The purpose of this study is to examine the opinions of primary education inspectors and the first grade teachers about the use of the Sound Based Sentence Instruction Method, introduced as of 2005-2006 educational year in the first grade of primary schools, and to determine whether these opinions differ according to several variables. The study group were 345 first grade teachers and 65 primary school inspectors in Adana Province. The subjects were chosen randomly, proportional classification sampling from primary schools in areas with various socio-economic levels. The Scale of Sound Based Sentence Instruction, developed by the researcher was made up of 39 items. In the data analysis, frequency, arithmetic mean, standard deviation, t-test, variance analysis and LSD test were used. Not only the teachers, but also the inspectors considered the application of program philosophy much more successful as to the classroom environment and material facilities in the applications of sound based sentence instruction method. Among these dimensions, there was a considerable difference between the opinions of teachers and those of inspectors. The teachers trained in constructional program found the applications more effective than those with no such training.
Sound based sentence instruction teaching reading and writing supervision.
Bu çalışmanın amacı 2005-2006 öğretim yılından itibaren ülke genelinde ilköğretim okullarının birinci sınıflarında uygulamaya konulan ses temelli cümle öğretim yönteminin uygulanmasına ilişkin birinci sınıf öğretmenleri ve ilköğretim müfettişlerinin görüşlerini belirlemek ve bu görüşlerin çeşitli değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini saptamaktır. Araştırmanın evrenini farklı sosyo-ekonomik düzeye sahip çevrelerde bulunan ilköğretim okullarından yansız oranlı küme örnekleme yolu ile seçilen Adana'nın Seyhan ilçesine bağlı 40 ve Yüreğir ilçesine bağlı 30 okulda görev yapan 345 birinci sınıf öğretmeni ve Adana İl Milli Eğitim Müdürlüğü İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı bünyesinde görev yapmakta olan 65 ilköğretim müfettişinden oluşmuştur. Araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen ve 39 maddeden oluşan “ses temelli cümle öğretimi ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach alfa değeri: .93 olarak hesaplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmada gerek öğretmen ve gerekse müfettişler ses temelli cümle öğretim yöntemi ile ilgili uygulamaları “program felsefesinin uygulanması” boyutunu “sınıf ortamı ve materyal olanakları” boyutuna göre daha başarılı bulmuşlardır. Bu boyularda öğretmen ve müfettişlerin görüşleri arasında anlamlı bir fark vardır. Yapılandırmacı programa ilişkin kurs alan öğretmenler, almayan öğretmenlere göre uygulamaları daha başarılı bulmuşlardır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 55 Sayı: 55 |