The purpose of this study is to describe parent-teacher communication styles at primary school first grade by socio-economic status of family. Study group consisted of 100 first grader teachers, 108 families from low socio-economic status group and 236 families from high socio-economic status group living in Balıkesir metropolitan area. A questionnaire developed by researcher was used to gather data. Data were summarized by tabulating frequencies and percentages. Findings indicated that low socio-economic status parents communicate with teacher through students and show hesitation to visit schools. When parents visit schools, frequency of this visits are irregular and there is no defined location or length of visit. Low socio-economic status parents attend parent-teacher meetings to inquire about their child's grades. In contrast to low socio-economic status parents, high socio-economic status parents communicate with teacher by phone and also through students. High socio-economic status parents and teachers exchange home visits. They inquire information form teacher about social activities in school as well as their child's participation in instructional activities and child's relationship with peers.
socio-economic status parent-teacher relationships parent-teacher communication
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin, ailelerinin sosyo-ekonomik düzeylerine göre öğretmen-aile iletişiminin şeklini belirlemektir. Çalışma grubu Balıkesir merkez ilçede ilköğretim birinci sınıf öğretmeni olan 100 öğretmen ile alt sosyo-ekonomik düzeyden 108 ve üst sosyo-ekonomik düzeyden 236 aileden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan anket uygulanmıştır. Cevapların frekans ve yüzdeleri elde edilerek özetlenmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre alt sosyo-ekonomik düzey aileler öğretmenleriyle öğrenci aracılığıyla iletişim kurmaktadır. Bu ailelerin büyük bir bölümü okul ziyaretlerinden çekinmektedir. Okul ziyaretlerinde bulunan ailelerin, ziyarette bulunma sıklıkları düzensiz, ziyaretlerin süresi ve görüşmelerin yapıldığı yer belirsizdir. Bu aileler veli toplantılarına daha çok not öğrenmek için katılmaktadır. Üst sosyo-ekonomik düzey aileler ise, öğretmenlerle öğrenci ve telefon aracılığıyla iletişim kurmakta, okul dışında karşılıklı ev ziyaretlerinde bulunmaktadırlar. Bu aileler, sosyal faaliyetleri takip etmek için okul ziyaretlerinde bulunmakta, veli toplantılarında çocuklarının derslere katılımını ve arkadaşlık ilişkilerini öğrenmek istemektedirler.
sosyo-ekonomik düzey anne baba-öğretmen ilişkileri anne baba-öğretmen iletişimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 35 Sayı: 35 |