BibTex RIS Kaynak Göster

Social Capital in Schools: a Conceptual Analysis

Yıl 2002, Cilt: 32 Sayı: 32, 556 - 573, 01.03.2002

Öz

This study defines the concept of social capital and discusses the elements of social capital in schools. In addition to these, it attempts to explore ways of improving and enhancing social capital in school settings. Social capital is categorized into four aspects: relationship network, organizational loyalty, trust and a feeling of belonging. School leadership must strive to promote trust, an open communication among organizational members to improve social capital. Management should promote social gatherings to improve cohesiveness and cooperation among employees. Improving social capital holds a primary importance among management's leadership roles and responsibilities.

Okullarda Sosyal Sermaye: Kavramsal Bir Çözümleme

Yıl 2002, Cilt: 32 Sayı: 32, 556 - 573, 01.03.2002

Öz

Bu çalışmada sosyal sermaye kavramı tanımlanarak, okullarda sosyal sermayenin öğeleri ve sosyal sermayenin nasıl geliştirilebileceği tartışılmıştır. Sosyal sermayenin öğeleri ilişki ağı, sadakat, güven ve aidiyet duygusu olarak dört kategoride ele alınmıştır. Sosyal sermayenin geliştirilmesi için okulda güven ortamının oluşturulması, örgüt üyeleri arasında iletişimi geliştirmek, teşvik etmek, üyelerin bir araya gelebilecekleri sosyal ortamlar hazırlamak, örgüte ait kültürün bir unsuru olan örgütsel hikayeleri yaygınlaştırmak ve işbirliğini özendirmek gerekir. Sosyal sermayenin geliştirilmesi, okul yöneticilerinin liderlik rolleri arasında öncelikli bir yere sahiptir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Fatih Töremen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 32 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Töremen, Y. D. D. F. (2002). Okullarda Sosyal Sermaye: Kavramsal Bir Çözümleme. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 32(32), 556-573.
AMA Töremen YDDF. Okullarda Sosyal Sermaye: Kavramsal Bir Çözümleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Mart 2002;32(32):556-573.
Chicago Töremen, Yrd. Doç. Dr. Fatih. “Okullarda Sosyal Sermaye: Kavramsal Bir Çözümleme”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 32, sy. 32 (Mart 2002): 556-73.
EndNote Töremen YDDF (01 Mart 2002) Okullarda Sosyal Sermaye: Kavramsal Bir Çözümleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 32 32 556–573.
IEEE Y. D. D. F. Töremen, “Okullarda Sosyal Sermaye: Kavramsal Bir Çözümleme”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 32, sy. 32, ss. 556–573, 2002.
ISNAD Töremen, Yrd. Doç. Dr. Fatih. “Okullarda Sosyal Sermaye: Kavramsal Bir Çözümleme”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 32/32 (Mart 2002), 556-573.
JAMA Töremen YDDF. Okullarda Sosyal Sermaye: Kavramsal Bir Çözümleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;32:556–573.
MLA Töremen, Yrd. Doç. Dr. Fatih. “Okullarda Sosyal Sermaye: Kavramsal Bir Çözümleme”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 32, sy. 32, 2002, ss. 556-73.
Vancouver Töremen YDDF. Okullarda Sosyal Sermaye: Kavramsal Bir Çözümleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;32(32):556-73.