BibTex RIS Kaynak Göster

Examining of Student Attitudes and Behaviors Related To Discussion Activities

Yıl 2003, Cilt: 36 Sayı: 36, 606 - 624, 01.07.2003

Öz

The experienced and observed situations in different environment of social life have showed that individuals haven't acquired enough democratic discussion skills. One of the important reasons of this negative situation is that individuals have negative attitudes and behaviors related to discussion activity and its aims, processes and results. In this research it has been investigated what are the negative attitudes and behaviors of students and their relations. The students and the lecturers in the faculty of education have formed the examplification of this research. Means, t test and correlation test have been used to analyze the data. In the end of the research it has been determined that the students acquired a great deal of negative attitudes and behaviors, the lecturers evaluated the students negatively and there were positive and meaningful relation among the subjects.

Tartışma Etkinliğine İlişkin Öğrenci Tutum ve Davranışlarının Değerlendirilmesi

Yıl 2003, Cilt: 36 Sayı: 36, 606 - 624, 01.07.2003

Öz

Sosyal hayatın farklı alanlarında yaşanan ve gözlenen durumlar, demokratik tartışma becerilerini bireylerin yeterince kazanamadığını göstermektedir. Bu olumsuz durumun önemli bir nedeni bireylerin tartışma etkinliğine ve bu etkinliğin amaç, süreç ve sonuç boyutlarına ilişkin yanlış tutum ve davranışlara sahip olmasıdır. Bu çalışmada, öğrencilerin tartışma etkinliğine ilişkin sahip oldukları olumsuz tutum ve davranışlar ile bu boyutlar arasındaki ilişki irdelenmiştir. Çalışmanın örneklemini eğitim fakültesi öğrencileri ve öğretim elemanları oluşturmaktadır. Verilerin çözümünde aritmetik ortalama, t testi ve korelasyon testinden yararlanılmıştır. Çalışma sonunda bu boyutlar içerisinde yer alan olumsuz tutum ve davranışlara öğrencilerin önemli ölçüde sahip olduğu, öğretmenlerin genel olarak öğrencileri daha olumsuz değerlendirdiği ve boyutlar arasında pozitif ve anlamlı bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Rüştü Yeşil Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 36 Sayı: 36

Kaynak Göster

APA Yeşil, Y. D. D. R. (2003). Tartışma Etkinliğine İlişkin Öğrenci Tutum ve Davranışlarının Değerlendirilmesi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 36(36), 606-624.
AMA Yeşil YDDR. Tartışma Etkinliğine İlişkin Öğrenci Tutum ve Davranışlarının Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Temmuz 2003;36(36):606-624.
Chicago Yeşil, Yrd. Doç. Dr. Rüştü. “Tartışma Etkinliğine İlişkin Öğrenci Tutum Ve Davranışlarının Değerlendirilmesi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 36, sy. 36 (Temmuz 2003): 606-24.
EndNote Yeşil YDDR (01 Temmuz 2003) Tartışma Etkinliğine İlişkin Öğrenci Tutum ve Davranışlarının Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 36 36 606–624.
IEEE Y. D. D. R. Yeşil, “Tartışma Etkinliğine İlişkin Öğrenci Tutum ve Davranışlarının Değerlendirilmesi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 36, sy. 36, ss. 606–624, 2003.
ISNAD Yeşil, Yrd. Doç. Dr. Rüştü. “Tartışma Etkinliğine İlişkin Öğrenci Tutum Ve Davranışlarının Değerlendirilmesi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 36/36 (Temmuz 2003), 606-624.
JAMA Yeşil YDDR. Tartışma Etkinliğine İlişkin Öğrenci Tutum ve Davranışlarının Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2003;36:606–624.
MLA Yeşil, Yrd. Doç. Dr. Rüştü. “Tartışma Etkinliğine İlişkin Öğrenci Tutum Ve Davranışlarının Değerlendirilmesi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 36, sy. 36, 2003, ss. 606-24.
Vancouver Yeşil YDDR. Tartışma Etkinliğine İlişkin Öğrenci Tutum ve Davranışlarının Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2003;36(36):606-24.