Okuma Yazmanın Öğretimi. Ankara. Pegem A Yayıncılık. 3. Basım Merrel,C; Tymms, P,(2005). International Comparisons of Early Literacy. Literacy Today. March .2005. org.uk/pubs/merrell2.html 2-4-2008
  • http:// literacytrust.
  • MEB. (1991), Birleşmiş Milletler Teşkilatı Çocuk Hakları Sözleşmesi, Ankara. Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB(2004) OECD PISA Projesi 2003, Ankara: MEB Basımevi
  • MEB. (2005a) İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, Ankara:MEB Basımevi.
  • MEB. (2005b) İlköğretim 1-5. Sınıf Programları Tanıtım El Kitabı, Ankara:MEB Basımevi.
  • Nas, R. (2004). Metinlerle İlkokuma- Yazma Öğretimi. Bursa. Ezgi Kitabevi. 3. Bası
  • Neale, M. N. ve Liebert R.M. (1980). Science and Behavior: An Introduction to Methods of Research. London: Prentice- Hall International, Inc.
  • Özsoy, U. (2006). Ses temelli
  • cümle yöntemiyle okuma yazma öğretiminde
  • karşılaşılan güçlükler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir:
  • Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Palmer, S. (2004). Foundations of Literacy. Literacy Today. March, 2004< http://literacytrust. org.uk/ pubs/palmer 4.html >2-2-2008.
  • Sağırlı, M.(2006) Ses Temelli Cümle Yönteminin Okuma Yazma Öğretim Süreç ve Etkinlikler
  • Üzerindeki Başarısının Uygulama Öğretmenleri Tarafından Değerlendirilmesi. Ulusal sınıf öğretmenliği kongresi (14-16 Nisan 2006). Ankara. Gazi Üniversitesi.
  • Samancı, S. (2007). Ses temelli cümle yöntemiyle okuma yazma öğretiminde ilköğretim birinci sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları problemler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Şahin, İ., İnci, S., Turan, H. ve Apak.Ö (2005). İlkokuma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemiyle Çözümleme Yönteminin Kırşılaştırılması. Eğitimde yansımalar VIII. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, 14-16 Kasım 2005 Kayseri.Sim Matbaası Ankara
  • Şahin, İ., İnci, S., Turan, H. ve Apak.Ö (2006). İlkokuma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemiyle Çözümleme Yönteminin Kırşılaştırılması. Milli Eğitim.171, 109-129.
  • Şenel, H. G. (2004). Öğretmenlerin İlkokuma Yazma Öğretiminde Tercih Ettikleri Yöntemler. İlköğretim –Online. 3, 48-53.
  • Tavşancıl, E. (2006). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayınları, üçüncü baskı
  • Tazebay, A. (1997) İlkokul öğrencilerinin Okuma Becerilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi :Ankara MEB yayınları.
  • Tok, Ş., Tok, T. N. ve Mazı, A. (2008). İlkokuma yazma öğretiminde çözümleme ve ses temelli cümle yönteminin değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi.53, 123-144.
  • Ünüvar, P. ve Çelik,K.(1999). İlköğretimde Etkili Öğretme ve Öğrenme Öğretmen El Kitabı İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara Milli Eğitim Bakanlığı Yayını Modül 5.

