Aim of the research is to determine in what degree teachers pay attention student characteristics when they have high and low expectations about their students. Subjects were 900 school of education students, 456 middle school students and 213 high school students. It was investigated that to what degree teachers take into consideration student characteristics in forming expectations about their students. Student characteristics included physical appearance, quality of the cloths, speaking style and academic achievement. Findings indicated that teachers were affected by the student characteristics in developing high and low expectations. Results showed that female teachers and teachers with experience more than 16 years were highly affected by student characteristics.
Araştırmanın amacı, ilköğretim okulu öğretmenlerinin öğrencilerine yönelik yüksek ve düşük beklenti geliştirmede öğrenci özelliklerini ne derece dikkate aldıklarını belirlemektir. 900 eğitim fakültesi, 465 ortaokul ve 213 lise öğrencisi olmak üzere 1578 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Bu öğrencilere sınıf öğretmenlerinin öğrencilerle ilgili beklenti geliştirmede öğrenci özelliklerini (fiziksel görünüm, kıyafetlerin yenilik ve kalitesi, konuşma tarzı, ders başarısı gibi) ne derece dikkate aldıkları sorulmuştur. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, öğretmenler yüksek ve düşük beklenti geliştirmede öğrenci özelliklerinden etkilenmektedir. Bu etkilenme durumunun bayan öğretmenlerde ve meslekteki hizmet süresi yüksek olan öğretmenlerde (16 yıl ve üstü) daha fazla olduğu görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2002 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 31 Sayı: 31 |