BibTex RIS Kaynak Göster

Prospective School Administrators’ Level of Achievement At School Administration Test

Yıl 2002, Cilt: 31 Sayı: 31, 430 - 443, 01.02.2002

Öz

This research has been carried out to determine the relationship between the individual and Professional characteristics of prospective educational administrators and to develop suggestions based on the data obtained. The research was conducted on the prospective educational administrators participating in the Educational Administration Program held at the Buca Faculty of Education of Dokuz Eylul University, Izmir, Turkey. One-way variance anaylsis, t-test, LSD Test were employed to analyze the data. The analyses of the data have discerned that the scores prospective educational administrators made in the test of educational administration do not vary significantly in terms gender, education level and whether they have any experience in educational administration or not. Those working in Izmir have scored significantly higher than those working in Konya and Manisa, and so have the younger ones than the older and those working in other branches (i.e. educational counseling and guidance, educational administration and inspection, fine arts and physical education) than the ones working in other branches.

Eğitim Yöneticisi Adaylarının Eğitim Yöneticiliği Sınavı Başarı Düzeyleri

Yıl 2002, Cilt: 31 Sayı: 31, 430 - 443, 01.02.2002

Öz

Bu çalışma; eğitim yöneticisi adaylarının bireysel ve mesleki özellikleri ile eğitim yöneticiliği sınavından aldıkları puanlar arasındaki ilişkileri belirlemek ve elde edilen bulgulara dayanarak öneriler geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma; DEÜ, Buca Eğitim Fakültesi'nde düzenlenen Eğitim Yöneticiliği Programlarına katılan eğitim yöneticisi adaylarına uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde Tek Yönlü Varyans Analizi, t-testi ve LSD Testleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre eğitim yöneticisi adaylarının eğitim yöneticiliği sınavından aldıkları puanlar; cinsiyetlerine, öğrenim düzeylerine, daha önce yöneticilik yapıp yapmamalarına göre önemli farklılık göstermemiştir. İzmir'de çalışan eğitim yöneticisi adayları Konya ve Manisa'da çalışanlara, genç olanlar daha yaşlılara, diğer branş grubundakiler (rehber öğretmen, eğitim yöneticiliği ve deneticiliği ile güzel sanatlar ve beden eğitimi) öteki branşlardakilere göre eğitim yöneticiliği sınavından önemli düzeyde daha fazla puan almışlardır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arş. Gör. Necla Şahin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 31 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Şahin, A. G. N. (2002). Eğitim Yöneticisi Adaylarının Eğitim Yöneticiliği Sınavı Başarı Düzeyleri. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 31(31), 430-443.
AMA Şahin AGN. Eğitim Yöneticisi Adaylarının Eğitim Yöneticiliği Sınavı Başarı Düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. Şubat 2002;31(31):430-443.
Chicago Şahin, Arş. Gör. Necla. “Eğitim Yöneticisi Adaylarının Eğitim Yöneticiliği Sınavı Başarı Düzeyleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 31, sy. 31 (Şubat 2002): 430-43.
EndNote Şahin AGN (01 Şubat 2002) Eğitim Yöneticisi Adaylarının Eğitim Yöneticiliği Sınavı Başarı Düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 31 31 430–443.
IEEE A. G. N. Şahin, “Eğitim Yöneticisi Adaylarının Eğitim Yöneticiliği Sınavı Başarı Düzeyleri”, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 31, sy. 31, ss. 430–443, 2002.
ISNAD Şahin, Arş. Gör. Necla. “Eğitim Yöneticisi Adaylarının Eğitim Yöneticiliği Sınavı Başarı Düzeyleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 31/31 (Şubat 2002), 430-443.
JAMA Şahin AGN. Eğitim Yöneticisi Adaylarının Eğitim Yöneticiliği Sınavı Başarı Düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;31:430–443.
MLA Şahin, Arş. Gör. Necla. “Eğitim Yöneticisi Adaylarının Eğitim Yöneticiliği Sınavı Başarı Düzeyleri”. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, c. 31, sy. 31, 2002, ss. 430-43.
Vancouver Şahin AGN. Eğitim Yöneticisi Adaylarının Eğitim Yöneticiliği Sınavı Başarı Düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 2002;31(31):430-43.