BibTex RIS Kaynak Göster

A Survey on the Capasity Usage and Contribution of Science Equipment Case in Elementary School Teaching

Yıl 2004, Cilt: 40 Sayı: 40, 544 - 561, 01.01.2004

Öz

The aim of this study is to determine the opinions of the elementary school teachers on the science equipment case for its capacity, the usage and contribution to the teaching. The sampling of the study is obtained from 148 4th-5th grade classroom teachers and science teachers in Demirci, Köprübaşı, Salihli, Gördes, and Manisa. The data has been analysed by using frequenes, percentages, and means. Findings indicated using the science equipment case are insufficient of including capacity and, its usage due to lack of traning before using it. Although the science equipment case does not provide the laboratory conditions the benefits of it for education is significant.

İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri

Yıl 2004, Cilt: 40 Sayı: 40, 544 - 561, 01.01.2004

Öz

Bu araştırmanın amacı, İlköğretim okulları Fen ve Tabiat Dolabının kapasite, kullanım ve eğitim-öğretime katkısıyla ilgili öğretmen görüşlerini belirlemektir. Çalışmanın örneklemini; Manisa merkez, Demirci, Köprübaşı, Salihli ve Gördes ilçeleri ilköğretim okullarında 4. ve 5. sınıfları okutan sınıf öğretmenleriyle Fen Bilgisi branş öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Veriler frekans, yüzde ve aritmetik ortalama kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularında öğretmenler; Fen ve Tabiat Dolabının kapasitesinin yetersiz olduğunu belirtmişlerdir. Dolabın yeterli düzeyde kullanılmadığı; kullanımı için ön eğitime ihtiyaç duyulduğu sonucuna ulaşılmıştır. Dolabın, fen laboratuvarının işlevini yerine getirmekten uzak olmasına rağmen; öğretime katkısının çok yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Abdurrahman Kılıç Bu kişi benim

Öğr. Gör. Ertuğrul Erdoğmuş Bu kişi benim

Öğr. Gör. Ömer Seyfettin Sevinç Bu kişi benim

Öğr. Gör. Sait İnan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 40 Sayı: 40

Kaynak Göster

APA Kılıç, Y. D. D. A., Erdoğmuş, Ö. G. E., Sevinç, Ö. G. . Ö. S., İnan, Ö. G. S. (2004). İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 40(40), 544-561.
AMA Kılıç YDDA, Erdoğmuş ÖGE, Sevinç ÖGÖS, İnan ÖGS. İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ocak 2004;40(40):544-561.
Chicago Kılıç, Yrd. Doç. Dr. Abdurrahman, Öğr. Gör. Ertuğrul Erdoğmuş, Öğr. Gör. Ömer Seyfettin Sevinç, ve Öğr. Gör. Sait İnan. “İlköğretim Okulları Fen Ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım Ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 40, sy. 40 (Ocak 2004): 544-61.
EndNote Kılıç YDDA, Erdoğmuş ÖGE, Sevinç ÖGÖS, İnan ÖGS (01 Ocak 2004) İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 40 40 544–561.
IEEE Y. D. D. A. Kılıç, Ö. G. E. Erdoğmuş, Ö. G. . Ö. S. Sevinç, ve Ö. G. S. İnan, “İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 40, sy. 40, ss. 544–561, 2004.
ISNAD Kılıç, Yrd. Doç. Dr. Abdurrahman vd. “İlköğretim Okulları Fen Ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım Ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 40/40 (Ocak 2004), 544-561.
JAMA Kılıç YDDA, Erdoğmuş ÖGE, Sevinç ÖGÖS, İnan ÖGS. İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004;40:544–561.
MLA Kılıç, Yrd. Doç. Dr. Abdurrahman vd. “İlköğretim Okulları Fen Ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım Ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 40, sy. 40, 2004, ss. 544-61.
Vancouver Kılıç YDDA, Erdoğmuş ÖGE, Sevinç ÖGÖS, İnan ÖGS. İlköğretim Okulları Fen ve Tabiat Dolabının Kapasite, Kullanım ve Eğitim-Öğretime Katkısıyla İlgili Öğretmen Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004;40(40):544-61.