BibTex RIS Kaynak Göster

A Study on Principals’ Perception Of Usig Their Own intuitive Power

Yıl 2004, Cilt: 37 Sayı: 37, 118 - 135, 01.08.2004

Öz

Herhangi bir konuda karar vermek, etkili olmak ya da olmamakla karşı karşıya kalma riskini içermektedir. Yöneticiler açısından biçimsel mantık ve muhasebe oldukça önemlidir. Fakat bilimsel araştırmalar insanın yalnızca fiziksel duygulara sahip olmadığını, duygusal zeka çerçevesinde ele alınabilecek sezgi denen bir algıya sahip olduğunu göstermektedir. Okul yöneticilerinin bir yönetim süreci olan karar verme durumunda sezgilerini kullanabilirliklerini irdelemeyi amaçlayan bu çalışmada betimsel tarama yöntemine dayalı 11 maddeli bir anket kullanılmıştır. Okul yöneticilerinin zaman zaman sezgi güçlerinden yararlandıkları sonucu ortaya çıkan araştırmada sezgiden yararlanma ile yaş ve kıdem değişkeni açısından anlamlı farklar olduğu görülmüştür.

Okul Müdürlerinin Sezgi Gücünden Yararlanma Düzeyleri

Yıl 2004, Cilt: 37 Sayı: 37, 118 - 135, 01.08.2004

Öz

Herhangi bir konuda karar vermek, etkili olmak ya da olmamakla karşı karşıya kalma riskini içermektedir. Yöneticiler açısından biçimsel mantık ve muhasebe oldukça önemlidir. Fakat bilimsel araştırmalar insanın yalnızca fiziksel duygulara sahip olmadığını, duygusal zeka çerçevesinde ele alınabilecek sezgi denen bir algıya sahip olduğunu göstermektedir. Okul yöneticilerinin bir yönetim süreci olan karar verme durumunda sezgilerini kullanabilirliklerini irdelemeyi amaçlayan bu çalışmada betimsel tarama yöntemine dayalı 11 maddeli bir anket kullanılmıştır. Okul yöneticilerinin zaman zaman sezgi güçlerinden yararlandıkları sonucu ortaya çıkan araştırmada sezgiden yararlanma ile yaş ve kıdem değişkeni açısından anlamlı farklar olduğu görülmüştür.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Fatih Töremen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 37 Sayı: 37

Kaynak Göster

APA Töremen, Y. D. D. F. (2004). Okul Müdürlerinin Sezgi Gücünden Yararlanma Düzeyleri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 37(37), 118-135.
AMA Töremen YDDF. Okul Müdürlerinin Sezgi Gücünden Yararlanma Düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Ağustos 2004;37(37):118-135.
Chicago Töremen, Yrd. Doç. Dr. Fatih. “Okul Müdürlerinin Sezgi Gücünden Yararlanma Düzeyleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 37, sy. 37 (Ağustos 2004): 118-35.
EndNote Töremen YDDF (01 Ağustos 2004) Okul Müdürlerinin Sezgi Gücünden Yararlanma Düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 37 37 118–135.
IEEE Y. D. D. F. Töremen, “Okul Müdürlerinin Sezgi Gücünden Yararlanma Düzeyleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 37, sy. 37, ss. 118–135, 2004.
ISNAD Töremen, Yrd. Doç. Dr. Fatih. “Okul Müdürlerinin Sezgi Gücünden Yararlanma Düzeyleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 37/37 (Ağustos 2004), 118-135.
JAMA Töremen YDDF. Okul Müdürlerinin Sezgi Gücünden Yararlanma Düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004;37:118–135.
MLA Töremen, Yrd. Doç. Dr. Fatih. “Okul Müdürlerinin Sezgi Gücünden Yararlanma Düzeyleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 37, sy. 37, 2004, ss. 118-35.
Vancouver Töremen YDDF. Okul Müdürlerinin Sezgi Gücünden Yararlanma Düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2004;37(37):118-35.