BibTex RIS Kaynak Göster

Teaching Reflection To Student Teachers:the Use of Portfolios

Yıl 2003, Cilt: 36 Sayı: 36, 508 - 527, 01.07.2003

Öz

The aim of this study is to find out how student teachers would respond to constructing portfolios based on reflection and how the porftolio process would affect their professional development. The study was carried out at the Department of English Language Education of Marmara University. Subjects consisted of forty-eight student teachers who were asked to keep portfolios and journals throughout the practice teaching period and asked to share their experiences with the cooperating teacher and other student teachers. The findings of the study indicated that the process of portfolio construction affected student teachers' teaching skills and their understanding of teaching and learning positively

Öğretmen Adaylarına Yansıtmayı Öğretmek: Portfolyo Çalışması

Yıl 2003, Cilt: 36 Sayı: 36, 508 - 527, 01.07.2003

Öz

Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının yansıtma temelli portfolyo çalışmasına olan yaklaşımlarını ve bu çalışma sürecinin onların mesleki gelişimlerini ne şekilde etkileyeceğini araştırmaktır. Çalışma Marmara Üniversitesi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı'nda gerçekleştirilmiştir. Kırk sekiz öğretmen adayından uygulama deneyimi boyunca yansıtma temelli çalışmaları içeren bir portfolyo hazırlamaları,okul deneyimi boyunca günlük tutmaları ve deneyimlerini uygulama öğretmeni ve diğer öğretmen adayları ile paylaşmaları istenmiştir. Çalışmanın bulguları, portfolyo hazırlama sürecinin öğretmen adaylarının öğretme yetilerini geliştirdiğini ve öğretme ile öğrenmeyi daha iyi anlamalarını sağladığını ortaya koymaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Derin Atay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 36 Sayı: 36

Kaynak Göster

APA Atay, Y. D. D. D. (2003). Öğretmen Adaylarına Yansıtmayı Öğretmek: Portfolyo Çalışması. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 36(36), 508-527.
AMA Atay YDDD. Öğretmen Adaylarına Yansıtmayı Öğretmek: Portfolyo Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Temmuz 2003;36(36):508-527.
Chicago Atay, Yrd. Doç. Dr. Derin. “Öğretmen Adaylarına Yansıtmayı Öğretmek: Portfolyo Çalışması”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 36, sy. 36 (Temmuz 2003): 508-27.
EndNote Atay YDDD (01 Temmuz 2003) Öğretmen Adaylarına Yansıtmayı Öğretmek: Portfolyo Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 36 36 508–527.
IEEE Y. D. D. D. Atay, “Öğretmen Adaylarına Yansıtmayı Öğretmek: Portfolyo Çalışması”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 36, sy. 36, ss. 508–527, 2003.
ISNAD Atay, Yrd. Doç. Dr. Derin. “Öğretmen Adaylarına Yansıtmayı Öğretmek: Portfolyo Çalışması”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 36/36 (Temmuz 2003), 508-527.
JAMA Atay YDDD. Öğretmen Adaylarına Yansıtmayı Öğretmek: Portfolyo Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2003;36:508–527.
MLA Atay, Yrd. Doç. Dr. Derin. “Öğretmen Adaylarına Yansıtmayı Öğretmek: Portfolyo Çalışması”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 36, sy. 36, 2003, ss. 508-27.
Vancouver Atay YDDD. Öğretmen Adaylarına Yansıtmayı Öğretmek: Portfolyo Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2003;36(36):508-27.