The purpose of this study were to examine problem solving skills of high school students by gender, type of high school, mother's and father's educational status, and tracks enrolled in high school. This is a survey research using Problem Solving Inventory developed by Heppner and Peterson (1982). Subjects were 145 students from four different high school enrolled in social track and quantitative track. Oneway ANOVA was used to analyze examine differences in problem solving skills by type of high school and mother's and father's educational status. t-test was performed to examine differences by gender and tracks enrolled in high school. Findings indicated no significant difference in total problem solving score by all five independent variables. However, significant differences were observed in problem solving sub-scales.
Bu araştırmada lise öğrencilerinin problem çözme becerileri cinsiyet, okul, anne- babasının eğitim durumu ve okuduğu alan değişkenleri açısından incelenmiştir. Araştırma genel tarama modelinde yapılmıştır. Araştırma kapsamında 4 ayrı lisenin son sınıfında sosyal ve sayısal alanlarda okuyan 145 öğrenciye Heppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen Problem Çözme Envanteri uygulanmıştır. Araştırmanın istatistiksel analizinde okul, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu bağımsız değişkenleri için tek yönlü varyans analizi (Anova), cinsiyet ve lise alanı bağımsız değişkenleri için ise t-testi kullanılmıştır. Araştırmada okul, anne eğitim durumu, babanın eğitim durumu, cinsiyet ve lise alanı değişkenlerine göre problem çözme envanteri toplam puanı açısından anlamlı bir fark bulunmamış ancak problem çözme envanterinin alt boyutları açısından, cinsiyet, okul, annenin eğitim durumu ve lise alanı bağımsız değişkenleri açısından anlamlı fark bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2002 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 31 Sayı: 31 |