BibTex RIS Kaynak Göster

Metaphors about School

Yıl 2008, Cilt: 55 Sayı: 55, 459 - 496, 01.06.2008

Öz

This study investigated the metaphors that primary school students (n=1,204), teachers (n=85) and teacher candidates (n=420) formulated to describe the concept of school. In order to collect data participants were asked to complete the prompt “School is like ... because ...”. Both qualitative and quantitative procedures were utilized to analyze the data. According to the results, overall, participants produced 74 valid metaphors about school. Based on these metaphorical images, 10 conceptual themes (or categories) were identified. Significant differences were detected between students, teachers and teacher trainees with respect to 10 conceptual themes. Significant associations were also identified between 10 conceptual categories and the students' class levels.

Kaynakça

  • Aksit, N. (2007). Educational reform in Turkey. International Journal of Educational Development, 27, 129-137.
  • Arslan, M. M. & Bayrakçı, M. (2006). Metaforik düşünme ve öğrenme yaklaşımının eğitim-öğretim açısından incelenmesi. Milli Eğitim, 35(171), 100–108.
  • Bozlk, M. (2002). The college student as learner: Insight gained through metaphor analysis. College Student Journal, 36, 142–151.
  • Cerit, Y. (2006). Öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin okul kavramıyla ilgili metaforlara ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 6(3), 669–699.
  • Çelikten, M. (2006). Kültür ve öğretmen metaforları. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 269-283.
  • Demir, G. Y. (2005). Çevirenin önsözü. G. Lakoff & M. Johnson (Yazarlar) Metaforlar: Hayat, anlam ve dil (s. 11–15). İstanbul: Paradigma.
  • Forceville, C. (2002). The identification of target and source in pictorial metaphors. Journal of Pragmatics, 34, 1–14.
  • Gillis, C. & Johnson, C. L. (2002). Metaphor as renewal: Re-imagining our professional selves. English Journal, 91 (6), 37–43.
  • Lakoff, G. & Johnson, M. (2005). Metaforlar: Hayat, anlam ve dil (Çev. G. Y. Demir). İstanbul: Paradigma.
  • Mahlios, M. & Maxson, M. (1998). Metaphors as structures for elementary and secondary preservice teachers’ thinking. International Journal of Educational Research, 29, 227–240.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (Thousand Oaks, CA: Sage).
  • Morgan G. (1998). Yönetim ve örgüt teorilerinde metafor (Çev. G. Bulut). İstanbul: BZD Yayıncılık.
  • Oxford, R. L., Tomlinson, S., Barcelos, A., Harrington, C., Lavine, R. Z., Saleh, A., & Longhini, A. (1998). Clashing metaphors about classroom teachers: Toward a systematic typology for the language teaching field. System, 26, 350.
  • Saban, A. (2008). İlköğretim I. kademe öğretmen ve öğrencilerinin bilgi kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. İlköğretim Online, 7(2), 421–455. [Online]: “http://ilkogretim-online.org.tr”.
  • Saban, A., Koçbeker, B. N., & Saban, A. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 6(2), 461–522.
  • Shuell, T. J. (1990). Teaching and learning as problem solving. Theory into Practice, 29 (2), 102–108.
  • Weade, R., & Ernst, G. (1990). Pictures of life in classrooms, and the search for metaphors to frame them. Theory into Practice, 29(2), 133–140.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yob, I. M. (2003). Thinking constructively with metaphors. Studies in Philosophy and Education, 22, 127–138.
  • Yüksek Öğretim Kurumu [YÖK]. (2008). Web adresi: “http://www.yok.gov.tr/”. Erişim tarihi: 19 Nisan 2008.

Okula ilişkin Metaforlar

Yıl 2008, Cilt: 55 Sayı: 55, 459 - 496, 01.06.2008

Öz

Bu araştırma, ilköğretim birinci kademe öğrenci (n=1,204), öğretmen (n=85) ve öğretmen adaylarının (n=420) okul kavramına ilişkin sahip oldukları metaforları ortaya çıkarma amacına yönelik olarak gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların her birinin “Okul ... gibidir, çünkü ...” ibaresini tamamlamasıyla elde edilen ham veriler, hem nitel hem de nicel veri çözümleme teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, katılımcılar okul kavramına ilişkin olarak toplam 74 adet geçerli metafor üretmiştir. Bu metaforlar daha sonra ortak özellikleri bakımından irdelenerek 10 farklı kavramsal kategori altında toplanmıştır. Söz konusu bu 10 kavramsal kategori katılımcı türü (öğrenci, öğretmen ve öğretmen adayı) bakımından önemli derecede farklılık göstermiştir. Kavramsal kategoriler, ayrıca, öğrencilerin sınıf düzeyleri (3, 4 ve 5. sınıf) bakımından da önemli derecede farklılık göstermiştir.