İlköğretim Müfettişleri ve Öğretmenlerin Ses Temelli Cümle Öğretim Yönteminin Uygulamasına İlişkin Görüşleri

Yıl 2008, Cilt: 55 Sayı: 55, 423 - 457, 01.06.2008

Öz

Bu çalışmanın amacı 2005-2006 öğretim yılından itibaren ülke genelinde ilköğretim okullarının birinci sınıflarında uygulamaya konulan ses temelli cümle öğretim yönteminin uygulanmasına ilişkin birinci sınıf öğretmenleri ve ilköğretim müfettişlerinin görüşlerini belirlemek ve bu görüşlerin çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini saptamaktır. Araştırmanın evrenini farklı sosyo-ekonomik düzeye sahip çevrelerde bulunan ilköğretim okullarından yansız oranlı küme örnekleme yolu ile seçilen Adana'nın Seyhan ilçesine bağlı 40 ve Yüreğir ilçesine bağlı 30 okulda görev yapan 345 birinci sınıf öğretmeni ve Adana İl Milli Eğitim Müdürlüğü İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı bünyesinde görev yapmakta olan 65 ilköğretim müfettişinden oluşmuştur. Araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen ve 39 maddeden oluşan “ses temelli cümle öğretimi ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach alfa değeri: .93 olarak hesaplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmada gerek öğretmen ve gerekse müfettişler ses temelli cümle öğretim yöntemi ile ilgili uygulamaları “program felsefesinin uygulanması” boyutunu “sınıf ortamı ve materyal olanakları” boyutuna göre daha başarılı bulmuşlardır. Bu boyularda öğretmen ve müfettişlerin görüşleri arasında anlamlı bir fark vardır. Yapılandırmacı programa ilişkin kurs alan öğretmenler, almayan öğretmenlere göre uygulamaları daha başarılı bulmuşlardır.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K.Ü. (2005). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim dünyası yayınları. 7. baskı.
  • Akyol, H. (2006) Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Kök Yayıncılık
  • Alperen, N (2001). Türkçe Okuma ve Yazma Eğitim Rehberi. Ankara . Alperen Yayınları. 7. bası
  • Bell,M .(2005). The Best Method for Teaching Literacy. Literacy Today. September, 2005 <http://literacytrust. org.uk/pubs/Bell4.html
  • Beyazıt, N. (2007). İlk okuma yazma eğitiminin kazandırılmasında, çözümleme yöntemi ve ses temelli cümle yönteminin farklı bakış açılarıyla değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hatay: MKÜ. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Biber, K. (2007). “İlköğretim Birinci Sınıf Öğretmenlerinin, Ses Temelli Cümle Yöntemiyle İlkokuma Yazma Öğretimine İlişkin Görüşleri”. 16. Ulusal eğitim Bilimleri Kongresi, 5-7 Eylül 2007, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat
  • Binbaşıoğlu, C. (2005). İlkokuma ve Yazma Programı ve Öğretimi. Eğitimde yansımalar VIII. Yeni Sempozyumu, 14-16 Kasım 2005 Kayseri. Sim Matbaası Ankara
  • İlköğretimProgramlarını Değerlendirme
  • Bloom, B.(1979) İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. (Çev.: D.A.Özçelik) Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. İstatistik Araştırma Deseni SPSS Uygulamaları ve Yorum. Ankara: Pegem A Yayıncılık. İkinci bası.
  • Cathell,R. B. ve Baggaley, A.R. (1960). The Salient Variable Similarity Index For Factor Matching. British Journal of Statistics in Psychology, 13, 33-46.
  • Czepull, T. K. (2007). Analysis of a Fluency Method and A Phonics Method of Reading İnstruction İn Third –Grade Students. Division of Educational Administration. Educational Administration Program in The Graduate School University of South Dakota.
  • Çelenk, S. (2002). İlkokuma-Yazma Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğretmen Görüşleri. http://ilköğretim-online.org.tr. (Ziyaret tarihi: 30.06.2008).
  • Çınar, İ. (2004). Kuram ve Uygulamalarıyla İlkokuma-Yazma Öğretimi. Malatya: Öz Serhat Yayınları.
  • Çiftçi, F. (2005). İlkokuma yazma programı ve öğretiminin değerlendirilmesi. “Yeni ilköğretim programını değerlendirme sempozyumu. 14-16 Kasım 2005 Kayseri Sim matbaası, Ankara.
  • Dikmen, S. (1991) İlkokuma Yazma Öğretimi Öğretmen El Kitabı, Ankara, Feryal Matbaacılık.
  • Dikmen, S. (1999) İlk Okuma Yazma Öğretimi Öğretmen Rehberi. Ankara. 10. Baskı.
