The aim of this study is to find out how student teachers would respond to constructing portfolios based on reflection and how the porftolio process would affect their professional development. The study was carried out at the Department of English Language Education of Marmara University. Subjects consisted of forty-eight student teachers who were asked to keep portfolios and journals throughout the practice teaching period and asked to share their experiences with the cooperating teacher and other student teachers. The findings of the study indicated that the process of portfolio construction affected student teachers' teaching skills and their understanding of teaching and learning positively
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının yansıtma temelli portfolyo çalışmasına olan yaklaşımlarını ve bu çalışma sürecinin onların mesleki gelişimlerini ne şekilde etkileyeceğini araştırmaktır. Çalışma Marmara Üniversitesi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı'nda gerçekleştirilmiştir. Kırk sekiz öğretmen adayından uygulama deneyimi boyunca yansıtma temelli çalışmaları içeren bir portfolyo hazırlamaları,okul deneyimi boyunca günlük tutmaları ve deneyimlerini uygulama öğretmeni ve diğer öğretmen adayları ile paylaşmaları istenmiştir. Çalışmanın bulguları, portfolyo hazırlama sürecinin öğretmen adaylarının öğretme yetilerini geliştirdiğini ve öğretme ile öğrenmeyi daha iyi anlamalarını sağladığını ortaya koymaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 36 Sayı: 36 |