BibTex RIS Kaynak Göster

Relationship Between time Management and Academic Achievemment of University Students

Yıl 2003, Cilt: 35 Sayı: 35, 326 - 335, 01.06.2003

Öz

The purpose of this research was to determine the relationship between time management practices and academic achievement of university students, and to find out the difference between female and male university students in time management and academic achievement. 361 university students completed Time Management Questionnaire (TMQ) that has three subscales and students' Cumulative Grade Point Average (CGPA) was obtained from university records for the measure of academic achievement. Results indicated that there was a positive significant correlation between academic achievement and general time management. There was a negative significant correlation between academic achievement and time wasters. But no significant correlation was found between academic achievement and time attitudes. Results also revealed that there was a significant difference between gender groups in time planning and general time management. It was found female university students were better in time planning and general time management than male university students.

Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimleri ile Akademik Başarilari Arasindaki İlişki

Yıl 2003, Cilt: 35 Sayı: 35, 326 - 335, 01.06.2003

Öz

Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin, zaman yönetimi ve akademik başarısı arasındaki ilişkinin belirlenmesi ile zaman yönetimi ve akademik başarı arasında erkek ve bayan öğrenciler arasında cinsiyete göre bir fark olup olmadığının araştırılmasıdır. Araştırmaya katılan 361 üniversite öğrencisine üç alt boyuttan oluşan Zaman Yönetimi Anketi (ZYA) uygulanmış ve akademik başarı ölçütü olarak, çalışmaya katılan öğrencilerin Genel Akademik Not Ortalamaları (GANO) üniversite kayıtlarından elde edilmiştir. Bulgular, öğrencilerin akademik başarıları ile genel zaman yönetimi arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir. Ayrıca akademik başarı ve zaman harcattırıcılar arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Fakat akademik başarı ile zaman tutumları arasında anlamlı bir ilişki gözlenmemiştir. Bulgular zaman planlaması ve genel zaman yönetiminde cinsiyete göre anlamlı bir farklılık olduğunu göstermiştir. Kız öğrencilerin zaman planlaması ve genel zaman yönetiminde erkek öğrencilerden daha başarılı oldukları bulunmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arş. Gör. Sema Alay

Yrd. Doç. Dr. Settar Koçak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 35 Sayı: 35

Kaynak Göster

APA Alay, A. G. S., & Koçak, Y. D. D. S. (2003). Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimleri ile Akademik Başarilari Arasindaki İlişki. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 35(35), 326-335.
AMA Alay AGS, Koçak YDDS. Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimleri ile Akademik Başarilari Arasindaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Haziran 2003;35(35):326-335.
Chicago Alay, Arş. Gör. Sema, ve Yrd. Doç. Dr. Settar Koçak. “Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimleri Ile Akademik Başarilari Arasindaki İlişki”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 35, sy. 35 (Haziran 2003): 326-35.
EndNote Alay AGS, Koçak YDDS (01 Haziran 2003) Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimleri ile Akademik Başarilari Arasindaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 35 35 326–335.
IEEE A. G. S. Alay ve Y. D. D. S. Koçak, “Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimleri ile Akademik Başarilari Arasindaki İlişki”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 35, sy. 35, ss. 326–335, 2003.
ISNAD Alay, Arş. Gör. Sema - Koçak, Yrd. Doç. Dr. Settar. “Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimleri Ile Akademik Başarilari Arasindaki İlişki”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 35/35 (Haziran 2003), 326-335.
JAMA Alay AGS, Koçak YDDS. Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimleri ile Akademik Başarilari Arasindaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2003;35:326–335.
MLA Alay, Arş. Gör. Sema ve Yrd. Doç. Dr. Settar Koçak. “Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimleri Ile Akademik Başarilari Arasindaki İlişki”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 35, sy. 35, 2003, ss. 326-35.
Vancouver Alay AGS, Koçak YDDS. Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimleri ile Akademik Başarilari Arasindaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2003;35(35):326-35.