  • Dursunoğlu, H. (2007). “İlk Okuma Yazma Öğretiminde Sesi Hissettirme Ve Tanıtmaya Yönelik Yapılabilecek Uygulamalar”. 16. Ulusal eğitim Bilimleri Kongresi, 5-7 Eylül 2007, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat
  • Erden, M. ve Akman, Y. (1995). Eğitim Psikolojisi. Gelişim, Öğrenme , Öğretme.Ankara: Arkadaş Yayınları.
  • Gelen, İ. ve Beyazıt, N. (2007). Eski ve Yeni İlköğretim Programları ile İlgili Görüşlerin Karşılaştırılması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi.13(51), 457-476.
  • Gömleksiz, M., Yaşar, Ş., Sağlam, M. , Hakan, A., Sözer, E., Gözütok, D. ve Diğerleri(2006). Eğitim
  • Programları ve Öğretim Alanı Profesörler Kurulu İlköğretim 1-5. Sınıflar Öğretim Programlarını Değerlendirme Toplantısı (Eskişehir) Sonuç Bildirisi. Çağdaş Eğitim 31(329) 34-38.
  • Güleryüz, H. (1997) Programlanmış İlkokuma Yazma Öğretimi, kuram ve Uygulamaları Pegem Özel Eğitim ve Hizmetleri Yayınları. Ankara: ikinci bası.
  • Gün, A.ve Yıldız, V. (2007) “Öğretmenlerin Ses Temelli Cümle Yöntemine ilişkin Algıları ve Görüşleri”, 16. Ulusal eğitim Bilimleri Kongresi ,5-7 Eylül 2007, Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Tokat/Türkiye.
  • Gündüz, Y. (2006). Çözümleme(cümle) yöntemi ile ses temelli cümle yönteminin karşılaştırılması. Çağdaş Eğitim. Sayı: 333, 40-45.
  • Gould, S. ,J.(2007) Constructivism, Oluşturmacılık, Teori, perspektif ve Uygulama (Ed:Catherine Twomey Fosnot). (Çev: T. Temur). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Güneş, F.(2005a). “Niçin Ses Temelli Cümle Yöntemi” Eğitimde yansımalar VIII. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, 14-16 Kasım 2005 Kayseri.Sim Matbaası Ankara
  • Güneş, F(2005b). Ses Temelli Cümle Yöntemi. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları 6(69) http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/sayı69/indeks-gunes.htm3-4-2008
  • Keskinkılıç, K ve Keskinkılıç, S, B( 2005). Türkçe’nin Temel Becerileri ve Ses Temelli Cümle Yöntemi ile ilkokuma Yazma öğretimi, Ankara :Asil Yayın Dağıtım.
  • Köksal, K. (2003). Okuma Yazmanın Öğretimi. Ankara. Pegem A Yayıncılık. 3. Basım Merrel,C; Tymms, P,(2005). International Comparisons of Early Literacy. Literacy Today. March .2005. org.uk/pubs/merrell2.html 2-4-2008
  • http:// literacytrust.
  • MEB. (1991), Birleşmiş Milletler Teşkilatı Çocuk Hakları Sözleşmesi, Ankara. Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB(2004) OECD PISA Projesi 2003, Ankara: MEB Basımevi
  • MEB. (2005a) İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, Ankara:MEB Basımevi.
  • MEB. (2005b) İlköğretim 1-5. Sınıf Programları Tanıtım El Kitabı, Ankara:MEB Basımevi.
  • Nas, R. (2004). Metinlerle İlkokuma- Yazma Öğretimi. Bursa. Ezgi Kitabevi. 3. Bası
  • Neale, M. N. ve Liebert R.M. (1980). Science and Behavior: An Introduction to Methods of Research. London: Prentice- Hall International, Inc.
  • Özsoy, U. (2006). Ses temelli
  • cümle yöntemiyle okuma yazma öğretiminde
  • karşılaşılan güçlükler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir:
  • Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Palmer, S. (2004). Foundations of Literacy. Literacy Today. March, 2004< http://literacytrust. org.uk/ pubs/palmer 4.html >2-2-2008.
