BibTex RIS Kaynak Göster

Problem Solving Skills of High School Students

Yıl 2002, Cilt: 31 Sayı: 31, 374 - 389, 01.02.2002

Öz

The purpose of this study were to examine problem solving skills of high school students by gender, type of high school, mother's and father's educational status, and tracks enrolled in high school. This is a survey research using Problem Solving Inventory developed by Heppner and Peterson (1982). Subjects were 145 students from four different high school enrolled in social track and quantitative track. Oneway ANOVA was used to analyze examine differences in problem solving skills by type of high school and mother's and father's educational status. t-test was performed to examine differences by gender and tracks enrolled in high school. Findings indicated no significant difference in total problem solving score by all five independent variables. However, significant differences were observed in problem solving sub-scales.

Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Yıl 2002, Cilt: 31 Sayı: 31, 374 - 389, 01.02.2002

Öz

Bu araştırmada lise öğrencilerinin problem çözme becerileri cinsiyet, okul, anne- babasının eğitim durumu ve okuduğu alan değişkenleri açısından incelenmiştir. Araştırma genel tarama modelinde yapılmıştır. Araştırma kapsamında 4 ayrı lisenin son sınıfında sosyal ve sayısal alanlarda okuyan 145 öğrenciye Heppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen Problem Çözme Envanteri uygulanmıştır. Araştırmanın istatistiksel analizinde okul, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu bağımsız değişkenleri için tek yönlü varyans analizi (Anova), cinsiyet ve lise alanı bağımsız değişkenleri için ise t-testi kullanılmıştır. Araştırmada okul, anne eğitim durumu, babanın eğitim durumu, cinsiyet ve lise alanı değişkenlerine göre problem çözme envanteri toplam puanı açısından anlamlı bir fark bulunmamış ancak problem çözme envanterinin alt boyutları açısından, cinsiyet, okul, annenin eğitim durumu ve lise alanı bağımsız değişkenleri açısından anlamlı fark bulunmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dr. M. Engin Deniz Bu kişi benim

Coşkun Arslan Bu kişi benim

Erdal Hamarta Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 31 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Deniz, D. M. E., Arslan, C., & Hamarta, E. (2002). Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 31(31), 374-389.
AMA Deniz DME, Arslan C, Hamarta E. Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Şubat 2002;31(31):374-389.
Chicago Deniz, Dr. M. Engin, Coşkun Arslan, ve Erdal Hamarta. “Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 31, sy. 31 (Şubat 2002): 374-89.
EndNote Deniz DME, Arslan C, Hamarta E (01 Şubat 2002) Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 31 31 374–389.
IEEE D. M. E. Deniz, C. Arslan, ve E. Hamarta, “Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 31, sy. 31, ss. 374–389, 2002.
ISNAD Deniz, Dr. M. Engin vd. “Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 31/31 (Şubat 2002), 374-389.
JAMA Deniz DME, Arslan C, Hamarta E. Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;31:374–389.
MLA Deniz, Dr. M. Engin vd. “Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 31, sy. 31, 2002, ss. 374-89.
Vancouver Deniz DME, Arslan C, Hamarta E. Lise Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;31(31):374-89.