It is necessary to teach both human rights and responsibility education in elementary schools. In this study, it was aimed to make clear the current status of human rights and responsibility education in Turkish Education System. Therefore, life studies textbooks and social studies textbooks used in elementary schools were analyzed using content analysis method. As a result, it was found that, generally, the subjects about human rights took place more than the subjects on responsibility in the textbooks. Responsibility education was more concentrated in the first grades while human rights education was more intensive in the advanced grades.
İlköğretimde insan hakları ve sorumluluk eğitiminin birlikte verilmesinde yarar vardır. Bu çalışmada, Türkiye eğitim sisteminde, ilköğretim kurumlarında insan hakları ve sorumluluk eğitimi açısından mevcut durumun ortaya konması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, ilköğretim okullarında okutulan Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Ders Kitapları içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. İnceleme sonucunda, genel olarak ders kitaplarında insan hakları konusuna, sorumluluk konusundan daha fazla yer verildiği, ancak küçük sınıflarda sorumluluk eğitiminin, büyük sınıflarda ise insan hakları eğitiminin yoğunluk taşıdığı ortaya konmuştur.
insan hakları eğitimi sorumluluk eğitimi ilköğretim hayat bilgisi sosyal bilgiler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 34 Sayı: 34 |