  • Sağırlı, M.(2006) Ses Temelli Cümle Yönteminin Okuma Yazma Öğretim Süreç ve Etkinlikler
  • Üzerindeki Başarısının Uygulama Öğretmenleri Tarafından Değerlendirilmesi. Ulusal sınıf öğretmenliği kongresi (14-16 Nisan 2006). Ankara. Gazi Üniversitesi.
  • Samancı, S. (2007). Ses temelli cümle yöntemiyle okuma yazma öğretiminde ilköğretim birinci sınıf öğretmenlerinin karşılaştıkları problemler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Şahin, İ., İnci, S., Turan, H. ve Apak.Ö (2005). İlkokuma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemiyle Çözümleme Yönteminin Kırşılaştırılması. Eğitimde yansımalar VIII. Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, 14-16 Kasım 2005 Kayseri.Sim Matbaası Ankara
  • Şahin, İ., İnci, S., Turan, H. ve Apak.Ö (2006). İlkokuma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemiyle Çözümleme Yönteminin Kırşılaştırılması. Milli Eğitim.171, 109-129.
  • Şenel, H. G. (2004). Öğretmenlerin İlkokuma Yazma Öğretiminde Tercih Ettikleri Yöntemler. İlköğretim –Online. 3, 48-53.
  • Tavşancıl, E. (2006). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ile Veri Analizi. Ankara: Nobel Yayınları, üçüncü baskı
  • Tazebay, A. (1997) İlkokul öğrencilerinin Okuma Becerilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi :Ankara MEB yayınları.
  • Tok, Ş., Tok, T. N. ve Mazı, A. (2008). İlkokuma yazma öğretiminde çözümleme ve ses temelli cümle yönteminin değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi.53, 123-144.
  • Ünüvar, P. ve Çelik,K.(1999). İlköğretimde Etkili Öğretme ve Öğrenme Öğretmen El Kitabı İlkokuma Yazma Öğretimi. Ankara Milli Eğitim Bakanlığı Yayını Modül 5.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kemal Kayıkçı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 55 Sayı: 55

Kaynak Göster

APA Kayıkçı, K. (2008). İlköğretim Müfettişleri ve Öğretmenlerin Ses Temelli Cümle Öğretim Yönteminin Uygulamasına İlişkin Görüşleri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55(55), 423-457.
AMA Kayıkçı K. İlköğretim Müfettişleri ve Öğretmenlerin Ses Temelli Cümle Öğretim Yönteminin Uygulamasına İlişkin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Haziran 2008;55(55):423-457.
Chicago Kayıkçı, Kemal. “İlköğretim Müfettişleri Ve Öğretmenlerin Ses Temelli Cümle Öğretim Yönteminin Uygulamasına İlişkin Görüşleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 55, sy. 55 (Haziran 2008): 423-57.
EndNote Kayıkçı K (01 Haziran 2008) İlköğretim Müfettişleri ve Öğretmenlerin Ses Temelli Cümle Öğretim Yönteminin Uygulamasına İlişkin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 55 55 423–457.
IEEE K. Kayıkçı, “İlköğretim Müfettişleri ve Öğretmenlerin Ses Temelli Cümle Öğretim Yönteminin Uygulamasına İlişkin Görüşleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 55, sy. 55, ss. 423–457, 2008.
ISNAD Kayıkçı, Kemal. “İlköğretim Müfettişleri Ve Öğretmenlerin Ses Temelli Cümle Öğretim Yönteminin Uygulamasına İlişkin Görüşleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 55/55 (Haziran 2008), 423-457.
JAMA Kayıkçı K. İlköğretim Müfettişleri ve Öğretmenlerin Ses Temelli Cümle Öğretim Yönteminin Uygulamasına İlişkin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2008;55:423–457.
MLA Kayıkçı, Kemal. “İlköğretim Müfettişleri Ve Öğretmenlerin Ses Temelli Cümle Öğretim Yönteminin Uygulamasına İlişkin Görüşleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 55, sy. 55, 2008, ss. 423-57.
Vancouver Kayıkçı K. İlköğretim Müfettişleri ve Öğretmenlerin Ses Temelli Cümle Öğretim Yönteminin Uygulamasına İlişkin Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2008;55(55):423-57.