Kaynakça

  • Aksit, N. (2007). Educational reform in Turkey. International Journal of Educational Development, 27, 129-137.
  • Arslan, M. M. & Bayrakçı, M. (2006). Metaforik düşünme ve öğrenme yaklaşımının eğitim-öğretim açısından incelenmesi. Milli Eğitim, 35(171), 100–108.
  • Bozlk, M. (2002). The college student as learner: Insight gained through metaphor analysis. College Student Journal, 36, 142–151.
  • Cerit, Y. (2006). Öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin okul kavramıyla ilgili metaforlara ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 6(3), 669–699.
  • Çelikten, M. (2006). Kültür ve öğretmen metaforları. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 269-283.
  • Demir, G. Y. (2005). Çevirenin önsözü. G. Lakoff & M. Johnson (Yazarlar) Metaforlar: Hayat, anlam ve dil (s. 11–15). İstanbul: Paradigma.
  • Forceville, C. (2002). The identification of target and source in pictorial metaphors. Journal of Pragmatics, 34, 1–14.
  • Gillis, C. & Johnson, C. L. (2002). Metaphor as renewal: Re-imagining our professional selves. English Journal, 91 (6), 37–43.
  • Lakoff, G. & Johnson, M. (2005). Metaforlar: Hayat, anlam ve dil (Çev. G. Y. Demir). İstanbul: Paradigma.
  • Mahlios, M. & Maxson, M. (1998). Metaphors as structures for elementary and secondary preservice teachers’ thinking. International Journal of Educational Research, 29, 227–240.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (Thousand Oaks, CA: Sage).
  • Morgan G. (1998). Yönetim ve örgüt teorilerinde metafor (Çev. G. Bulut). İstanbul: BZD Yayıncılık.
  • Oxford, R. L., Tomlinson, S., Barcelos, A., Harrington, C., Lavine, R. Z., Saleh, A., & Longhini, A. (1998). Clashing metaphors about classroom teachers: Toward a systematic typology for the language teaching field. System, 26, 350.
  • Saban, A. (2008). İlköğretim I. kademe öğretmen ve öğrencilerinin bilgi kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. İlköğretim Online, 7(2), 421–455. [Online]: “http://ilkogretim-online.org.tr”.
  • Saban, A., Koçbeker, B. N., & Saban, A. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 6(2), 461–522.
  • Shuell, T. J. (1990). Teaching and learning as problem solving. Theory into Practice, 29 (2), 102–108.
  • Weade, R., & Ernst, G. (1990). Pictures of life in classrooms, and the search for metaphors to frame them. Theory into Practice, 29(2), 133–140.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yob, I. M. (2003). Thinking constructively with metaphors. Studies in Philosophy and Education, 22, 127–138.
  • Yüksek Öğretim Kurumu [YÖK]. (2008). Web adresi: “http://www.yok.gov.tr/”. Erişim tarihi: 19 Nisan 2008.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Saban Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 55 Sayı: 55

Kaynak Göster

APA Saban, A. (2008). Okula ilişkin Metaforlar. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55(55), 459-496.
AMA Saban A. Okula ilişkin Metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Haziran 2008;55(55):459-496.
Chicago Saban, Ahmet. “Okula ilişkin Metaforlar”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 55, sy. 55 (Haziran 2008): 459-96.
EndNote Saban A (01 Haziran 2008) Okula ilişkin Metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 55 55 459–496.
IEEE A. Saban, “Okula ilişkin Metaforlar”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 55, sy. 55, ss. 459–496, 2008.
ISNAD Saban, Ahmet. “Okula ilişkin Metaforlar”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 55/55 (Haziran 2008), 459-496.
JAMA Saban A. Okula ilişkin Metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2008;55:459–496.
MLA Saban, Ahmet. “Okula ilişkin Metaforlar”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 55, sy. 55, 2008, ss. 459-96.
Vancouver Saban A. Okula ilişkin Metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2008;55(55):459-96.